safety van best is gewoon klote! ze gaan er voor 2009 eindelijk iets aan doen...als je een beetje handig bent met knutselen kan je de volgende dingen doen om je gear veiliger te maken:
1.) maak een vijfde lijn op je kite.
2.) pak het aan a la cabrinha: je laat een lijntje vanaf je chickenloop door je bar lopen (net zoals bij standaard vijfde lijn) en maakt hem boven je depowerstrap ONDER het draaiende gedeelte van de swivel vast. als je released hang je aan je twee powerlijnen, de kite depowered nu een stuk meer en geen gezeik bij rotaties omdat je de lijn ONDER het draaiende gedeelte van de swivel hebt vastgemaakt. Let op; dit werkt alleen bij de 2007 bar omdat de swivel boven de depowerstrap zit...bij 2008 zit de swivel onder de depowerstrap waardoor de extra depowerwerking niet opgaat. Denk er effe logisch over na en je snapt mn verhaal.
enywee...safety van best zuigt!!!(vaar er zelf ook mee.....)
1) opzich een goede optie maar heeft ook nadelen zoals draaien om de depower, lijn kan om kite komen als deze kantelt.
2) als er een stuurlijn breekt zal dit het loopen ook niet stoppen dus dan heb je alsnog een OSH nodig!
Na omdraaien stopper en waxen van de-powerkoord,werkt de safety keurig.
Ik weet het hoort niet maar toch beter dan niets.
Heb je dat getest? Is dat het enige wat je hoeft te doen? Is je kite zo ook makkelijk te relaunchen?
zoals al eerder geschreven werkt dit prima en is heel handig als je unhooked bent maar als je de kite moet flaggen moet je toch de OSH gebruiken.