Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Misschien zit ik niet goed op te letten, maar ik zie nergens een review. Wel mooie kite overigens met one-pump
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Nog een delta bij North Er komt toch al de North EVO. Waarom nu weer van die cambattens erin.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Is geen delta shape zoals de Evo. Daar was eerst wel sprake van, daar er twee verschillende kites waren ontwikkeld voor de R8. De ene leek idd. erg op de Evo/Bandit, maar die is het blijkbaar niet geworden.
Beter kun je zeggen dat het wel een Bow lijkt, daar de kite echt een boogvorm heeft. De R7 net als de Rebel7 heeft dat niet. Ook heeft hij nu toming op zes punten eraan inclusief een pulleysysteem wat ik erg op dat van Best vindt lijken.
Ben benieuwd naar de kite in de maat 12m2.
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Die cambattens breken trouwens niet meer, dat was in 2006 vooral een probleem, in 2007 was dat opgelost.
|
|
|
Geronimo79
|
wat een lelijke kite, en een geile plaatjes... damn.. bergen met sneeuw EN water om te surfen.. thats it i'm going to MOVE
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Die cambattens breken trouwens niet meer, dat was in 2006 vooral een probleem, in 2007 was dat opgelost.
Ik heb er 2 weken geleden nog 4 in een plak gebroken van mijn R7, dus leg mij dat eens uit! Wat ik had begrepen is dat er eind vorig jaar nieuwe battens door North in omloop zijn gebracht. Ik heb ze via mijn lokale shop niet kunnen bemachtigen. Dit zouden de battens in de 2008 Rebel, Vegas en Rhino worden. Ik zou graag een setje hebben, ondanks mijn kite ook perfect zonder die dingen vliegt, inclusief goed low-end
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ja, Morres? Vanwaar deze prachtige foto van een Rhino08 10m2 op de Chiemsee? Vindt je hem zo mooi dat je er geen woorden voor hebt?
|
|
|
Bossy
|
Thnx Morres, Wist niet hoe je een foto toevoegd.....
|
|
|
Morres
|
Ja, Morres? Vanwaar deze prachtige foto van een Rhino08 10m2 op de Chiemsee? Vindt je hem zo mooi dat je er geen woorden voor hebt? Vond de OP behoorlijk karig, i kdenk misschien begrijp 'ie de hint
|
|
|
globe
|
s wel een deltashape rakkertjes
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
s wel een deltashape rakkertjes Ik kom het autorelaunch wat de Evo en Bandit wel hebben niet tegen in de eigenschappen van de nieuwe R8, en dat is typisch een deltashape eigenschap. Zal denk ik een discussie worden wel of geen deltashape. Feit is dat hij wel lijkt op een delta, maar ook op een bow, evenals een flatkite. Heb de door North opgegeven windranges al gezien, en die lijken wel te bizar voor woorden, en blijkbaar zoals in 2005 geen 7m2: 9m2: 12 - 31kn €1.398,- 10m2: 11 - 29kn €1.448,- 12m2: 10 - 26kn €1.548,- 14m2: 9 - 23kn €1.648,- 16m2: 8 - 21kn €1.748,- Prijzen incl. North 5th 2008 bar 25m lijnen Vooral de windrange van de 9m2 is bizar. Vorig jaar de 10m2 nog de one kite quiver, nu dus de 9m2. Wel vreemd dat er geen 7m2 komt.
|
|
|
Bossy
|
heb nu 12/9 en deze kloppen met de wind chart (is naar beneden afgesteld) ondanks mijn 100 kilos. tis een soort van Delta. Maar heb ook even de bandit in mijn handen gehad dat is toch weer wat anders hoor. Al met al ben ik erg blij met de kites. goeie lift megahangtime en top lowend.
|
|
|
Geronimo79
|
@ Michiel Bandito, Simpel HANGTIME monsters.. lekker een grote kite meer hangtime.. bereik zal wel genoeg zijn.. Het lijkt in ieder geval erg impressive.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@ Michiel Bandito, Simpel HANGTIME monsters.. lekker een grote kite meer hangtime.. bereik zal wel genoeg zijn.. Het lijkt in ieder geval erg impressive. Ik las dat het speedteam van North toch met deze kite gaat varen. Zal me overigens niets verbazen als ze ineens aan de start verschijnen met een 7m2 proto
|
|
|
globe
|
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen (Dirk Hanel zelf, die verantwoordelijk is voor de Rhino 08) dat er geen productie 7 meter komt. Al zal het mij ook niet verbazen als er een 7 proto verschijnt inderdaad. Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk de voorloper van de 2009 zijn.
Ik heb de 10 meter nu in lowend (13/15 knopen) 92 kg 132x39 board gevaren en in highend 25+ knopen. Ik zeg 1 kite quiver!!! 10 meter!
|
|
|
xray
|
Hij had van mij een 7 meter mogen maken....
|
|
|
KiteDemon
|
Leuk voor 1 kitequiver, maar 7 is over het algemeen een maatje die qua handling erg lekker is. Dus met een 2 kitequiver ben je echt helemaal klaar.
Verder lijkt het hier om een echte bow te gaan, gezien die aardig concave TE dus ook met bow-eigenschappen zoals enorm bereik en hangtime.
|
|
|
xray
|
Delta Fer, delta, geen bow...
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Delta Fer, delta, geen bow... Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het hier om een marketing term gaat voor de Rhino. Alleen de Evo is een delta van North, en die is niet van de hand van Ken Winner. Zowel de Evo als de Bandit hebben geen concave TE, meer kaarsrecht. En het brede effectieve middengedeelte van deze delta's ontbreekt nu juist bij de Rhino. Kompleet ander concept wat naar wat ik zo lees (ook jou review, Xray) zeer goed schijnt te werken Wil hem zelf ook snel testen voor evt. vervanging van mijn huidige low-end kanon, de R7 12m2 Overigens heeft de vorige Rhino die concave TE helemaal niet, en toch een gigantisch inzetbereik
|
|
|