Bord (niet board) voor bij Kite zone, hulp gevraagd!

feddomw
Gast
Augustus 18, 2011, 13:12:32
edit2Rapporteer  
Wie o wie kan ons allemaal helpen? We worden op Wassenaar niet blij van de stuntvliegertjes, eenlijnertjes en badgasten die in onze oplaat- en landingszone bivakkeren zonder zich bewust te zijn van het gevaar dat dat kan opleveren. Vorige week weer raak: stuntvliegertje met zo'n lekkere fijne scherpe punt die eerst naast mijn LE crasht en 20 seconden later krijg ik de lijnen om mijn hoofd. Jochie doet niks en pappa die downwind staat biedt niet eens zijn excuses aan. Mijn kleine kinderen liepen ook gewoon rond en hadden ook de lijnen in hun nek kunnen krijgen. Ik dit geval is het niets eens relevant dat er kitesurfers kunnen zijn, mensen zijn gewoon niet bekend met de gevaren van vliegers in het algemeen. De gezinnetjes die VOL in de strook gaan zitten tussen container en zee met een eenlijnertje pontificaal vastgebonden aan hun windscherm hebben ook geen flauw idee soms. We kunnen ze moeilijk iets verwijten als er geen uitleg staat voor ze....

Men is zich gewoon niet bewust van de problemen die het kan veroorzaken, graag willen we proberen mensen daar op een vriendelijke en nette manier op te wijzen zoals op veel andere spots ook al gebeurt. Dit dor middel van een duidelijk bord.

Nu wil ik niet het wiel opnieuw uitvinden, dus het verzoek hier aan de community om op andere spots foto's te maken (Zandvoort heb ik al) van de borden aldaar en die hier te posten. Dan maak ik van alle teksten zelf wel een tekst op maat voor onze spot.

Voorbeeld teksten zijn ook welkom. Ik ben zelf jurist en kan er wel wat van maken, maar alles is welkom. Strikt genomen mogen we de badgasten niet weren, niet-lid kiters wel, je mag op basis van de APV in Wassenaar niet varen als je niet lid bent, net zoals in Katwijk en Noordwijk (dacht ik).
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Augustus 18, 2011, 13:27:19
edit2Rapporteer  
Zoals die borden op de luchthaven op airside...  START EN LANDINGS (BAAN) ZONE. Strengverboden toegang voor onbevoegden!!! Tongue dit terrein betreden op eigenrisico. Verboden toegang zonder wa verzekering. Gevaar! Kitesurfers actief, dit terrein alleen betreden indien u de sport zelf, terplekke, gaat uitoefenen, of op windstille dagen, onder 4bft.....
SnaaK

Antwoord #2 Augustus 18, 2011, 13:52:12
edit2Rapporteer  

Met tekst: vliegerlijnen zijn gevaarlijk, betreden op eigen risico
feddomw
Gast
Antwoord #3 Augustus 18, 2011, 13:52:30
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de Gemeente niet zo blij zal zijn met zulke teksten, maar er zit wel wat nuttige teksten in.

We mogen niemand weigeren of weren natuurlijk, maar ze op het gevaar attenderen is wel goed. Ik moet ook eens in de APV opzoeken of er iets staat over (andere) vliegers.

Het moet uberhaupt niet te negatief zijn, dan krijgen we weer stigmatisering en negatieve beeldvorming over kiters. NKV ook maar eens bellen voor advies....
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 Augustus 18, 2011, 13:54:19
edit2Rapporteer  
http://fksa.org/showthread.php?t=3038

doe er je voordeel mee.

sommige borden zouden hier op Rock en Autostrand ook niet misstaan.
Martin1991

Antwoord #5 Augustus 18, 2011, 15:28:52
edit2Rapporteer  
Rockanje is volgens mij nog steeds geen officieele spot en geld daar nog steeds een gedoogbeleid dus zullen daar opzeker geen borden geplaatst gaan worden.

Ik betwijfel alleen of borden omtrent veiligheid voor overige badgasten nut gaan hebben, misschien voor de toeristen die de woorden Caution en Danger! wel zullen snappen en de rest van het nederlandse gebrabbel niet. De oh zo nuchtere nederlander doet toch lekker waar hij zelf zin in heeft en zal echt geen medeleven met kitesurfers gaan tonen onder het motto "ik betaal ook belasting dus ik mag hier gewoon liggen en vliegeren''

Het is de moeite waard maar borden zijn over het algemeen niet goedkoop en zou zonde zijn als het geen nut gaat hebben.
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #6 Augustus 18, 2011, 15:46:04
edit2Rapporteer  
staan bij 2e slag gewoon borden waarop staat waar je mag surfen en kitesurfen en of recreëren.
 je kan ze niet missen staan aan weerskanten van het pad en zo`n 1.5 vierkante meter groot.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.