ik zink vaak als ik uit het water ben...

Ondabeach

Antwoord #25 Juni 22, 2009, 12:00:35
edit2Rapporteer  

Met een lekker windje kan bijna iedereen varen.. Maar als je tegen je low-end aan zit komt er wat techniek om de hoek kijken.
Net wat Jarno zegt oefening baart kunst.
Met wat minder wind vaar je je board iets platter en vaar je meer op je vinnen. Ook de breedte van je board en de shape is belangrijk. De meeste boardjes zijn tegenwoordig rond de 40 cm of meer breed. Dit scheeld ook enorm in je low end.

Suc6
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #26 Juni 22, 2009, 12:13:27
edit2Rapporteer  
Oefening baart kunst Grin
E*

Antwoord #27 Juni 22, 2009, 14:14:52
edit2Rapporteer  
ik weeg het schappelijke gewicht van 70 kg, ben 175 en mijn board is 138.
Het is een North Dragon.

Het eerst even downwind varen doe ik, ik kom ook aardig weg en kan daarna wat meer kanten.
Als vond ik dat vandaag met westen wind wel lastig (ik ben snel ana de kust).

Wellicht is het gewoon discipline hoor, gewoon kite hoger houden en wat meer in de windwindow, maar het gebeurt steeds weer..... vandaar de vraag...

mark

Het boardje wat hier wordt omschreven ben ik van plan van iemand over te kopen. De maten hier van zijn, 1,34 lang en 36 breed.
Ik een beginnende kite surfer en ik vroeg me af of dit wel een goed plankje voor mij is omdat hij vrij lang en smal is.
Mij is verteld dat het een goed plankje is ook voor licht gewicht mensen.
 Zelf weeg ik 55 kilo en ben 1,68m lang.
Heeft iemand advies?

Ester
Ondabeach

Antwoord #28 Juni 22, 2009, 23:31:54
edit2Rapporteer  
Hoi Ester,

M'n vriendin 59 kg 1,68 ( ook beginnend ) vaart nu op een boardje van 129 x 39. Ze gaat daar best goed op. Eigenlijk zou je ook niet langer moeten varen. Maar als je het voor een prikkie kan kopen.. doen. Zo'n dragon is een prettig alround board.
Morres

Antwoord #29 Juni 23, 2009, 10:37:59
edit2Rapporteer  
onder de 60kg zou ik neit groter gaan dan 130cm idd, verder is het board best wel smal, ff doorzoeken nog dus.
Check bijvoorbeeld kitepirates.de al nieuwe boardjes vanaf 230euro!
surfing28

Antwoord #30 Juni 23, 2009, 10:48:58
edit2Rapporteer  
Al lott of practice  Joepie en desnoods nog 2 of 3 keer flink sinussen, als je merkt dat je stil dreigt te vallen.. Ik heb het ook nog steeds hoor, maar dat komt inderdaad omdat ik soms te gretig ben en dan lijkt elk windvlaagje wel alsof het de moeite waard is.. Mijn mening ,  soms kan je er niets aan doen maar staat er gewoon te weinig wind... ThumpsUp
Idefixe

Antwoord #31 Juni 23, 2009, 11:05:42
edit2Rapporteer  
das eigenlijk best wel "typisch kitesurfers latijn" :

" Ik zink vaak als ik uit het water ben "    Grin
Fonetic

Geen avatar

Antwoord #32 Juni 23, 2009, 19:33:13
edit2Rapporteer  
ik merk trouwens ook dat ik altijd onwijs aan het treken ben aan mijn bar...... ik probeer dan meer power te krijgen, maar bereik het tegenovergestelde.......

Oud winsurfer....  Tongue Grin

Zo herkenbaar, ik ben zelf ook behoorlijk aan het k*tten en trek inderdaad veel te veel aan de bar. Merk wel dat het steeds beter gaat maar het blijft vallen en opstaan. Bedankt voor alle tips, zeker waardevol! Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.