Ik ervaar hetzelfde. Ik had een ION amp besteld.. na 2 maanden nog niet binnen in de winkel. De nieuwe ION lijn 2021 staat ook nog niet compleet op de site. Ben nu aan het kijken naar Mystic of een ander merk wat kwalitatief goed is.
Ik heb zelf al een aantal keer een lijnbreuk gehad met 1x een slechte afloop...
Het zou toch wel passend zijn om als Duotone zijnde, de lijnen aan te passen. De cirkel is zo sterk als de zwakste schakel. Goeie bar perfecte quick release.. en dan brekende lijnen. Voor de rest top spul! Kite's boards helemaal blij mee.
Rudo heeft gewoon een punt.. In het kort zegt hij Innoveren brengt de sport vooruit.. Vroegah dachten we ook.. trimmen??? je blaast gewoon je 2 lijner op en remt alles op je boardje af.. Toen kwam er trim (4lijners).. toen kwam er nog meer trim.. en nu wordt deze trim verplaatst naar de stuurlijnen..
Daar waar eerst stoere mannen over het water stuiterende en je enige redding soms een flinke bud-slam was om af te remmen, is inmiddels de sport voor bijna iedereen toegankelijk. Zeg jij maar dat innoveren geen functie heeft.
Bijde keren achter de sleeve. Deze lijkt dan goed maar is een beetje gepluist. Voor iemand van 75kg waarschijnlijk prima te varen... maar voor een 100kg die ook springt funest. Evan heeft het meer aan de hand gehad vertelde hij toen.
Dit verklaard waarom ik (100kg )binnen het jaar 2x mijn North lijnen heb gebroken. Bij de 2e keer breken is mn vinger verminkt. Ik durf nu alleen met Infexion lijnen te varen. Ach ja wat mag je ook verwachten van een bar van toen voor 275 eur.
Voor wat betreft de bekleding van de north bar moet ik je gelijk geven Jelle. Vaar vanaf 2004 met North.. elke bar weer het zelfde probleem. Voor de rest niets op aan te merken. Het nieuwe systeem zal zich nog moeten bewijzen.
Als jij nu al haarscheurtjes trekt in je nekseal zou het kunnen zijn dat het rubber is uitgedroogd. Dit gebeurd bij mijn pak ook alleen na ongeveer 2 aan 3 winterseizoenen varen. De seal kan ook vet geworden zijn door verkeerde behandeling. Het rubber wordt dun en kwetsbaar en zo gevoelig voor scheurtjes.
Als je nog twijfelt aan je pak maak dan eens een afspraak bij http://dufare.nl/ Zij kan ook kijken als je je pak aantrekt of je seals wel goed aansluiten op je lichaam. Deze mevrouw maakt voor de professionele markt droogpakken op maat. Misschien kost het wel weer geld, maar je wilt het toch oplossen neem ik aan.
Het is best een ingewikkelde discussie. Het filmpje over plofkippen gaat over het handelsverdrag. Die is al door. Het referendum op 6 april gaat over het associatieverdrag. Dit gaat meer over politiek. Dus in hoeverre zij de democratie ontwikkelen in hun land en zich verder los kunnen weken van Rusland. Als Europa daar meer invloed op kan uitoefenen zou dit voor Oekraïne wat kunnen betekenen qua eerlijke democratie.
Ik ben er zelf ook nog niet uit... maar kijk voor meer info de YouTube filmpjes: (als het een keertje niet waait)
Mooie testverslag Evan! Woo lijkt een leuke indicatie te geven... maar niet meer dan dat. Goede feedback voor de fabrikant daar kunnen ze weer mee aan de slag.
Wat je ziet gebeuren op Oostvoorne is dat het leefgebied voor de vogels, door het steeds meer droogvallen, steeds groter wordt. Het kitegebied wordt daardoor kleiner, simpelweg omdat er geen water staat. We schuiven steeds meer op van het vogelrustbebied richting Rockanje. Het lijkt zichzelf op te lossen zo
Bij mij liep het dus minder goed af na een lijnbreuk.. (op deze bar al 2x de standaard lijnen vervangen) gevolg 1cm kortere gevoelloze vinger. De sterkere lijnen geven idd een veilig gevoel en nog als nieuw na 1 1/2 jaar.
Nu alleen nog een test met 8bft goed vlagerige wind en volledig overpowerd met een zwaardere kiter, kijken wat dan de krachten op de lijnen zijn
Het soort wind dat je na 10min bekaf bent en ondanks dat je met alle macht je bar vast houd deze alsnog uit je handen gerukt word tijdens een windvlaag. Daar moeten de lijnen ook tegen kunnen na een jaar gebruikt te zijn.
Klopt helemaal! De standaard lijnen voldoen bij mij niet. Ik ben zo'n wat zwaardere kiter en heb de infexion upgrade op de bar (sterkere lijnen) Ik moet meestal een maatje groter varen dus komt er meer kracht op de lijnen te staan. Ik ervaar directer stuur gedrag, dus minder rek in de lijnen, wat de levensduur en veiligheid ten goede komt.
Ziet er leuk uit. Nog een tip... De breedte van je bar staat aan de linkerkant op breed en de rechterkant op smal. Ik zou ze links en rechts allebei breed of allebei op smal zetten.