Bas1983
Geen avatar
|
Je hebt gelijk. Bij twijfel maar op safe spelen. Ijsselmeer it is. Nu maar hopen op genoeg wind.
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Zou het vandaag (2-8PM) veilig genoeg zijn om naar Wijk aan Zee te gaan? Wind is NNO, mogelijk net een beetje aflandig. Ik ga samen met een (gevorderde) beginner. Ijsselmeer wellicht toch safer?
Lekker naar het Ijsselmeer gaan, Wijk is gewoon link met NNO, aflanding en je spoelt aan op de pier indien het mis gaat. Zeker als beginner een absolute no-go.
|
|
|
Oli4k
|
Het was ook echt verschrikkelijk bij Wijk aan Zee, ook al was het precies side-shore. De wind komt bij NNO recht over de duinen bij Castricum en is dan enorm vlagerig. Het ging op en neer tussen 16 en 6 knopen. Soms zelfs plotseling windstil. En dan nog dikke stroming dezelfde kant op als de windrichting. Prima omstandigheden om aan je Hindenburg-techniek te werken.
|
|
|
Bas1983
Geen avatar
|
Uiteindelijk een fantastische dag gehad in Medemblik. Goed gepowered met m'n 12M (Naish Draft) tot een uur of 5 en later nog met m'n 10M (Naish Park). Lange tijd niet meer op het Ijsselmeer gekite, maar beviel prima. Redelijk constante wind en geen kip op het water (een stuk of 5 man).
Jouw comment over vlagerige NNO wind bij Wijk, Oli4k, maakt de keus de volgende keer nog makkelijker.
|
|
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Ja, hoop echt dat ik zaterdag niet hoef te werken. Vroeg op Schellie dan in ieder geval
|
|
|
|
Emielkruisdijk
|
Even een vraagje voor de Omgeving NoordHolland kiters! Vroeger kitete ik ook nog wel eens, maar de laatste tijd niet zo veel met de vlieger op het water gestaan helaas. Dat komt vooral doordat mijn vliegers gewoon op zijn... Ik ben gister bezig geweest mijn 12m te repareren (wat aardig hopeloos bleek te zijn, 2 ventielen kapot van LE en 1 lekke strut). Toen ik me bedacht dat hier op het forum vast nog wel iemand is met een oude C-shape rond 2007 (tussen de 12 en 10m) die ik voor een zacht prijsje over kan nemen? Jawel of niet?
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Wie bent u????
Sorry, zal me zaterdag wel even voorstellen. Mot ik weer opnieuw door de ballotagecommissie. Bakkie kibbeling mee dus
|
|
|
@LaurenS
|
Zandmotortje is goed aan, 30 plus en niet te druk. Arghhhh heaven
|
|
|
|
kiteruitschell
Geen avatar
|
medemblik was erg lekker met de 11. Ook een paar harde tricks gezien van sander bos vette style heeft die gast
|
|
|
Haring High Richardt
|
Sorry, zal me zaterdag wel even voorstellen. Mot ik weer opnieuw door de ballotagecommissie. Bakkie kibbeling mee dus Ben jij niet die broer van die bouwvakker uit Amsterdam die een week per jaar kite ? Jullie hadden toch alle 2 van dat lange haar tot de grond ? Lekker daggie op Medemblik vandaag vanaf 14.30 uur met de 9 meter en een heerlijk zonnetje Vanaf 18.00 uur kon je diverse kites en boardjes testen. Ik heb de Pivot 10 meter van Naish gevaren en weet nu waarom ik de Edge vaar, ben helegaar verpest door die Edge . Niks mis met die Pivot hoor maar de Edge tja dat is hem nu eenmaal Heb voor de gein een f one strapless wave boardje gevaren. Dat is weer helemaal opnieuw leren kiten en als je er eenmaal op sta is het toch wel geinig maar dan...... je moet gijpen en dat is heel erg moeilijk , wel geinig om het een keer te doen
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
hey richard hier de broer uit amsterdam alles goed ouwe hoop aankomend weekend op zondag te gaan varen eerst weekendje naar enkhuizen en op de terugweg effe varen op schell enne mijn haar is inderdaad tot op de grond JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA maar zie het alweer noordoosten wind dus enkhuizen kan ook nog
|
|
|
Wanda
|
Wat een lekker kiteavondje op Medemblik.. Wel druk trouwens!
|
|
|
thelastV8
|
was heerlijk @ blikkie
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Weer een mooie avond op homespotje, wel nog een tangle gezien, die gasten zijn denk ik de bosjes ingedreven. Beginners moeten dan ook niet op homespot varen De wind was lekker aan, loopen ging net aan maar mocht wel wat harder eigenlijk.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Beginners moeten dan ook niet op homespot varen beginnen jullie ook al?
|
|
|
pewpew
|
Heb alvast staaldraad om mijn lijnen gedaan zodat ze niet kunnen worden doorgesneden
|
|
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Voor morgen is de windvoorspelling behoorlijk tegenstrijdig ....mijn favorieten site geeft voor morgen in N/H niet zoveel wind door , en juist voor Zondag middag een vaarbare N/NO wind van zo, n 18/20 knp Maar we zien het wel.. Hier het plaatje voor morgenmiddag... (speciaal voor Richard ..de kleurtjes geven de windsterkte aan )
|
|
|
|