Ook wel eens de honden van je af moeten trappen?

Wimt

Februari 11, 2014, 22:19:11
edit2Rapporteer  
Ben best een dierenvriend, maar een leerzame trap uitdelen is soms een groot genoegen.
Vandaag op Wijk, was alleen, op wat honden na. De baas was een km verderop. De herdershonden vonden mijn slingerende depower leuk, en hapten er fanatiek naar. De 1 Nog feller dan de ander.
Een paar ferme trappen onder hun ballen, bracht ze uiteindelijk naar hun aanslenterende baas terug.

Bij Borselle had ik laatst ook een herder die zijn baas uitliet. Voor ik het wist, stond ie op mijn kite, schrok weg, waarbij zijn nagels de kite doorboorden.

Nergens in Nederland mogen de honden los lopen, tenzij.. Op loslopende honden gebied.

Ciel

Geen avatar

Antwoord #1 Februari 11, 2014, 22:51:30
edit2Rapporteer  
dan heb je nog geluk: toen ik richting de kant voer, kwam er een hond  (american stephard) op mij afrennen, die had het op mijn onderbeen voorzien ipv de kite... 3 weken met verband en 2 diepe tandwonden aan over gehouden (en bang voor honden, mij zie je niet meer bij de waterkant!...)
:-((
P e t e r

Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #2 Februari 11, 2014, 23:05:42
edit2Rapporteer  
Ow haha op autostrand lopen er ook altijd genoeg rond. Laatst rende er een hond  achter mij aan door de poel heen, best grappig zolang het daar maar bij blijft natuurlijk en anders inderdaad een eductatieve trap voor de ballen , kan vast geen kwaad ;D
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #3 Februari 12, 2014, 00:02:05
edit2Rapporteer  
Naar mijn weten mogen honden op veel stranden wél loslopen buiten het badseizoen om.
Gelukkig niet dezelfde ervaring als een aantal van jullie. Wel dat ze nieuwsgierig komen kijken, terwijl ik maar hoop dat ze niet aan mn kite/ lijnen gaan knauwen of krabben.

@t chiel: is die hond afgemaakt of wat? een onderbeen van een volwassen is zwaar zuur maar bij een kindje bijten ze dan wel in de nek..
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Februari 12, 2014, 00:10:24
edit2Rapporteer  
Gewoon een nieuwe kite eisen als een hond je kite sloopt, geen reparatie maar nieuw. Reparatie is altijd waarde vermindering.
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Februari 12, 2014, 07:33:24
edit2Rapporteer  
Ik heb nog geen ervaring met honden terwijl m'n kite op de grond ligt.

Wel als ik met de kite in de lucht aan de kant sta, en dat zijn tot nu toe altijd vriendelijke en nieuwsgierige beestjes geweest.

Zijn ze dat niet, kunnen ze een trap verwachten ja.
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #6 Februari 12, 2014, 09:36:25
edit2Rapporteer  
Nog nooit Smiley
Alleen dat de hondjes die uitgelaten worden op Schellinkhout achter je kite aan gaan rennen als je vlak langs het dijkje vaart Grin maar dat is gewoon onschuldig.
Quazie

Geen avatar

Antwoord #7 Februari 12, 2014, 11:54:06
edit2Rapporteer  
M'n broertje is wel eens in zijn been gebeten toen hij met een matrasvlieger net de lucht in sprong. Wel een nieuwe broek aan overgehouden, dat dan weer wel Smiley Maar fijn is anders..
Morres

Antwoord #8 Februari 12, 2014, 14:43:58
edit2Rapporteer  
bij mattie vna me wel eens een hond die over de kite liep, ook schrok en toen nagel er in had. 'dat was mijn hond niet' is het antwoord van sommige klootzakken op deze wereld. Ik vind honden leuk en laat regelmatig die van mn moeder uit, ik weet van haar hond dat die niet op kites af gaat omdat hij er vanaf jongs af aan mee in contact is geweest. Hij zoekt mij altijd op aan de waterkant en loop met me heen en weer.

Dit is een andere hond, maar soit.

MAAR er zijn ook honden die naar alles happen, kites,depowercord, boards en KITERS, die honden krijgen van mij gewoon een trap, maar het is moeilijk niet een beetje bang te zijn als je net als ik in je gezicht gebeten van door een hond...(was trouwens na het kiten, alles al opgeruimt)

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Februari 12, 2014, 16:02:05
edit2Rapporteer  
Bij honden draait t om bodylanguage, stel jij je zo groot mogelijk, dominant en dreigend op, dan is een schop 95% van de keren dat ze op je af komen rennen niet eens nodig. Blijf ze recht in hun ogen aankijken, doet hij een stap naar voren dan doe jij dat ook. (Let op, doe dit niet als het baasje relatief dicht bij is en kijk ook niet naar het baasje... Dat wordt opgevat als directe bedreiging). Lees de hond, blaft hij en gromt hij veel en blijft een meter bij je vandaan, blijf dan stil staan. Elke beweging lokt in dat geval een reactie uit. Een speelse hond komt hoe dan ook op je afgestormt, op het moment dat hij op je afvliegt dan duw je hem weg met je vinger toppen in z'n hals. Dit is voor hun een irritant gevoel, zij reageren hier op door weg te draaien, meestal moet je dit 2-3 keer herhalen zo dat de boodschap " hey, ik ben hier niet van gediend" goed overkomt. Ga niet springen, roepen of schreeuwen, daar wordt een hond alleen maar doller, agressiever of enthousiaster van.
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #10 Februari 12, 2014, 16:56:08
edit2Rapporteer  
Eagle-Jan the Dutch dog whisperer  schater

Cursus van Cesar Millan gehad ??

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Februari 12, 2014, 18:07:14
edit2Rapporteer  
Nee, m'n hele leven lang honden om me heen gehad op de afgelopen 3 jaar na... En Cesar Milan... Oh wacht de Mexicaanse dierenbeul.
Gewoon Toon

Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #12 Februari 12, 2014, 18:28:08
edit2Rapporteer  
Ik heb alleen maar last van in de weg zwemmende zeehonden !
ica84

Geen avatar

Antwoord #13 Februari 12, 2014, 18:30:59
edit2Rapporteer  
en ik heb alleen maar last van een langs vliegende gewoon Toon  schater
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #14 Februari 12, 2014, 18:57:16
edit2Rapporteer  
Ik neem 's zomers een buks mee.
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #15 Februari 12, 2014, 19:35:13
edit2Rapporteer  
Bij sommige onzekere/dominante honden kun je juist beter niet aankijken/fixeren. Als je het doet in elk geval pas als laatste wegkijken (kan soms wel even duren)
Wimt

Antwoord #16 Februari 12, 2014, 20:27:06
edit2Rapporteer  
Egale: je hebt gelijk.

Maar, ik moest er 2 tegelijk aan kijken; wordt ik een beetje scheel van. Had ook geen zin, om met 2 vingertjes te priemen, terwijl de ander me in de kuit bijt, of hals (waren Mechelese).
Bovendien wijdde ik zo het baasje een les leren.
Na de eerste ferme trap hen wel in de ogen gekeken, of ze agressief werden of niet.
Toen gingen ze weer spelen, zag ik ruimte om in rap tempo een paar fikse trappen in de buiken te geven.
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #17 Februari 12, 2014, 20:56:26
edit2Rapporteer  
 schater
bramvk

Antwoord #18 Februari 12, 2014, 22:49:58
edit2Rapporteer  
...... Blijf ze recht in hun ogen aankijken, doet hij een stap naar voren dan doe jij dat ook........

Dat dus zeker niet.
Kalmerende signalen:
Wegkijken want recht in de ogen kijken kan door een hond als bedreigend worden ervaren.
Wimt

Antwoord #19 Februari 12, 2014, 23:38:33
edit2Rapporteer  
Is ook de bedoeling dat het bedreifend is, anders gaat ie echt niet weg. Dus het is trappen, of aankijken; beide spelletjes kunnen verkeerd uitpakken ja, thats' what separates the men from boys. :-)
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #20 Februari 13, 2014, 10:05:01
edit2Rapporteer  
En wat met zeehonden die voor je board opduiken en je aanstaren alsof je ET bent ?
Die kunnen ook bijten ? Ik zie me niet gaan trappen.
Wimt

Antwoord #21 Februari 13, 2014, 10:37:42
edit2Rapporteer  
Ben wel eens omringd door honderden zeehonden; ik voelde mij ineens een minderheid op dat eiland.
Pastte wel de Eagle-methode toe; keek ze ALLEMAAL recht in de ogen, met 2 vingers in hun schater nek
Idefixe

Antwoord #22 Februari 13, 2014, 12:13:17
edit2Rapporteer  
Bij honden draait t om bodylanguage, stel jij je zo groot mogelijk, dominant en dreigend op, dan is een schop 95% van de keren dat ze op je af komen rennen niet eens nodig. Blijf ze recht in hun ogen aankijken, doet hij een stap naar voren dan doe jij dat ook. (Let op, doe dit niet als het baasje relatief dicht bij is en kijk ook niet naar het baasje... Dat wordt opgevat als directe bedreiging). Lees de hond, blaft hij en gromt hij veel en blijft een meter bij je vandaan, blijf dan stil staan. Elke beweging lokt in dat geval een reactie uit. Een speelse hond komt hoe dan ook op je afgestormt, op het moment dat hij op je afvliegt dan duw je hem weg met je vinger toppen in z'n hals. Dit is voor hun een irritant gevoel, zij reageren hier op door weg te draaien, meestal moet je dit 2-3 keer herhalen zo dat de boodschap " hey, ik ben hier niet van gediend" goed overkomt. Ga niet springen, roepen of schreeuwen, daar wordt een hond alleen maar doller, agressiever of enthousiaster van.

Ik heb beroepsmatig met honden gewerkt en bovenstaande tips kunnen leiden tot zeer gevaarlijke situaties!
Aankijkgedrag is uitdaag gedrag: met aankijkgedrag zal een minder dominante hond de blik afwenden ( toont zich hiermee onderdanig) een dominante hond voelt zich uitgedaagd. Een dominant agressieve hond zal resoluut aanvallen! ( opm. een angstig agressieve hond bijt in het meest dichtstbijzijnde bedreigende voorwerp/lichaamsdeel bijv en uitgestoken hand / een dominant agressieve hond komt in principe omhoog ( richting nek) tenzijj anders " geleerd" : sommige politiehonden "stellen"  op het been......
Ik zit nu ff op m'n werk maar ga hier vanmiddag nog wel ff uitgebreid op reageren.....
Wimt

Antwoord #23 Februari 13, 2014, 13:36:35
edit2Rapporteer  
Hangt wel samen, met in welke stemming die honden zijn. Zij waren  niet in de aanval stemming, maar gewoon erg speels.
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #24 Februari 13, 2014, 23:02:30
edit2Rapporteer  
De leukste hond is de wit-zwarte op de Maasvlakte als een gek heen en weer rent naar de kiters toe  en dan doodleuk blijft staan net alsof hij jou als baasje aanziet. Hij begeeft zich ook in zee en zonder dat de koude wat op hem heeft.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.