Kite kopen via marktplaats

Charin

Geen avatar

Berichten: 10
Logs: 0 | 14 uur
Augustus 15, 2011, 18:42:50
edit2Rapporteer  
Hey allemaal,

Na mijn kite lessen ben ik opzoek naar een leuk setje om mee te beginnen. Nu zijn mijn ogen gevallen op de volgende advertentie :

BeschrijvingCarved Unit M 9 en 12 m2
met één bar met 23 meter lijnen
Gekocht in 2008

Stevige C-kites vergelijkbaar met Slingshot Fuel, Naish Torch en North Rhino.

Lang heel veel plezier gehad van deze kites en altijd met liefde onderhouden.
Maar moeten nu echt plaats maken voor nieuwe kites.

Bar heeft nieuwe sleeves op de lijnen en kites hebben geen reparaties.
Op enkele kleine netjes geplakte schelpen gaatjes na.

Ik wil deze kites snel verkocht hebben dus verkoop deze complete set: 12 een 9 + bar voor slechts 300 euro
Een prima setje om na je eerste lessen zelf mee te leren varen en springen

Mocht je tot de aankoop willen overgaan?
Geef ik je hierbij gratis een uurtje uitleg over de kites, het veilig oplaten, en het savety systeem.
En alle andere vragen die bij je opkomen bij de aankoop van deze set.
Dit kan op het stand tussen Zandvoort en IJmuiden

Vragen of interesse? Stuur een mailtje..

Achtergrond informatie:
Google even op Carved Unit


Ik heb de beste man een mailtje gestuurd over hoe oud de kites zijn omdat hij vermeld dat ze zijn gekocht in 2008 en hij vertelt mij :


Beste Natasja,

Bedankt voor je reactie op mij set Carved kites.
Ik weet niet precies hoe oud de kites zijn ik heb ze eind 2008 van een toenmalige teamrider van Carved overgenomen.
Naar mijn weten heeft hij er maar 1 zomertje mee gevaren.
De kites zien er overgens nog prima uit hoor, Dus over de betrouwbaarheid/kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken.

Ik wil de kites weg doen omdat ik sinds eind 2010 een nieuwe set Naish Torch kites heb gekocht.
 En deze kites sindsdien ongebruikt in de kast liggen.

Mocht je snel willen beslissen dan kan ik ook nog wat met de prijs doen.



Wat zeggen jullie hiervan ?
ik weet wel dat als ik ga kijken ik iemand mee neem die verstand van kites heeft zodat ik geen rommel koop maar breda -haarlem is een aardig ritje voor de kites Smiley
milamber

Berichten: 354
Antwoord #1 Augustus 15, 2011, 18:50:28
edit2Rapporteer  
als beginner zijn er heel erg veel kites te koop waar je sneller mee zult leren als deze c-kite. Ik zou een andere kite overwegen.
T-men

Berichten: 24
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Augustus 15, 2011, 18:56:15
edit2Rapporteer  
Zie review http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Carved/Unit/2006. Denk dat het niet echt een beginnerskite is...
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 Augustus 15, 2011, 18:59:56
edit2Rapporteer  
Niet bepaald, je kan beter 1 goede kite kopen.. op je kite moet je niet bezuinigen!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Augustus 15, 2011, 19:02:27
edit2Rapporteer  
ik heb zelf ook nog 2 carved units liggen... maar als ik jou was zou ik voor wat nieuwere kites gaan kijken. ik zelf ga er zitzakken van laten maken oid.

de unit is een kite uit 2006. een echte c-shape 5 lijns met veel bardruk en weinig depower, moeilijker te herstarten.  kortom niet de ideeale beginners kite.  de safety werkt wel goed. al is het resetten daar van als je in het water ligt lastig.

ik zou kijken naar een slingshot rev/ octane(2010), rally of key
best waroo, kahoona,
gaastra jekkyl
bandit tres
e.v.a als het maar geen c-shape is of 5 lijns en niet ouder dan 2007 (model/bouwjaar... dus niet aanschaf jaar)

en daar bij komt dat ik niet weet wat je weegt. een 12 mt  is erg groot leuk voor als je 80 kg+ weegt. ik vaar bijvoorbeeld met 7 en 10m naish park (is een ander budget voor nodig) en weeg 80 kg. 


en wat Ed. zegt niet bezuinigen... voor 600 euro heb je een goede kite, waar je langer plezier van zult hebben.

laat ons weten wat je weegt. misschien kunnen we je nog een duwtje in de goede richting geven.
Charin

Geen avatar

Berichten: 10
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #5 Augustus 15, 2011, 19:25:12
edit2Rapporteer  
Hey, bedankt voor de snelle reacties,
de 12 wilde ik ook zelf niet gaan gebruiken maar een vriend van mij zou daar nog wel wat mee aan kunnen. Ik weeg zelf 64 kilo en ze hebben mij aangeraden als ik voor 1 kite ga met een 9 te beginnen
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Augustus 15, 2011, 19:33:51
edit2Rapporteer  
8 kan ook.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Augustus 15, 2011, 19:43:12
edit2Rapporteer  
hey Natasja, jij hebt toch bij NH gelest in die harde wind en met die dikke duitsers? Doe jezelf een plezier en koop 1 van de kites Eagle Jan noemt. Niet afgaan op wat er in de advertentie staat maar zelf googlen naar het merk en type, zodat je zeker weet dat je niet met oude meuk opgescheept wordt. Deze slimmert heeft er ook niet voor niets bijgezet "aangeschaft in 2008"...
Charin

Geen avatar

Berichten: 10
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #8 Augustus 15, 2011, 19:55:12
edit2Rapporteer  
Ja inderdaad, harde wind en die dikke duitser van ver over de 100 kilo.

Ik vind het best lastig om een kite 2e hands te zoeken, zowiso heb ik niet veel ervaring met de kites/bar/lijnen en een kite only kopen zie ik ook niet zo zitten omdat ik dan nog op zoek moet naar een bar.

Ik heb zelf ook de volgende 3 advertenties nog in mn favorieten lijstje staan

RRD Hypertype II 9 m2, roze Prijs:350 
Bekeken: 100 keer sinds 26-07-11, 22:34 
 
Beschrijving
Super kite en in prima staat! Geen schade en compleet met bar en safetyleash.
Goede de-power, geschikt voor beginner. Heb hem zelf 2 jaar geleden gekocht als beginner.
Doe hem in de verkoop inverband met aanschaffen ander materiaal.


Liquid Force 2010 Hifi Comp 9m2 prijs : 550
Beschrijving
Wegens overcompleet bieden wij deze briljante Liquid Force 2010 Hifi Comp kite aan. Het gaat om de volgende kite:

- Gele 9m2 Hifi Comp 2010

Bij de kite zit een Liquid Force CPR barsysteem (bar+lijnen). De kite en bar zijn in zeer goede staat.

Deze Hifi Comp van Liquid Force staat wel bekend als DE kite van Liquid Force! De kite is einde van de zomer 2010 (nog geen jaar geleden dus) aangeschaft!

Dankzij het grote depowerbereik is deze kite zeer geschikt voor zowel beginners als gevorderden.


Best Waroo 9m , 2009 prijs 425
Beschrijving
In perfecte staat verkerende Best Waroo 9m inc.Bar Lijnen en pomp.
Slechts enkele keren gebruikt.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #9 Augustus 15, 2011, 20:08:17
edit2Rapporteer  
@Eagle-Jan: Ik ben het helemaal met je eens, MAAR.....ik heb een Flexifoil Atom 9 en 12 te koop staan. Ik weeg 70 kg en heb met die twaalf juist prima eerste rakken gemaakt. Superstabiel in 4bft. Alles lekker overzichtelijk. Een paar jaar geleden waren 9 en 12 juist de maten die geadviseerd werden. De lowend van de kites van de afgelopen jaren is enorm verbeterd, valt mij op.  Die 12 is dus echt niet alleen voor zware personen.
feddomw
Gast
Antwoord #10 Augustus 15, 2011, 20:08:47
edit2Rapporteer  
Er staat hier op KH nog een Helix uit 2009 te koop voor 399. En ook een Helix 9 + 12 + Haze board in een set. Ik zou eerder voor zoiets gaan.

Er staat ontzettend veel te koop op het moment. Wat Ed zegt, als je budget het toestaat, niet bezuinigen op de kite.

Je mag mij een PB sturen bij interesse: ik overweeg mijn 2011 Ozone Catalyst 8 en 12 te verkopen omdat er misschien een Zephyr bij komt, en dan wil ik geen 8 en 12 meer hebben maar een 10 en 6/7 of zo.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Augustus 15, 2011, 20:09:21
edit2Rapporteer  
btw. nog een tip bij afhalen: op pompen half uurtje vol kletsen, als ie dan nog net zo hard is als toen je hem net op pompte dan is iig niet lek. check de doek vooral langs de trailing edge op slijtage (gaatjes, sterke verkleuringen en rafeltjes geven slijtage aan) kijk verder bij daglicht naar het doek, controleer op gaten klein/groot maakt niet uit. ook of alle stiksels en naden nog intact zijn, of dat ze niet uitgerekt zijn enz....
kijk bij je lijnen  naar de uiteindes van je lijnen dus voor al de laatste 20 cm. en ook naar je power/depowerkoord.
feddomw
Gast
Antwoord #12 Augustus 15, 2011, 20:16:42
edit2Rapporteer  
btw. nog een tip bij afhalen: op pompen half uurtje vol kletsen, als ie dan nog net zo hard is als toen je hem net op pompte dan is iig niet lek. check de doek vooral langs de trailing edge op slijtage (gaatjes, sterke verkleuringen en rafeltjes geven slijtage aan) kijk verder bij daglicht naar het doek, controleer op gaten klein/groot maakt niet uit. ook of alle stiksels en naden nog intact zijn, of dat ze niet uitgerekt zijn enz....
kijk bij je lijnen  naar de uiteindes van je lijnen dus voor al de laatste 20 cm. en ook naar je power/depowerkoord.

^^^ dit. Dat oppompen echt heel belangrijk. Zeker bij Naish omdat als er een lek is het Octopus systeem bijzonder vervelend is om te fiksen. (Niets tegen Naish verder, goede kites, maar hun one-pump is gewoon lastig(er) fiksen). Depowerkoord iets minder belangrijk want is vaak vervangbaar voor weinig. Als de kite bridles met katrollen heeft, check de bridles zelf op slijtage en ook de soepele werking van de katrollen.

Ik zou niet afgeschrikt worden van vlekken in het doek of zo trouwens. Bij Slingshot, Bandits en Ozones, zie je vaak een lichtbruine waas of vlekken op het witte doek, dit komt omdat ze bijna allemaal Teijin of ander doek gebruiken waarvan het zwarte niet 100% kleurvast is/was. Het zijn dan hele lichte bruine vlekken. Kan je wel weer gebruiken om af te dingen misschien. Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Augustus 15, 2011, 20:21:19
edit2Rapporteer  
@Eagle-Jan: Ik ben het helemaal met je eens, MAAR.....ik heb een Flexifoil Atom 9 en 12 te koop staan. Ik weeg 70 kg en heb met die twaalf juist prima eerste rakken gemaakt. Superstabiel in 4bft. Alles lekker overzichtelijk. Een paar jaar geleden waren 9 en 12 juist de maten die geadviseerd werden. De lowend van de kites van de afgelopen jaren is enorm verbeterd, valt mij op.  Die 12 is dus echt niet alleen voor zware personen.

ja ok snap wat je bedoeld... maar mijn ervaring met grote maten is dat je idd met heel weinig wind kan weg varen, maar dat het bereik dan weer heel er beperkt blijft. stel dat zij die 12 zou nemen dan kan ze misschien wel met 14 knopen wegvaren maar dan moet ze hem alweer opdoeken als het 18knopen waait, omdat ze dan al overpowered is met haar gewicht met die 9 daar in tegen vaart ze met 16 kts tot misschien wel 25kts... (ik noem maar een voorbeeld).

@ charin laat het aanschaffen van kites niet over een nacht ijs gaan... neem de tijd, soms duurt het wel een week of 2 voordat je tot aanschaf overgaat of misschien wel langer.  laat je door ons allen voorlichten... zoals je nu al merkt  zij er zoveel verschillende types en smaken. ik weet niet of dat jij kennissen hebt die al wat kite ervaring hebben in je omgeving? als dat wel het geval is, vraag of dat je met hun op pad mag gaan en van hun een kite mag proberen.

en idd als je naish koopt dubbel cheken... goede kites maar wat feddo zegt is waar.

Willy77

Berichten: 67
Antwoord #14 Augustus 15, 2011, 21:34:44
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik ben zelf og op zoek naar een 8m2 maish cult, park of helix. Bij mijn zoektocht kwam ik net deze tegen http://www.surfpirates.de/Cabrinha-Convert-2011. Graag even de mening van bijv. Eagle-jan over deze kite voor een beginner. Voordeel is dat deze compleet nieuw is. Ik heb net ook een link in het grote winkel aanbiedingen topic gezet van een rpm in de US waar je dus voor ong. 750 euro een rpm incl bar en board kan kopen. Nieuw 2010 model. Echter loop je het risico om invoerrechten te betalen. 

De tijd van uitverkoop van overjarige modellen komt eraan, waardoor je mogelik voor 600 euro een gloednieuwe kite kunt kopen ipv een tweedehands.

Gr. Willem(ook breda trouwens)
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #15 Augustus 15, 2011, 21:59:29
edit2Rapporteer  
Als je voor nieuw gaat, kun je ook bij engelse shops kijken, de pond - euro koers is gunstig op het moment, en omdat het binnen europa is heb je geen gezeur met invoerrechten
feddomw
Gast
Antwoord #16 Augustus 15, 2011, 22:20:41
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik ben zelf og op zoek naar een 8m2 maish cult, park of helix. Bij mijn zoektocht kwam ik net deze tegen http://www.surfpirates.de/Cabrinha-Convert-2011. Graag even de mening van bijv. Eagle-jan over deze kite voor een beginner. Voordeel is dat deze compleet nieuw is.




Convert goede kite voor beginner. Er wordt niet voor niets mee gelest, en was ook mijn eerste kite. Goede depower en safety. No-brainer als de prijs goed is.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Augustus 15, 2011, 22:42:55
edit2Rapporteer  
over de park... lees de revieuw:

http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Naish/Park/2011

de convert... heb de 2011 niet gevaren, de 2010 wel een paar x ... voor een beginner leek het me een goede kite, veel depower, makkelijk herstarten zoals bij de meeste bowkites, blijft ook mooi stabiel in de lucht hangen, heeft ook een redelijke high end. en ziet er degelijk uit. monkey proof wat aansluiten van de lijnen aan gaat en voorzien van een onverslijtbare depower koord.  ik ken ook een kitesurfschool die er zeer goed over te spreken is. 
btw neem er wel de IDS bar bij, dat andere met van die catrollen op je bar... ik vond het irritant.
maar misschien is hier wel iemand die je meer kan vertellen over cabrinha's.
Willy77

Berichten: 67
Antwoord #18 Augustus 15, 2011, 23:58:24
edit2Rapporteer  
Thanks eagle-jan, had uiteraard jouw mooienreview over de park gelezen en daarom ook erg enthousiast geworden!!

Waar blijft die wind....................... InLove
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 Augustus 16, 2011, 00:37:11
edit2Rapporteer  
Thanks eagle-jan, had uiteraard jouw mooienreview over de park gelezen en daarom ook erg enthousiast geworden!!

Waar blijft die wind....................... InLove

Ga eerst kites testen voordat je tot aanschaf overgaat, dat kan bij de meeste winkels. Want, wat ik fijn vind kan jij wel misschien helemaal niet warderen oid.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Augustus 17, 2011, 15:58:28
edit2Rapporteer  
Als je me Pbstuurt, zal ik je ff sturen, ik heb ex-demo 2011 kites van Gaastra te koop, van elke maat 1, maar er zijn al enkele weg.
Grt
feddomw
Gast
Antwoord #21 Augustus 17, 2011, 17:45:23
edit2Rapporteer  
Als we toch eigen spullen gaan pushen: ik heb de Catalysts ook echt in de verkoop gezet nu omdat er een Zephyr is besteld. En met een Zephyr wil ik geen 12 en 8 meer maar een 10 en 7.  Ze staan hier op KH in de verkoop, en zoals EJ zegt moet je testen. Je kan deze ook testen bij mij. Goede beginnerskite, er is een reden dat er scholen mee lessen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 Augustus 17, 2011, 18:59:05
edit2Rapporteer  
laat je niet gek maken door wat anderen voor schotelen... test een paar kites.
als ze bevallen dan neem je daar van de goedkoopste versie. dit omdat in de beginfase kites crashen en dan toch stuk gaan.... beter 400-500 euro naar de klote dan in een keer 600 per kite.  zoek iemand in jou omgeving die je kent/vertrouwd en verstand heeft van kiten of vraag willekeurig kiters op het strand en ga met die gene op pad. mensen die hier jou nu kites proberen aan te smeren... het kunnen goede deals zijn, maar weet niet of dat is waar jij naar zoekt. nogmaals ga niet te snel overstag met spullen kopen...

proberen proberen proberen....

pas als je echt kan kiten en zelf het gevoel hebt dat je de kite goed onder controle hebt, dan pas zou ik overwegen om nieuw of duurder materiaal aan te schaffen.

zoveel mensen, zoveel wensen. we weten immers niet of jij veel of weinig  bardruk waardeert,f een snelle of juist een langzame kite kan handelen. nogmaals maak vrienden in dit circuit en probeer verschillende kites.

en anders zeg ik naish Park is de bom
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #23 Augustus 17, 2011, 19:05:03
edit2Rapporteer  
Zozo E-J dat zijn nog eens integere teksten Grin wel goed advies

Voor de topic opener ga anders naar Kitechix in zeeland (einde van de maand) daar zijn allemaal vrouwen met verschillende kites (vaak gericht op de vrouw) en kan je tenminste op vrouwen niveau praten over kiten. Ipv dat het haantjes gedrag van mannen je visie / mening beinvloed want mannen willen vaker wat meer extremer, harder en sneller gaan dus hebben ze ook iets andere kites + boards.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #24 Augustus 17, 2011, 22:59:30
edit2Rapporteer  
test een paar kites.
als ze bevallen dan neem je daar van de goedkoopste versie. dit omdat in de beginfase kites crashen en dan toch stuk gaan....
Raar dat ik leskites nog nooit kapot heb zien gaan (op SS onepump-ventielen na) Die krijgen wel meer te verduren. 30-50lessers per jaar tegen 1 beginner die al les heeft gehad en die een kite koopt.

Ik bedoel te zeggen: 2e hands is prachtig en zou ik ook weer opnieuw doen(heb het oo kzo gedaan) maar de reden dat een kite 'toch kapot gaat' vind ik niet op gaan.

Voor de rest eens met je verhaal, en ook jouw set is prima spul
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.