AJKok
Geen avatar
Berichten: 11
|
Hey Taunis,
Wanneer ik met mijn waroo '08 11 overpowerd vaar en ik heb mijn depower strap bijna volledig aangetrokken, wil dit ook wel eens gebeuren.
Vaart dan ook minder prettig...
Greetz
|
|
|
El Rudo
Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
|
Klopt, als SLE of bridled kite heel ver gedepowered staan is het vlak van de bridle gekanteld t.o.v. de LE, die wordt dus in een ander vorm getrokken. Plus dat de hele boel vervormd door de enorme druk. Naarmate de kite een hogere AR heeft wordt het moeilijker om de vorm te houden.
|
|
|
Kitepilami
Berichten: 169
|
Mijn Tribal1 wilde ook nog wel dubbelklappen in harde wind als je hem veel snelheid geeft zonder voldoende bardruk erop te houden.
|
|
|
Langbeest
Berichten: 3272
|
Tja gisteren veel gezien bij vooral Waroo's Mensen hebben dan een 11 opstaan welke eigenlijk te groot is en depoweren dan erg ver. De kite gaat dan ook erg nerveus bewegen (kantelen)
|
|
|
Vliegenaar
Geen avatar
Berichten: 216
|
Als je bij de Waroo (9m iig) je stuurlijnen op A-C zet is de vervorming minimaal, je krijgt wel iets meer bardruk maar who cares?
Het komt volgens mij doordat de stuurlijnen de TE samen knijpen waardoor ie erg veel wind gaat lozen cq vervormen.
|
|
|
Robert H.
Berichten: 567
Logs: 0 | 2 uur
|
Heb het ook bij de waroo 7m maar is alleen als je ver depowerd, als je zoveel moet depoweren kan je beter niet het water opgaan, je moet altiijd wat depower over hebben voor als het harder gaat waaien dan je nog veilig terug kan komen.
|
|
|
boi reuter
Geen avatar
Berichten: 122
|
wil ook nog wel s gebeuren als ze niet helemaal lekker hard opgepomt zijn
zeker de naish codes cult van vrg jaar die te zacht zijn gaan als een gek vouwen
|
|
|
gijsv2
Berichten: 248
|
Klopt, kite echt knoepertje hard oppompen.
kan prima 8 bar in, staat ie veel mooier en pakt ie vlagen beter. voornamelijk met veel depower is het opvangen van vlagen waardoor de vlieger vervormt.
Drukmetertje op je pomp is de moeite waard. helaas zijn ze wel heel onnauwkeurig, dus precies weet je het nooit!
|
|
|
Jeromez
Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
|
8 bar? dat lijkt me wel erg veel bedoel je niet 8 psi?
9 a 10 psi zou voldoende moeten zijn
|
|
|
gijsv2
Berichten: 248
|
scherp, bedoel 8-9 psi = 6 bar
|
|
|
|
Reflex
Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
|
6 of 8 bar in je kite? Damn als je LE dan niet knapt dan doet hij het nooit. 8 PSI klinkt inderdaad beter en 8 psi is zeker geen 6 bar, hoe kom je erbij? 8 psi is ongeveer 0,55 bar overdruk.
|
|
|
kobrin
Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
|
Veel gezien bij de bandit uno en dos in Leucate.
Ik dacht altijd dat dat aan de fransen zelf lag.
Ik pomp mijn kites echt hard op.
8 psi LE 10 psi struts
Nooit problemen mee op die manier, en ook betere relaunchcapaciteiten met een hard opgepompte kite..
|
|
|
timmeh
Geen avatar
Berichten: 26
|
Vaar waroo '07 7-9-11-13. Heb het dubbelklappen met de 7 en 9. Dit is alleen het geval wanneer je de stuurlijnen aan het eerste knoopje vastmaakt. Gewoon minimaal het derde knoopje gebruiken.
|
|
|
~Dirk~
Berichten: 633
|
8 PSI = 0.55 bar
|
|
|
JorritPi
Berichten: 1557
|
Ik vaar ook met een 7m Waroo en heb dit nog nooit gehad! Dit heeft er mee te maken dat ik mijn kite altijd op het 3e knoopje van onder AA stand zet. En NOOIT de strap helemaal dicht trek, ook niet met 40kn. Als je, je kite te veel depowerd gaat ie klapperen! De stuurlijnen moeten niet te los gaan staan anders geef je heel logisch, je kite de kans om open te vouwen. Als je merkt dat je snel overpowerd ben dan moet je dat dus niet oplossen door de kite te veel te depoweren maar gewoon door harder aan te kanten en idd, de kite wel knetter hard oppompen. SPIER BALLEN KWEKEN DUS!
|
|
|