Pijn aan mijn linkervoet

maurice08

Geen avatar

September 18, 2012, 11:14:12
edit2Rapporteer  
Beste mede kiters. wat hebben toch een mooie sport. Alleen sinds kort hem ik veel pijn aan mijn linker voet.
Ik denk dat mijn beginners board me nu tegen gaat werken. Het is de north gonzales m.2009 . het is een zwaar en stug board. Zou ik daar de pijn van kunnen krijgen omdat dat je te veel moet trekken aan je board om hem door de golf te krijgen of een mooi sprong te maken.

Heeft een van jullie hier ook ervaring mee.

Die pijn voel ik al tijden het kiten als ik met mijn linkervoet voor vaar. Als hij achter zit voel ik niks, gelukkig.
Zou ook uit de pads kunnen komen, dat ze te los zitten ofzo?

Ben benieuwd, groet, Maurice

Quazie

Geen avatar

Antwoord #1 September 18, 2012, 11:20:26
edit2Rapporteer  
Waar heb je precies pijn aan je voet?
Ik heb wel eens een ontstoken pees (van m'n grote teen richting m'n scheen) door overbelasting overgehouden aan het kiten. Dit omdat ik constant m'n tenen omhoog deed om beter aan te kunnen kanten en dacht op die manier harder m'n hielen er in te kunnen zetten.
maurice08

Geen avatar

Antwoord #2 September 18, 2012, 11:35:47
edit2Rapporteer  
Ik moet zeggen dat ik dat ook bewust doe, tenen omhoog houden. Niet goed dus.
De pijn die ik voel zit in de enkel echt het kantelpunt van de voet en trekt door naar de wreef.
Quazie

Geen avatar

Antwoord #3 September 18, 2012, 11:48:33
edit2Rapporteer  
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het tenen verhaal ook de oorzaak van jouw aandoening is, ben immers geen dokter. Maar als het echt je pezen betreft zou het wel eens overbelasting door het teveel omhoog bewegen van je voet en/of tenen kunnen zijn..
Ik heb mezelf dat afgeleerd door er ten eerste bewust op te letten niet je tenen omhoog te krommen en er echt aan denken je tenen tegen je pads te drukken. Ten tweede heb ik m'n voetbanden iets strakker gezet waardoor ik minder ruimte overhoud om m'n tenen omhoog te bewegen.
rdeheld

Antwoord #4 September 18, 2012, 12:08:21
edit2Rapporteer  
Waar heb je precies pijn aan je voet?
Ik heb wel eens een ontstoken pees (van m'n grote teen richting m'n scheen) door overbelasting overgehouden aan het kiten. Dit omdat ik constant m'n tenen omhoog deed om beter aan te kunnen kanten en dacht op die manier harder m'n hielen er in te kunnen zetten.

Dit klinkt me heel erg bekent in de oren. heb ik ook last van dacht eerst dat het kwam doordat ik mn pads te strak had zitten en mn tenen dus beknelt zaten, wat heb je er uiteindelijk aan gedaan?

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.