uurtje gevaren op schell met de 11 . Voor het eerst met mijn nieuwe naish monarch 130/40 , wat een top boardje. Morgen ook wel redelijk windje voorspeld miss naar andijk geen zin in kou maar ja handschoentjes maar aan dan.
Ja hoor hij was weer heerlijk vanmiddag, in een ruk naar de pier en terug lekker de schansjes pakken Heb zeker de 15 meter een paar keer aangetikt of lijkt dat maar zo
Maar ik hoop op alle dagen wind en dan is dat niet nodig.
. Bij geen wind lekker snorkelen, prachtig daar onder water zeker een setje meenemen of huren voor 5 euroos per dag en anders vanaf 10.00 uur pislau of heet bier zuipen in een klein plastic bekertje in de strandbar
heel blij dat ik toch ben gegaan. na afgelopen 2 dagen met de 6 meter vandaag top wijk aan zee middag met 9 meter.
4x retourtje bunker <-> pier en nodige tussen "spring" "oefeningen" zon, schuim en lekker stabiel windje.
kapot op de bank naar KPN testbeeld aan het kijken. Dit weekend maar eens wat werk verzetten. 9 kitedagen in 2 weken. oeps
idd teigertje zag je wel een paar keer voorbijvliegen evenals richard. bijna net zo hoog als de gevleugelde kustwacht.
Iemand nog een bultrug gezien? Al die meeuwen dan bij die grootste brekende golven... halverwege bunker - pier. of was daar een bultrug voedsel festijn aan de gang?
Iemand nog een bultrug gezien? Al die meeuwen dan bij die grootste brekende golven... halverwege bunker - pier. of was daar een bultrug voedsel festijn aan de gang?
Weet ook niet wat daar onder water zat kon geen bultrug vinden maar er was zeker wat lekkers voor de meeuwen.
Was net op het strand...mega deining/branding en (nog) geen wind. En toen begon het te regenen. Totaal geen Kite weer voor nu...tevens een stuk kouder met die noorden wind.
Wie gaat er zo naar wijk aan zee? 23-30 knopen momenteel.
!!! aflandig. hagelbuien, onweer.
hier de waarschuwing van Tobias / Surfweer.nl en zie ook elders op deze site de windwaarschuwing.
"Verder schuilt er gevaar voor de kustregio van zuidelijk Noord-Holland. Daar de wind ook even heel hard kan zijn en dan weer veel minder hard. De stroming schampt bij deze windrichting de kust en is er een kans op even aflandige wind, vooral verder naar het noorden. Hou de laatste berekeningen dus goed in de gaten. Voor het front gaan varen heeft niet zoveel zin, omdat het dan nog maar 15-20knopen waait. Dat is uit aanlandige richting, dat dan weer wel."
Maar als ik naar het KNMI bijvoorbeeld kijk dan zijn er helemaal geen waarschuwingen: http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/noord-holland Momenteel ook aanlandige noordenwind (actueel) en de voorspelling is Sideshore als ik op windguru kijk voor wijk aan zee.
Mooi klote;( gasten. (pimploser_kitesmiley)ik baalde al toen ik hier rond 4 uur de bomen begonnen te bewegen. Maar morgen herkansing. Ik ben rond 11 uur op Andijk
Ik twijfel nog even aan eijk denk dat ik wrl ga kijken de voorspellingen zijn goed wel erg noord maar nie aflandig. Ik kijk zelf ook altijd even op knmi.nl/actueel staat ook richting en actuele m/s wind op ( ongeveer 2x voor knopen )