JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Eindelijk weer eens goed gegokt! Prima windje, rond 20 knopen, af en toe ff lekker vlagen om wat hoger te gaan!
Dus de Bdam meting klopte aardig....
@ Yoram: leuk je weer eens te zien, leuk plekje daar!
|
|
|
|
Nielzen
Geen avatar
Logs: 0 | 12 uur
|
Zo we zijn weer in de lucht en mijn rib weer kiteproof, hoop ik.............
Waar gaan we heen morgenvroeg?
Me bed in maar ik hoop in de middag nog even te knallen op het autostrand als de wind een beetje aanhoud
|
|
|
Reinier
Geen avatar
|
Haa Rotterdammers, ik ben een beginnende kitesurfer, 10 jaar gewindsurft en nu 3x gekite (priveles van een ervaren kiter gekregen, helaas kan hij niet zo vaak als ik ) en wil graag wat meer gaan kiten. Ik kan al redelijk heen en weer, drijf dan wel vaak een beetje af. Ik zou het tof vinden als ik zou kunnen kiten met iemand zodat we elkaar (vooral mij denk ik) in de gaten kunnen houden. Ik zou morgen graag willen gaan, iemand interesse?? Ik zou je evt. op kunnen halen met de auto. Ik vertrek vanuit krimpen. Ciao, Reinier (21jr)
|
|
|
Spoon
|
Jow hijo, geen after work sessie vandaag?
|
|
|
Yoram
|
Net weer wakker, helemaal geslooopt. Gisteren eerst @de dam gekite, daarna @de sluf en toen even van daaruit op de autoplaya geknald @Jochem, idd weer nice om je/iedereen weer even te zien! Ik ga over een half uurtje weer rijden, ben voor de verandering is @autoplaya vandaag.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Kijkt iemand nog naar de meting van HvH als je wil varen op Sufter? Die staat alsmaar zoveel lager als Bdam.....
Nu prima wind op Bdam, maar 14 knopen op HvH....
meting HVH alleen raadplegen als wind uit West tot Noord komt komt, zodra er een O of een Z in de richting komt niet meer kijken.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik zal vanaf nu nooit meer klagen over vlagerige wind in ons kikkerlandje Wat een extreme waarden krijg je hier om je oren in Leucate. Gisteren op het binnenmeer gekite met minstens een ander forumlid, gewoon 12 t/m 30kn op de windmeter in 5 minuten. En dat bleef zo een hele tijd.... 12m was prima, maar extreem hard vechten in die megavlagen. 9m was lekker, maar af en toe gewoon helemaal wegzinken. Schijnt normaal hier te zijn....vanmiddag weer eens kijken hoe hard het dan weer waait
|
|
|
Windhoos
Logs: 0 | 701 uur
|
Ik zal vanaf nu nooit meer klagen over vlagerige wind in ons kikkerlandje Wat een extreme waarden krijg je hier om je oren in Leucate. Gisteren op het binnenmeer gekite met minstens een ander forumlid, gewoon 12 t/m 30kn op de windmeter in 5 minuten. En dat bleef zo een hele tijd.... 12m was prima, maar extreem hard vechten in die megavlagen. 9m was lekker, maar af en toe gewoon helemaal wegzinken. Schijnt normaal hier te zijn....vanmiddag weer eens kijken hoe hard het dan weer waait 2 jaar terug op Leucate precies hetzelfde verhaal met m'n 7m. Grotere maten waren toen niet aanwezig op t water. Ene moment volgepowered als een malle over het water stuiteren en het andere moment zwaar sinussen om vooruit te komen. Vond t wel een leuke spot verder....
|
|
|
Gewoon Don
Logs: 0 | 188 uur
|
Ik zal vanaf nu nooit meer klagen over vlagerige wind in ons kikkerlandje Wat een extreme waarden krijg je hier om je oren in Leucate. Gisteren op het binnenmeer gekite met minstens een ander forumlid, gewoon 12 t/m 30kn op de windmeter in 5 minuten. En dat bleef zo een hele tijd.... 12m was prima, maar extreem hard vechten in die megavlagen. 9m was lekker, maar af en toe gewoon helemaal wegzinken. Schijnt normaal hier te zijn....vanmiddag weer eens kijken hoe hard het dan weer waait 2 jaar terug op Leucate precies hetzelfde verhaal met m'n 7m. Grotere maten waren toen niet aanwezig op t water. Ene moment volgepowered als een malle over het water stuiteren en het andere moment zwaar sinussen om vooruit te komen. Vond t wel een leuke spot verder.... Met dank aan de tramontane
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
@ Reinier. Je kan het beste even kijken bij het topic. Kitemaatje Oostvoorne gezocht. Daar reageren een aantal beginners die vast wel willen afspreken.
|
|
|
Dutchy112
Logs: 0 | 1669 uur
|
Was weer ouderwets vliegen op playa..
Alleen ik zag een ding, beter gezegd ik hing er bijna in.. .. een boei met een visnet.. sinds wanneer mogen ze vissen op playa? Toch een recreatie gebied?
Waar mot je dat melde?
|
|
|
Yoram
|
Zo ook weer is terug van een dagje autoplaya @John, nieuw speelgoed zag ik
|
|
|
geloof68
|
Was goed te doen op de slufter met de 10m . Natuurgebied is blijkbaar bekend bij de meeste kiters, echter sommigen die bekend zijn met het natuurgebied vinden het toch nodig om er hun rakjes in te varen. Waarom? Heb maar vriendelijk gezwaaid toen die ene kiter toch uit het gebied bleef na mijn informeren over de bekendheid met het natuurgebied..... Ook eerste meters geskimd, zonder vinnen is nog grappig ook (en niet alleen voor de kijkers). Daarmee had ik een paar jaar eerder moeten beginnen.
|
|
|
HDFrank
|
Waar mot je dat melde?
http://www.politie.nl/aangifteKan je in 4 stappen bijna alles vinden Op het strand zei je het al tegen Yoram. Maar waarom hebben anderen het niet gezien? Yoram! Ik ben ge Switched. Heb beide kites van Nick gekocht Grtz Frank
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Zo ook weer is terug van een dagje autoplaya @John, nieuw speelgoed zag ik klopt Yoram lekker hoorrrr ff die nieuwe C4tjes uitlaten, nog wel ff zoeken naar de fijnste afstelling voor mij, jullie nog lekker gevaren? @dutchy met die oranje vlag zeker, hoe bizar
|
|
|
|
Yoram
|
Yoram!
Ik ben ge Switched. Heb beide kites van Nick gekocht
Grtz Frank
Leuk, top top. Kon je hem nog snel vinden trouwens? Zo ook weer is terug van een dagje autoplaya @John, nieuw speelgoed zag ik klopt Yoram lekker hoorrrr ff die nieuwe C4tjes uitlaten, nog wel ff zoeken naar de fijnste afstelling voor mij, jullie nog lekker gevaren? Zag alweer een mooie loop, moet helemaal goed komen met dat nieuwe speelgoed dus Ja wij hebben nog prima gevaren, was toch weer lekker. Morgen wordt het ook weer een vroegertje, ben benieuwd of het de moeite is om de wekker te zetten
|
|
|
|
geloof68
|
Heb er al 36 keer aan gedacht om dat ook te doen, maar Ed cs voegen de daad bij het woord ! Een voordeel van het aankomende mooie weer is dat Ed kan gaan editten in de schaduw...
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Gisteren zijn 2 kitesurfers door de Ouddorpse reddingsbrigade gered die niet meer op eigen kracht terug naar de kant wisten te komen. Was het gisteren schuin aflandig? In elk geval goed om behalve de windkracht ook de richting te checken.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Leucate is een leuke omgeving voor wie hard en hoog wil gaan en cruisen. Op zee heb je een paar wereldspots voor wave...met die wind erbij. Dus 5/6m kites maximaal! Strapless zie je een enkeling doen met een 5m. voor de rest kleine boards en waveboards met straps. Mijn 133x40 is hier gewoon te groot met een kite die je uit moet remmen. Mijn 6'3"...het is mij gelukt erop te gaan staan...peddelend. Nu nog zo een golf pakken Dik Ed!!! Ben benieuwd naar de film!
|
|
|
Gewoon Stefan
Logs: 0 | 19 uur
|
Even een vraagje: Over 2 weken ga ik naar aruba, nu schijn je daar heerlijk te kunnen kiten. Het hotel waar ik een paar dagen mag vertoeven zit op manchebo beach, heeft iemand van jullie ervaring met kiten op Manchebo Beach of op Aruba. Lees wel dat het op M. Beach aflandig is, maar kan verder weinig over kiten vinden.
|
|
|
|