Militaire helikopters boven autostrand!
Met name door het bericht 'Soldaten trainen in Rijnmond' in het Rotterdams Dagblad en het commentaar van diverse burgers over grote legerhelikopters boven het strand, krijg ik zo mijn twijfels over de werkelijke reden van de sluiting van het autostrand.
De vogeltjes verdienen rust zeggen ze bij het Zuid-Hollands Landschap. Maar welk voertuig maakt nou meer lawaai dan een helikopter? En dan bedoel ik geen normale helikopter met 1 propellor, maar een enorme legerhelikopter die over 2 propellors beschikt. Laat ik verder mijn mond maar houden over de oorverdovende straaljagers, of die ook bij de oefening gebruikt worden weet ik niet. Dan zou het orkest compleet zijn.
Dat 'voor de rust voor de vogeltjes' een leugenachtige smoes is wisten we al langer, want ook de industrie op nog geen 1km afstrand zorgt voor veel overlast. Het lawaai van de legerhelikopters is slechts het zoveelste voorbeeld dat ons gelijk aantoont.
Die dingen kun je overigens ook voor andere doeleinden gebruiken:
bron:
http://www.come2me.nl/sites/index.php?bijnaam=autostrand[verwijderd door de admin]