Bularoo '08 of Waroo '08 kopen

Hans!

Geen avatar

Augustus 10, 2008, 01:45:36
edit2Rapporteer  
Had een topic geplaatst over mijn Rhino's 2006 12 en 16 m. Heb niet echt het gevoel dat deze goed zijn voor mij om mee te beginnen, aangezien ik in Noordwijk met de wind en de branding toch wel wat problemen heb. Ben ook niet de grootste en zwaarste.

Sommigen van jullie hebben mij de Waroo aangeraden om mee te beginnen. Ik lees op het forum en elders echter ook goede verhalen over de Bularoo.
Welke zal ik gaan aanschaffen en waar denken jullie dat ik de beste deal kan krijgen voor zo'n 10-11m met bar?

Greetz,

Hans  Cool
Le Ber

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 Augustus 10, 2008, 08:18:59
edit2Rapporteer  
Vind het lastig te zeggen, ik heb zelf een 7 waroo 08 en een 10 bularoo 08.

De waroo beweegt veel sneller door de lucht en reageert snel op weinig actie op de bar, maar dat komt natuurlijk ook omdat het een 7 is ten opzichte van de 10 bularoo.

De bularoo is wat steviger, heeft wat extra slijtage pads over de LE bijv., de waroo kan je echter wat verstellen (ABC verhaal). Verder heeft mijn bularoo one-pump (wat ik toch wel erg fjin vind) en mijn waroo niet (zijn wel verkrijgbaar met).

Succes met je keuze, denk dat het niet veel uitmaakt welke je kiest, zijn beide goede vliegers voor een faire prijs Smiley
dagmartijn

Antwoord #2 Augustus 10, 2008, 11:12:49
edit2Rapporteer  
Sluit met helemaal aan bij wat Le ber zegt. Zijn allebij fijne kite.
Heb een Bularoo 10m2 2008 en een Waroo 7m2 2008. Zijn allebij fijne kites. Vind zelf mijn Bularoo iets stabieler, maar dat kan ook aan het feit liggen dat mijn Waroo een 7m2 is en dus veel sneller.  Ben by the way ook nog beginner.
Heb je alleen kite only nodig of ook een bar?

Probeer eens te kijken op www.boardsports.nl daar heb ik mijn twee kites gehaald en ben erg tevreden.
Heb ook vernomen dat Karim, van kitesurfschool Best een flink aantal kites heeft ingekocht voor de verkoop, kun je misschien ook een belletje geven? Kijk dan op www.kitesurfschoolbest.nl voor zijn nummer.

Succes.
Derk

Antwoord #3 Augustus 10, 2008, 11:24:50
edit2Rapporteer  
Hans,

Ik heb ze beide gehad, had 9/13 waroo 2007 nu 10 13 bularoo, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de prestaties echt vergelijkbaar zijn, de waroo is iets sneller en explosiever de bularoo stabieler iets meer low end. Per saldo neem gewoon de goedkoopste zou ik zeggen de prestaties zijn echt nagenoeg hetzelfde ! (waroo 1 jaar gevaren de bularoo nu 3 maand)
Stanley

Antwoord #4 Augustus 10, 2008, 17:48:13
edit2Rapporteer  
Het grootste verschil tussen Bularoo en Waroo is mijn ziens dat de Bul iets minder explosief is qua lift dan de Waroo. Maar daarvoor krijg je wel een giga hangtime terug.
Om een indruk te krijgen waartoe de Bul in staat is qua spronghooget en airtime check deze link
http://media.bestkiteboarding.com/videos/seagull_island2.wmv.

Eerste min van video even overslaan de pret begint daarna pas.

Power Zone

Antwoord #5 Augustus 10, 2008, 21:38:01
edit2Rapporteer  
Ik ben ook pas net begonnen met kiten en heb een bularoo 10 en 13 en tot op heden ben ik er erg blij mee. Tijdens de cursus heb ik gevaren met een Cabrinha (geen idee welk type) en na de cursus heb ik dit materiaal gekocht en ben ik daar nu verder mee aan het leren. De dertien is soms wat langzaam maar gezien mijn niveau vind ik dat helemaal niet erg Smiley

Mijn ervaring is dus dat het fijne kite's zijn om mee te beginnen. Als je ook rond kijkt op een spot zie je dat er best wel veel Best kites rond vliegen, en dat zegt mij ook iets.

Heb mijn spullen gekocht bij boardsports.nl weet alleen niet wat die nog hebben gezien de inbraak van laatst.

(dit is mijn persoonlijke mening hoor, niets wetenschappelijks maar wellicht heb je er wat aan)

Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #6 Augustus 11, 2008, 08:02:00
edit2Rapporteer  
Vraag me af of de Bularoo nog te koop is... Oh en een 2008 bularoo bestaat niet dit is een 2007 model waarvan gezegd wordt dat er een 2008 upgrade opzit. Ik heb het nog niet gezien en heb er 3.

Verder is de bularoo echt een super kite. En idd, de waroo is explosiever dan de bularoo.
JorritPi

Antwoord #7 Augustus 11, 2008, 08:32:52
edit2Rapporteer  
Vind het lastig te zeggen, ik heb zelf een 7 waroo 08 en een 10 bularoo 08.

De waroo beweegt veel sneller door de lucht en reageert snel op weinig actie op de bar, maar dat komt natuurlijk ook omdat het een 7 is ten opzichte van de 10 bularoo.

De bularoo is wat steviger, heeft wat extra slijtage pads over de LE bijv., de waroo kan je echter wat verstellen (ABC verhaal). Verder heeft mijn bularoo one-pump (wat ik toch wel erg fjin vind) en mijn waroo niet (zijn wel verkrijgbaar met).

Succes met je keuze, denk dat het niet veel uitmaakt welke je kiest, zijn beide goede vliegers voor een faire prijs Smiley

Even een kleine correctie: De Waroo zijn niet verkrijgbaar met one-pump systeem.

De hangtime van de Bularoo is idd ongelovelijk maar het explosieve mis ik een beetje. Ben daarom helemaal over op Waroo. En mijn 11m Waroo ga ik omruilen voor een Nemesis HP 2009. De 7m Waroo  en 9m zijn helemaal perfect naar mijn mening maar de 11m mag wel wat explosiever vind ik.
Power Zone

Antwoord #8 Augustus 11, 2008, 11:10:15
edit2Rapporteer  
De Bularoo heeft geen '07 of '08 aanduiding wel wordt er op de website van BEST aangegeven dat de 2008 versies serienummers hebben vanaf 55.000 en die hebben weer geen one-pump systeem dus eerst voor 90% oppompen via het leegloop ventiel en dan de rest met het gewone ventiel, tenzij je het leuk vind natuurlijk om eerst pauze te moeten gaan houden voordat je kan gaan kiten:)
DM2008

Antwoord #9 Augustus 11, 2008, 15:56:40
edit2Rapporteer  
Bularoo 10 is een mooie kite. Wie weet zijn ze in vrijwel nieuwstaat nog 2ehands te vinden voor mooie prijzen... Wink
Hans!

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 12, 2008, 21:51:29
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de adviezen. Ben al druk op zoek naar een Waroo 2008 11m maar voor alsnog zonder succes. Boardsports heeft allen maar Bularoo's 13m, dat is me echt te groot. Hoop er snel één te vinden voordat het seizoen voorbij is, in binnen- of buitenland.

Greetz,

Hans
Lukadukido

Antwoord #11 Augustus 15, 2008, 18:10:32
edit2Rapporteer  
k heb zelf de bularoo 7 mtr, super kite! accelereert snel maar dat komt ook omdat hij zo klein is Wink One pump en extra verstevigingen!, hij relaunched alleen niet (of althans bijna niet)

Greetz
Luuk
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.