Sal (kaap Verdie) Badgaste on Tour 2014

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #75 Januari 27, 2014, 17:30:44
edit2Rapporteer  
Lekker... ThumpsUp  Nog 6 weken en wij zitten er ook  Grin
Maar nog mooier.... over 7 weken zijn we weer thuis.  Joepie

Vraagje. Is een shorty te doen?
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #76 Januari 27, 2014, 17:35:25
edit2Rapporteer  
het is dr 25 graden dan Taco... lange pak kan dus thuis blijven. Ik neem hem tenminste niet mee loser
 Joepie YeSS Joepie YeSS
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #77 Januari 28, 2014, 00:16:49
edit2Rapporteer  
Hee Richard, hierbij ons filmpje van Kaapverdie geschoten in december 2013. Echt een topvakantie gehad met veel "korte Shots"
https://vimeo.com/83353553




http://vimeo.com/83353553





Top filmpie met goeie korte Sjots  ThumpsUp Cool Joepie Cool Joepie Cool Joepie


Nog een paar vraagjes over de bagage

Welke maatschappij vlogen jullie ?? hoeveel kilo bagage ??? Nog problemen met inchecken gehad ??? Alle info welkom
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #78 Januari 28, 2014, 00:44:55
edit2Rapporteer  
Hmmm ,lekker filmpje ....krijg ook zin  Joepie YeSS Joepie
SluftermonsterJuul

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #79 Januari 28, 2014, 12:06:13
edit2Rapporteer  
Hoi Richard,

Wij vlogen met Arke. Mijn boardbag was 1,65M en 26,5 KG dus ik moest E50 bijbetalen. hier een overzicht met de tarieven van Arke: http://media.tui.nl/faq/arkefly/Tarievenoverbagagebijzonderebagage.pdf

Je kan dus gewoon volproppen dat ding. Met de terugweg dachten we ook te moeten betalen, maar gelukkig was dit niet zo aangezien we geen Arke personeel hadden die onze bagage incheckte. Ideaal dus! Het was dus allemaal geen probleem, maar je moet wel van tevoren aangeven dat je een boardbag heb(gewoon voor de zekerheid).

Een shorty is echt perfect!!! let wel op voor het rif wat vlak voor de surfschool van Mitu ligt. Wij gingen altijd ver links van het rif. Daar zijn de golven ook heerlijk en soms wat rustiger. Bij Mitu zit een restaurantje waar je prima kan eten en drinken . Wel erg duur in vergelijking.

Wij hebben ook een perfect adresje voor reparatie mocht je dit nodig hebben. Wij hadden een gescheurde tube en Leading Edge. Deze gast heeft het gewoon voor E40,- gerepareerd. Je vakantie is in ieder geval niet verziekt en kan doorvaren Smiley

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #80 Januari 28, 2014, 12:17:15
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info Juul  ThumpsUp ThumpsUp

Wij vliegen met transavia en volgens de berichten mogen we 20 kilo,s meenemen en 10 kilo handbage. Je hoef het van te voren niet opgeven i.v.m. normale luchtruimbagage die onder de normale afmetingen valt (hoop ik)
Kite Tas
Het klopt dat jij de onderstaande tas mee kan nemen als deze onder 20 kilo valt en de hoogte niet meer is dan 86 centimer en 115 centimeter breed
.

Hoe hebben jullie het met het visum gedaan ???

Geld hier vandaan meegenomen of daar pinnen ???  Escudoos toch ??

Wat is het adres voor de reparatie ???
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #81 Januari 28, 2014, 12:45:49
edit2Rapporteer  
Ries als het goed is hebben we de kosten van het Visum al betaald  aan Jiba, zie mailtje die ik je gestuurd heb..
en je kunt overal in Euros betalen, raar geld meenemen is niet nodig...
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #82 Januari 28, 2014, 12:55:37
edit2Rapporteer  
Citaat
n je kunt overal in Euros betalen, raar geld meenemen is niet nodig...

Wor je dan niet opgelicht,  ThumpDown  oftewel in Egypte kon dat ook en dan hebben ze de koers waar jij opgelicht wordt, mijn ervaring tenminste  loser  ThumpDown
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #83 Januari 28, 2014, 22:13:19
edit2Rapporteer  
Wat maakt jou dat nou uit Richard, voordat je die euro's op je rekening gestort krijgt ben je al voor de helft opgelicht!

Mooi filmpje Juul!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #84 Januari 29, 2014, 16:09:07
edit2Rapporteer  
W
Citaat
at maakt jou dat nou uit Richard, voordat je die euro's op je rekening gestort krijgt ben je al voor de helft opgelicht!

En Zo Is dat  !!!!!!!!!!!  Grin ListenToMe Joepie YeSS Joepie Cool

Nog 36 nachies en we zijn weeeer thuis, gelukkig  Grin loser Cool YeSS Tongue Angry Grin



http://vimeo.com/36462928
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #85 Januari 29, 2014, 17:31:24
edit2Rapporteer  
Afgelopen januari ook met Transavia richting Sal geweest en dat was 20 kilo ruim bagage en 5 kilo handbagage.
Surf uitrusting staat apart vermeld op hun site.
Ik moest 40 euries enkele reis betalen en t van te voren aan melden, zijn er namelijk teveel afwijkende bagages heb je de kans dat je boardbag geweigerd wordt...
Max. 32 kg. (vanwege de CAO :-)) en kleiner dan 3.60m.....zal t probleem niet zijn :-)

Have fun!
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #86 Januari 29, 2014, 18:00:35
edit2Rapporteer  
Morgenochtend vroeg voor 8 daagjes naar Capo Sal het waait alleen niet zo weinig,jammer.
Ik zal de kitekings ff introduceren. (waarschuwen voor 12 uur kiters)
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #87 Januari 29, 2014, 18:47:15
edit2Rapporteer  
Dat gelul altiet met die tassen.  ThumpDown wor dur helemaal krankjorum van.
Wel aanmelden, niet aanmelden, extra kosten, geen extra kosten.  schater
Meld maar an Ries. Als we bij de incheckbalie staan doen we net of we gek zijn ( voor ons niet zo moeilijk)  Grin
Beginnen ze te piepen dan zeg je dat je hebt aangemeld.
We zien wel. Zal blij zijn als we weer thuis zijn.  Tongue

FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #88 Januari 29, 2014, 20:16:49
edit2Rapporteer  
Dacht dat jij ABN cursusje aan het volgen was Taco Huh. Lult nog steeds knap allochtoons Grin InLove
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #89 Januari 29, 2014, 22:12:01
edit2Rapporteer  
Morgenochtend vroeg voor 8 daagjes naar Capo Sal het waait alleen niet zo weinig,jammer.
Ik zal de kitekings ff introduceren. (waarschuwen voor 12 uur kiters)

Have fun Tom, laat een beetje wind en zon over voor ons ! ThumpsUp
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #90 Februari 03, 2014, 11:31:29
edit2Rapporteer  
Zat ff te kijken naar de voorspelde wind daar, en werkelijk gemeten daar. Best groot verschil moet ik zeggen: wel 9 knopies op 1 februari! Roll Eyes
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #91 Februari 03, 2014, 11:35:44
edit2Rapporteer  
Dus toch de 8m maar in de tas proppen.  Joepie
jw009

Berichten: 96
Antwoord #92 Februari 04, 2014, 15:34:44
edit2Rapporteer  
Klopt, mijn ervaring is dat het altijd wel 3 knopen harder waait dan voorspeld is.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #93 Februari 05, 2014, 00:20:48
edit2Rapporteer  
Laatste nieuws van Hang Los

http://hanglos.nl/forum/waar-kiten/topics/310966/page-3/


Net terug van Sal.

Mi is kitebeach de enige prettige spot. Santa Maria is idd sideshore maar daar komt bij dat de wind extreem vlagerig is (vlak bij t strand kan je kite uit de lucht donderen). Icm met de flink shorebreak was ik het daar na twee dagen beu.

Kitebeach is veel beter maar ook veel en veel drukker. Tip: voor 1100 uur en na 1500 is er bijna niemand meer!

 ik heb mn kitetas trouwens aangemeld als golftas bij Transavia. Scheelt 15 euro per richting!

Wel een limiet van 15 kg voor de golftas maar je mag naast de golftas nog 20 kg meenemen...
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #94 Februari 05, 2014, 09:34:32
edit2Rapporteer  
Ja dat was ik!

Bij de incheck heen en terug vroegen ze 3 keer: 'are you sure it is a golfbag'...

Ik zei jaha... Smiley volgens mij mogen ze heb niet open maken bij de checkin.

En het klopt wat JW009 zegt, het waait idd een paar kts harder.
veel plezier iig!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #95 Februari 05, 2014, 11:31:07
edit2Rapporteer  
Wat bedoel je voor 15 euro per richting ????

Die 20 kilo was dat een kite tas ???

Welke reisoraganisatie had je je reis geboekt ???

Hoe was de wind en welke kites heb je gebruikt ??

Heb je betaald met escudoos of euroos ?? pinnen in Sal of nederland ??

Alle info welkom !!!  ThumpsUp
 
Nog 34 nachies en we zijn weer thuis  ThumpsUp  Sad Cool Joepie YeSS
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #96 Februari 05, 2014, 12:56:45
edit2Rapporteer  
Wou dat ik kon annuleren.  schater Snap er helemaal geen ene ruk meer van met dat geneuzel met die kitetassen.  Undecided
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #97 Februari 05, 2014, 13:01:44
edit2Rapporteer  
Nog 34 nachies en we zijn weer thuis   loser Grin Cool Joepie YeSS Cool loser
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #98 Februari 05, 2014, 14:27:04
edit2Rapporteer  
Wat bedoel je voor 15 euro per richting ????

Die 20 kilo was dat een kite tas ???

Welke reisoraganisatie had je je reis geboekt ???

Hoe was de wind en welke kites heb je gebruikt ??

Heb je betaald met escudoos of euroos ?? pinnen in Sal of nederland ??

Alle info welkom !!!  ThumpsUp
 
Nog 34 nachies en we zijn weer thuis  ThumpsUp  Sad Cool Joepie YeSS

Wind: het waaide tussen de 12 en 30 kts. Gevaren met 12-10-7
Het waait idd een paar kts harder dan de voorspelling. Het weer is een beetje veranderlijk. 2 dagen voor vertrek zou het niet minder dan 20 kts waaien. Helaas veranderde de voorspelling en hebben we een paar dagen minder wind gehad.

Geboekt via Kras/Neckerman. Vlogen met Transavia. PP zat daar standaard een koffer van 20kg bij. Daar heb ik een golftas bijgeboekt voor mn kitemeuk. Kost 25 euro per richting dus 50 euro heen en terug. (kitetas is 40 euro per richting dus 80 euro heen en terug). Het nadeel van de golftas is, is dat hij een maximaal gewicht mag hebben van 15 kg Voor mij geen punt want ik heb de rest (shorty, trapeze etc) in mijn reguliere tas gestopt. (in totaal mocht ik dus 35 kg bagage meenemen)

Pinnen daar is geen probleem. Je kunt met Escudo’s en Euro’s dwars door elkaar betalen. Het verschil is circa 10%. Voor kleine bedragen tot 20 euro doet niemand daar moeilijk over.

Wel grappig dat voor mij het water warm was en evt zonder shorty zou kunnen. Voor de locals en Italianen etc was het te koud en waren fully suited…
Er waren in Januari trouwens heel veel beginners. Kitebeach lag voor kites. Heel veel scholen, crashende kites, drijvende boards zonder eigenaar en af en toe komt er een kite met bar langs zonder iemand eraan vast…
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #99 Februari 06, 2014, 00:28:44
edit2Rapporteer  
Citaat
Kost 25 euro per richting dus 50 euro heen en terug. (kitetas is 40 euro per richting dus 80 euro heen en terug).

130 euro, dus totaal,  ThumpDown das een hoop kibbeling voor een tassie  Grin

Wij hebben gebeld met Transavia en kwamen hierop uit

Transavia:
Allereerst, de prijzen op de Transavia website voor het bijboeken van bagage gewicht gelden alleen voor mensen die direct via die site boeken, wij hebben via Jiba reeds 20kg laadruimbagage.

Wat betreft de afmetingen: er was voorheen inderdaad een maximum wat betreft laadruimbagage van 160x86x115cm, maar om een of andere reden (was de dame ook niet duidelijk waarom) hebben ze een tijd geleden besloten dit maximum niet meer te vermelden. Ze zei echter wel dat lengtes langer dan 160cm nog wel eens voor verrassingen konden zorgen (voorheen het genoemde maximum).

Vervolgens zei ze dat je technisch gezien inderdaad de door Jiba geboekte 20kg laadruim mocht gebruiken om je kitespullen te vervoeren (mits binnen bovenstaande 160x86x115).

De maximaal 6 stuks “speciale formaten” die mee kunnen in het vliegtuig gelden voor zaken als fietsen of surfplanken, zaken die niet zomaar in het laadruim gestapeld/geflikkerd kunnen worden. Dit MOET aangemeld worden want er zijn echt slechts 6 van deze “hokken” in het laadruim. Hoeven wij ons dus niet druk om te maken.


Dussssss, volgens  hierboven betalen we helegaar niks, toch ?????????  ThumpsUp Cool Joepie YeSS
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.