Dankje voor jullie reacties tot zover. Ik ga volgende week om tafel zitten met me groothandels voor eventuelle inkoop van spullen, zelf wil ik ook graag een kite halen zodat ik zelf het ook kan leren zodat ik zoals veel mensen zeggen zelf ook weet wat het is en hoe het werkt enzo. Verder het testen van spullen zal ik dan ook zeker gaan doen want ik merk zeker wel aan de reacties dat het belangerijk is dat de gene die het spul verkoopt er wel verstand moet hebben en nie alleen de folders uit zijn hoofd kent.
Persoonlijk denk ik dat alleen een kite kopen, en die leren kennen niet genoeg is. Je zult er ook echt kitesurf ervaring mee op moeten doen. En dan niet één rakje gevaren te hebben, maar ook echt beginner-af worden.
Zo weet jij namelijk nooit te vertellen, tot in welke windkracht, bij een bepaald niveau, een 12m² C-shape te houden is. Dat kan je nooit uit eigen ervaring vertellen als je een paar keer een kite in de lucht hebt gehad. Je zult dingen moeten kunnen vertellen over de hangtime, depower en voor welk niveau de kite geschikt is.