|
tom_beul
Gast
|
Zit hij goed? Niet te strak, niet te los ....
Als je bij je buik trekt, trekt het vacuum?
|
|
|
zarda
|
wil je meer kwaliteit dl wil je meer warmte sl
|
|
|
Tom Kite
|
Gewoon naar een kiteshop gaan, daar om advies vragen. Pak moet lekker strak zitten, maar je moet nog wel vrij kunnen bewegen.
|
|
|
Keut Local
|
Heb er vrijdag nog een gekocht, gewoon een paar pakken passen...En als er eentje voor het gevoel goed zit toch nog een maat kleiner proberen want die zit dan misschien nog wel beter. In de shop ook even zeggen dat je er mee wilt kitesurfen. Ik weet niet of je een oud pak hebt, maar Prolimit heeft een actie dat je 50 euro krijgt voor je oude pak want neer komt op 159, - euro voor een nieuw model 2007 pak. Staat in de Access product guide...
Succes, Mark
|
|
|
Geen
|
Ga gewoon naar goede shop, leg je probleem uit en ze gaan je uitleg geven... suc 6
|
|
|
Azrael
Gast
|
Roger.
Op de vraag of ik nu al wil beginnen.....mhah....ik verwacht volgende maand echt te starten. Tot die tijd wil ik wat bodydraggen in het water (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Heb eem pro-limit 5-3. Bevalt goed alleen in de winter vind ik hem op de armen en benen echt koud. Schijnt bij meer pro-limit pakken voor te komen. Dus als je de winter door wil varen moet je even goed kijken.
|
|
|
MinneB
|
Als je hard genoeg kite krijg je het wel warm (tong_kitesmiley)
|
|
|
Xstream
Gast
|
Waar je op moet letten is dat het een goed en stevig pak is goede knie-pats erop. bijna alle merken voldoen hier ongeveer wel aan maar je zal wel in de iets duurdere pakken komen. ( meestal vanaf 199,- )
Persoonlijk heb ik maar 3 merken gehad Mystic 5/3 persoonlijk te warm, Ripcurl 3/2 goed pak niets op aan te merken was gewoon op. en nu al 2 jaar de Oneill Phsyco II 3/2 SUPER pak moet ik zeggen. De laatste kost ook wel wat maar bij Hart-Beach in Scheveningen is de 30% korting tijd op dit moment.
Over de dikte zijn verschillende meningen. Ik ben geen die-hard winter kiter daar kies ik ook voor een pak 3/2. 2 weken geleden weer begonnen met kiten opzicht redelijk aan de frisse kant maar zolang je bezig blijft is het ( voor mij ) een goede dikte, die vrijwel vanaf vroeg in het jaar tot laat in het jaar gedragen kan worden. Dit laatste berust allemaal op de Phsyco II van Oneill.
Veel fabrikanten voorzien hun pakken van stichless seams dwz de delen zijn aan elkaar gelijmd ipv gestikked. De verkooptruck "hier voorkom je mee dat er water in je pak loopt" is bullshit, echter gaat dit alleen op als je alleen in het water loopt maar zodra je in en door het water word gesleurd gaat er zeker wel water in zitten. Wel kan ik zeggen dat een stichless pak aangenamer zit.
Kortom.
Een stevig 3/2 pak is voldoende Pak moet goed om je lichaam vormen ( niet te groot ) Merk is niet zo zeer belangrijk dat is een keuze die je ogen wel voor je maken. Goede knie stukken.
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Als je hard genoeg kite krijg je het wel warm (tong_kitesmiley)
Doe m`n best maar met een graadje of 5 vallen m`n armen en benen er ongeveer af na 2 uur. Maar gelukkig weinig van die dagen gehad afgelopen maanden...' Maar ben waarsch. niet zo`n goede maatstaaf. Heb de helft van de bloeddruk die je normaal hebt dus dan heb je het wel eens koud....
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
ik heb een prolimit pak. Al 6 jaar. Heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb een 4/3 en vaar er ook mee in de winter(wel extra neopreen jasje erover) en ik heb het nog nooit koud in gehad. Ik snap niet dat jullie ieder jaar een nieuw pak moeten. maar goed!
Zorg ervoor dat ie goed aansluit, ook in je nek! daar loopt vaak water in na een crash.
|
|
|
diederik
|
heb een pro-limit C1 steamer 5/3 met daaronder een 1 mm titaniumpakkie, ik gebruik in de winter ook een cap, schoenen en handschoenen, allemaal pro-limit en heb het NOOIT koud!!! kijk maar effe op prolimit.com voor het pak waar ik het over heb, hij is van 2006 dus nu overal voor weinig te koop!!!doe er je voordeel mee.
Als het echt lekker wordt ga ik over op een shortie of ik loos mn onderpakkie
|
|
|
JTP_Joost
|
psycho 2 is echt heerlijk... k heb de 5/3 en die is gewoon echt warm ook in de winter, en ook met golfsurfen. kost wel wat... maar dan heb je ook wat!!
|
|
|
helium
|
heb een pro-limit C1 steamer 5/3 met daaronder een 1 mm titaniumpakkie, ik gebruik in de winter ook een cap, schoenen en handschoenen, allemaal pro-limit en heb het NOOIT koud!!! kijk maar effe op prolimit.com voor het pak waar ik het over heb, hij is van 2006 dus nu overal voor weinig te koop!!!doe er je voordeel mee.
Als het echt lekker wordt ga ik over op een shortie of ik loos mn onderpakkie
SNAP IK!!!!!
|
|
|
Azrael
Gast
|
'k Had vandaag iemand zijn pak gepast. Het was een Oneil pak van 4/3 (had ik even gemeten).
Om te beginnen....Wat een rotwerk om dat aan te trekken zeg, een goedemorgen. Maargoed, ik was onder de douche gestapt en ik kreeg hem wel aan met wat wringen. Helaas is hij volgens mij te groot. Ik heb begrepen dat het pak overal op je lichaam moet sluiten. Dat klopt toch? Bij je nek moet hij ook helemaal strak zitten niet waar? Ik kon nu met de kraan namelijk water in mijn nek laten lopen wat dan fijn over mijn rug naar beneden liep. Ik neem aan dat die straal normaal vrolijk moet stoppen ergens bij je nek en dat als hij over je rug loopt het pak te ruim is. Klopt dat allemaal?
|
|
|
Morres
|
dat klinkt te groot ja... hij hoort overal goed te sluiten, in de praktijk lukt dat meestal niet, maar in de nek is wel belangrijke plek
|
|
|
Azrael
Gast
|
't Namelijk dat het pak van vrienden van mijn ouders is (mijn pa kwam er mee aanzetten) en ik hem voor heel weinig kan overkopen namelijk MITS hij past want anders heb ik er geen reet aan. Even uittesten is misschien een optie maar dan heb je kans dat ik snel het water weer uit ben. Nouja......misschien moet ik er maar eens mee gaan zwemmen hahaha...... 'k Ga vrijdag/zaterdag even wat wetsuits testen bij aquatrends en dan zie ik het wel. Als ze mij iets voor niet meer dan 100 euro kunnen leveren vind ik het ook prima, want dan koop ik een paar schoentjes erbij en een cap.
|
|
|
Morres
|
vaak hebben bedrijven die zowel verkopen als les geven, kiten/windsurfen, we l2ehands pakken te koop..zijn vaak ook nog in topstaat.maatje van me had een steamer 4/3 voor 80¬bij ater in hippolytushoef www.kater.nl ff bellen oid
|
|
|
Azrael
Gast
|
Mjah, maar dat moet je dan maar weer net passen.......Alkmaar is toch een eindje vanuit Almere. Maar wel bedankt voor de tip want ik heb niks tegen tweedehands. Alleen marktplaats dat werkt niet want je moet dan steeds passen en als het niks is moet je weer terug naar de volgende.
Ah , ik zie net dat ik misschien zaterdag maar eens moet gaan kijken in Alkmaar! Kan ze blijkbaar toch passen.
|
|
|
Liz...
|
1 woord --> MYSTIC
Beste kiteboardingwaer ooit.. (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Morres
|
wat voor maat/postuur heb je garcamel?
|
|
|
Azrael
Gast
|
Postuur, atletisch en vrij dun. Vrij brede bovenbenen maar wel kleine kuiten. Vrij brede schouders vergeleken met de rest. Ben zelf 183.
|
|
|
Morres
|
omfg, gespierde spijker dus, zelfde figuur als ik, ook 183, ben 62 kg, bredere schouders, gespierd maar 'mager'
Ik wil miss. nieuw pak, vandaar.maarja, pak passen is niet niks, want ik woon in Harlingen(friesland)
|
|
|