martijn
|
zo te horen wordt het morgen wel wat anders op de slufter dan vandaag met 5 man op de hele autostrand gezellig!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
michiel, morgen TH is leuk, springvloed:) of ga je nu al naar autoplaya?
Ik weet het nog niet, zit ook een beetje met de tijd. Kan pas later en dan komt het water in een keer rond 16:00 snel en hoog op. Zouden we kunnen sla-ommen rond de vuilnisbakken daar ? Zat foto's van afgelopen zomer daar te kijken. Die dagen met gigantisch veel wind (ik moet een 7m2 hebben), had wel weer zin in TH. We bellen morgen wel ff
|
|
|
Mriek
|
Ben morgen ook van de partij op de Sluftah. Nog nooit geweest, ben benieuwd!
|
|
|
thomasr
|
Die langzame grote rondjes zijn goed, daar heb je wat aan.
2 handen is echt niet nodig, en als de rondjes klein zijn zit er geen kracht in.
vergeet niet dat dit onze eerste loops zijn.. rustig aan opbouwen kan imho geen kwaad.. ik snap martijn's reactie wel, de eerste dag dat wij kiteloops probeerden, en dat we er ook een paar hebben gesticked leek door jou reactie net alsof het niks voorstelt... ik geloof niet dat het vervelend bedoeld was van hem hoor!
|
|
|
thomasr
|
daar wil je nooit meer weg ben ik bang...
|
|
|
|
martijn
|
haha, daar ben ik ook bang voor Marieke.
hoelaat ben je er? (zelfde als Michiel?)
|
|
|
Lex
|
Morgen aanwezig @ autoplaya! Ben er rond half 1
|
|
|
Mriek
|
daar wil je nooit meer weg ben ik bang... Haha als ik de verhalen moet geloven zal ik wel weggejaagd worden...
|
|
|
martijn
|
daar wil je nooit meer weg ben ik bang... Haha als ik de verhalen moet geloven zal ik wel weggejaagd worden... daar moet je je niet druk om maken, gewoon lekker gaan knallen!
|
|
|
Mriek
|
haha, daar ben ik ook bang voor Marieke.
hoelaat ben je er? (zelfde als Michiel?)
Nope, heb een lift vanuit Utrecht (eerste keer niet met de trein, spannend!) en we rijden al om half negen weg, dus zal goed half tien zijn. Mocht je me niet zien, dan bleek het toch een niet kitende engerd te zijn.
|
|
|
Mriek
|
Zijn er bij de slufter trouwens nog faciliteiten die er bij de playa niet zijn? Toiletten of zo. En is het lekker kort lopen naar het strand?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Kort lopen, echter wel 30 graden steil 20m omhoog/omlaag door mul zand. Kwa energie vergelijkbaar. Als de slufterhufters weer bezig zijn in de kom moet je daar gewoon niet gaan varen. Buitengaats is het ook harstikke leuk daar
|
|
|
martijn
|
geen faciliteiten (wel een reddingsbrigade). het is alleen de duin af, maar je moet er ook weer op:P.
ik ben er morgen (indien goede wind) om ongeveer kwart over 10
|
|
|
Mriek
|
Nou wordt gezellie weer! Tot morgen guys! Heb er zin in!!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
ok dus je als je naar rechts vaart, spring kite van 2u naar 11u, even een stukje stijgen, dan ipv kite terug naar 2u sturen, kite naar achteren (over 9u) loopen? en voorste hand los?
|
|
|
martijn
|
wat ik deed: voer naar linls van 11 naar 1 sturen toen afzetten en gelijk met 2 handen aan de rechterkant van je bar trekken (zoals een honkbalknuppel), je kan ook gewoon met m ook gewoon met 2 handen rond sturen (dus dan duw je voortste hand helemaal naar voor en je achterste hand helemaal naar achter). en geniet (of idd, van 11 naar 2 of van 2 naar 11, stijgen, en hem dan doortrekken ). maar dat kan je beter aan laurens, olten, ron, michiel etc vragen
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
michiel, morgen TH is leuk, springvloed:) of ga je nu al naar autoplaya?
Ik weet het nog niet, zit ook een beetje met de tijd. Kan pas later en dan komt het water in een keer rond 16:00 snel en hoog op. Zouden we kunnen sla-ommen rond de vuilnisbakken daar ? Zat foto's van afgelopen zomer daar te kijken. Die dagen met gigantisch veel wind (ik moet een 7m2 hebben), had wel weer zin in TH. We bellen morgen wel ff Michiel vuilnis bakken zijn al weg net zoals al de palen daar, volgens mij is de surfclubkeet net zoals de RBG ook al weer verplaatst naar achter de duin. Dus je hebt daar lekker de ruimte. Het is toch geen springtij maar wintertij??? Ik ga ook zo rijden, maar niet richting de zee maar richting België. Veel plezier vandaag stelletje hakbeulen, spring er een paar extra voor mij.
|
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
ow en rudo, zoals jij vertelt is goed en martijn, je kan alleen beter van 11 naar 1 sturen of va 1 naar 11, en dan op het hoogste punt de kite doorloopen. Hoe eerder je het doet hoe meer kracht de kite zal hebben, met minimale wind (zoals gister) kan je het wel het best meteen doen zoals martijn zegt. maar als je het wil gaan oefenen in windkracht 6, zou ik hem wat later inzetten.
Wat ook heel erg leuk is met windje 5, is hem uitgehaakt doen, uithaken, bovenste hand onder onderste hand vastpakken, aankanten en als je de kracht op voelt bouwen poppen:)
|
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Wind stil zo te zien vandaag:De wind blijft in de zuidwesthoek, is matig boven land, kracht 3 of 4, aan zee en op het IJsselmeer waait het vrij krachtig, 5, in het noordelijk kustgebied krachtig, 6 Bft. morgen: De wind is noordwest en matig, kracht 3 of 4, aan zee en op het IJsselmeer vrij krachtig of krachtig, 5 tot 6 Bft Waar dan?
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Dus maar met kids van familie en vrienden naar de intocht van de sint
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
wat ik deed: voer naar linls van 11 naar 1 sturen toen afzetten en gelijk met 2 handen aan de rechterkant van je bar trekken (zoals een honkbalknuppel), je kan ook gewoon met m ook gewoon met 2 handen rond sturen (dus dan duw je voortste hand helemaal naar voor en je achterste hand helemaal naar achter). en geniet (of idd, van 11 naar 2 of van 2 naar 11, stijgen, en hem dan doortrekken ). maar dat kan je beter aan laurens, olten, ron, michiel etc vragen Loopen is da shit. maar wees voorbereid, je gaat een keer hard op je plaat. ik ken het crashgevoel maar pijn is fijn en zo leer je het. Het is wel zo'n beetje als Laurens zegt, eerst wat lift maken dan pas aan bar trekken. als je de kite na passage 12 uur direct doordraait wordt je echt afgeschoten. En hoe sneller de kite rond gaat des te minder voorwaartse trekkracht is er. Mijn doel met loopen is geen pussyloops maar naar hardcore shit toewerken. dat lijkt me echt geweldig. dit duurt ff maar je moet er naar toe werken, toewijding aan het loopen hebben. dan komt het goed. en niet in 10 cm water... By the way, waar is de wind?
|
|
|