Tim_GTS5
|
Pablo hoe was de C4 7m ? Ff wennen zeker he Peter Trax goedgekeurd hoorde ik al ?
|
|
|
audi
|
Nog een foto van gister
|
|
|
@LaurenS
|
Inderdaad no complains bout de trax, was weer lekker met de 7 op Wijk bunkert , de loepies gingen weer lekker hoog heren
|
|
|
fleurique
|
Gaat er morgen nog iemand naar ijmuiden?
|
|
|
ditispablo
|
lekkere sessie, eindelijk weer met kleine maat; C4. @ Tim: vooral in de wind dipjes wast flink werken om overeind te blijven, maar wat een snelheid en (stuur)beweging in die kite, top ! hi- end nog niet ontdekt. Springen ging nog niet lekker, nog ff zoeken naar de juiste timing, maar komt wel
|
|
|
Bas vD
Logs: 0 | 90 uur
|
Het was weer ouderwets beulen op wijk met de 9m! 'T blijft wel spannend dat loopen met aanlandige wind
|
|
|
maxva
Logs: 0 | 10 uur
|
Gaan er morgen mensen kiten? Waar en hoelaat? Wil niet ergens alleen staan op een woensdag ;p
|
|
|
Menno82
|
Morgen Wijk aan Zee 10:00! of misschien toch 11:00...
|
|
|
|
|
maxva
Logs: 0 | 10 uur
|
Waar begint iedereen met kiten op wijk aan zee? Ga vandaag voor t eerst naar wijk en wil weten of ik bij de pier of de bunker moet starten?
|
|
|
@LaurenS
|
Ik zou gaan waar de kiters zijn .Gister waren we met een mannetje of 10 bij de bunker en was er niemand bij de pier. De Pier vind ik toch idelaler ivm minder stroming en klotsbak ;-) Misschien kom ik ook nog ff kijken vandaag als de wind nog verder aantrekt
|
|
|
Waterragger
Geen avatar
|
Gister voor het eerst overpowerd gestaand met 10m op Schellinkhout in de middag. Was wel even schrikken. Met oplaten ging het prima, maar daarna in de vlagen niet te houden. Waren helaas meer vlagen dan vlakke wind. Nog tips om overpowered toch redelijk te kunnen varen en terug te komen naar de kant? Werd nu steeds de lucht in; of over mijn board getrokken.
|
|
|
@LaurenS
|
Nog tips om overpowered toch redelijk te kunnen varen en terug te komen naar de kant? Werd nu steeds de lucht in; of over mijn board getrokken.
Er is maar 1 tip,kleiner kite pakken.Je bent gevaarlijk bezig op deze manier En als je wordt overvallen door harde wind ,in nood safety trekken en je kite binnen halen.Kan makkelijk op schell. Toch ook bizar dat je met een 10m2 staat met de voorspellingen van gister.......
|
|
|
KiteFEEL
|
18 tot 20 knp in de vlagen live gemeten net op Schellinkhout. Naast ons 2 kiters op het water. Topdag!!
|
|
|
Waterragger
Geen avatar
|
Nog tips om overpowered toch redelijk te kunnen varen en terug te komen naar de kant? Werd nu steeds de lucht in; of over mijn board getrokken.
Er is maar 1 tip,kleiner kite pakken.Je bent gevaarlijk bezig op deze manier En als je wordt overvallen door harde wind ,in nood safety trekken en je kite binnen halen.Kan makkelijk op schell. Toch ook bizar dat je met een 10m2 staat met de voorspellingen van gister....... Helemaal waar! Helaas geen kleinere kite mee. Verder had ik de voorspellingen gecheckt op windfinder. die gaven 20 kts en vlagen van 26 aan toen ik hem checkte. De high end van mijn 10 zit dacht ik rond de 30 kts. Hoopte dus stiekem dat ik de vlagen wel zou houden. Echter geen excuus, ben toen ik weer bij de kant was ook rustig op de kant gebleven
|
|
|
Haring High Richardt
|
Met oplaten ging het prima, maar daarna in de vlagen niet te houden. Westen wind op schellinkhout is eigenlijk kl...te. Aan de kant weinig wind en op het water vlagerig. vooral gister met de buien erbij wordt het een onstuimige boel. Heb je ook nog te maken met gras wat ook niet echt lekker is voor de grip, kortom pas op en voorspellingen geven geen garatie, dussssss ! Echter geen excuus, ben toen ik weer bij de kant was ook rustig op de kant gebleven Goeie zaak, bij twijfel niet het water op Gister was Coos (een beginneling) er ook met een 9. Hij heeft 2 rakke gevare en is er toen afgegaan. Hij voelde zich niet veilig door de vlagerige windt en zijn gevoel zij stoppen nu
|
|
|
@LaurenS
|
Nu op schell. Perfectomundo voor de 11
|
|
|
Waterragger
Geen avatar
|
Ga mijn best doen de k*t sessie van gister laat in de middag nog even weg te varen!
|
|
|
jantjuuh
Logs: 0 | 586 uur
|
Het was weer ouderwets beulen op wijk met de 9m! 'T blijft wel spannend dat loopen met aanlandige wind Geen Bas-Torch meer?? Beetje jammer......
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Wanneer je omhoog getrokken wordt omdat je overpowered bent idd een kleinere kite maar als je al op het water staat je kite laag houden en goed tegendruk geven met je board.
|
|
|
@LaurenS
|
Het was weer alles behalve vervelend op Schellinkhout,redelijk stabiel windje uit westelijke richting tussen de 20 en 25 knopjes. En zo lekker rustig
|
|
|
Langbeest
|
jaja wrijf het maar in.......
|
|
|
|