ventielen werken niet goed...

ireen00

Geen avatar

Augustus 30, 2012, 10:16:58
edit2Rapporteer  
hay kiters!

Ik heb gister voor t eerst met mn eigen setje gevaren....nu merkte ik gelijk dat bij een van de zijstruts het ventiel niet goed werkt...zodra ik de pomp eruit trekt loopt die zachtjes leeg....de rest werkte wel goed...toen ik vanochtend de kite oppompte had ik hetzelfde bij de leading egde....
Kan ik hier zelf wat aan doen of moet die helemaal voor reparatie weg (geen garantie op de kite...)...of is het niet zon punt als je maar snel het dopje erin doet..??

let me know!
xx ireen
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Augustus 30, 2012, 10:27:54
edit2Rapporteer  
Over welke kite hebben we het het hier en hebben de ventielen klepjes of balletjes?

Bij balletjes kan het zijn dat ze er niet altijd goed voorschieten, klepjes kunnen vervormen als je de deflate-pin er te lang in laat zitten (opgeborgen) en dan kun je alleen maar wachten totdat ze weer terug in vorm schieten als ze opbergt zonder deflate-pinnetje.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 30, 2012, 10:28:42
edit2Rapporteer  
He Ireen!

Lekker naar Oostvoorne geweest?

Welke kite heb je en hoe oud is die?
LE ventielen met terugslag...ik gebruik juist de deflate om deze op te pompen, daar dat veel lichter gaat!
Snel pompslang eruit trekken met je ene hand, met je andere direct plug erin drukken!

Wat betreft de struts. Heb je balletjes erin, of gewone terugslag klepjes (zoals bij een strandbal, luchtbed)?

De eerste willen nog weleens tegenwerken, daar is een eenvoudig truukje voor: stevig oppompen, en dan heel snel de pompslang eruit trekken. Hierdoor zal het balletje goed schieten!

Bij de andere variant is het wat lastiger, hoewel dezelfde truuk ook weleens wil helpen. Ook ff schoonblazen met de mond voordat je pomp erin steekt helpt. Sowieso zorgen dat je pompplug vrij is van zand, heel belangrijk!

En berg jij je kite op met ventielen open of gesloten?

Edit: Evan was me net voor Wink
ireen00

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 30, 2012, 11:15:11
edit2Rapporteer  
hay evan en micniel,

tenx voor jullie reacties...ik heb een Best kahoona...
de leading edge heeft sowieso een balletje...bij de struts zie ik dat niet, dus denk dat ze een klepje hebben...
ik berg de kite sowieso op met de ventillen open en zonder het pinnetje erin.....
zal eens kijken of het lukt met jullie tips!!

@michiel....gister bij kijkduin geweest....oostvoorne was te ver om 6 uur savonds vanaf den haag haha...maar was egt super...kiten met ondergaande zon haha

groetjes!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.