Advies bij aankoop board

Flip

Augustus 13, 2008, 11:42:15
edit2Rapporteer  
Ik heb wat advies nodig voor ik een board ga aankopen.

Net terug in El-Gouna ( Egypte ) en heb er een super zalig kitevakantie achter de rug, van de 2 weken maar 2 dagen niet kunnen kiten en van iemand die amper kon waterstarten gegaan naar switch upwind varen  Grin

Bandit kites gevlogen en die zijn super bevallen, ik heb echter een Flysurfer Pulse2 10m2 op de kop kunnen tikken voor een prijsje en heb er nu nog een board bij nodig om hier aan de Belgische kust men "kunsten" eens te gaan proberen.

Ik heb op vakantie Spleene boards gevaren en die beviellen ook super, bijna alles geprobeerd van de Monster Deur 64 tot de 41, ik dacht nu een 54 aan te kopen en die dan later als lichtweerboard te houden, lijkt jullie dat de juiste keuze ? Of oefen ik beter verder met een groter board en dat dan als lichtweerboard houden ?

Ik weeg momenteel 88 kg ( na men vakantie, wat kilootjes kwijt geraakt  ThumpsUp )
Spoon

Antwoord #1 Augustus 13, 2008, 13:30:43
edit2Rapporteer  
wat ik zou doen
(maar dan kijk je naar dit verhaal met de ogen van een arme student die elk dubbeltje twintig keer overdenkt voordat t uitgegeven word) is een kleiner board kopen.
Je vertelde dat spleen boards wel lekker vaarde en dat je inmiddels al upwind, switch kan varen.
Dan heb je toch niet echt een groter board meer nodig? Aangezien je al kan varen?

Ikzelf ben begonnen met een 1.45 board en groter wil ik echt niet!(ik ben dan wel een paar kilotjes lichter Smiley )
Ik zou kijken of je ergens van iemand een kleiner board kan lenen om te testen hoe een kleiner board vaart..
xray

Antwoord #2 Augustus 13, 2008, 14:39:18
edit2Rapporteer  
De vraag is waar je voornamelijk gaat varen en hoe vaak?
De ervaring leert dat je al snel de grotere boards bijna niet meer gebruikt.
Ik zou voor een 135-140 board gaan bij 39-41 breed.

Joosdo

Antwoord #3 Augustus 13, 2008, 15:04:34
edit2Rapporteer  
Je hebt pb...
Flip

Antwoord #4 Augustus 13, 2008, 17:23:00
edit2Rapporteer  
De vraag is waar je voornamelijk gaat varen en hoe vaak?
De ervaring leert dat je al snel de grotere boards bijna niet meer gebruikt.
Ik zou voor een 135-140 board gaan bij 39-41 breed.

Voornamelijk aan de Belgische kust en zo vaak mogelijk :-)

Ik denk nu ook eerder aan een Spleene RipPlus die is 138 x 44.

Ik heb een wakeboard en die is 143 lang.
Wilcoos

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 13, 2008, 17:44:17
edit2Rapporteer  
Als jullie moesten kiezen tussen Naish sol 131 en North Jaime Pro 131? (x-ride die ik wilde, s-je, is niet meer te leveren)
Flip

Antwoord #6 Augustus 25, 2008, 10:41:10
edit2Rapporteer  
't Is een Spleene RipPlus 138x44 geworden, gisteren kunnen testen en goed bevonden :-D
Morres

Antwoord #7 Augustus 25, 2008, 11:23:11
edit2Rapporteer  
Je hebt pb...
Fucking doelloos, zeg dan hier niks man
Spoon

Antwoord #8 Augustus 25, 2008, 11:27:08
edit2Rapporteer  
Je hebt pb...
Fucking doelloos, zeg dan hier niks man

dude...das 2 weken geleden gepost!

't Is een Spleene RipPlus 138x44 geworden, gisteren kunnen testen en goed bevonden :-D

Goed zo!! LD..
Klinkt goed! beter dat je toch een kleinere maat hebt genomen dan de maat die je in eerste instantie wilde hebben Grin. is ook wat minder zeulen naar het strand Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.