Dagje wakeboarden @ Almere

MonkeySandwich

Geen avatar

September 04, 2011, 19:16:12
edit2Rapporteer  
Dit weekend was er helaas geen wind dus besloten we maar een dagje naar Almere te gaan om te wakeboarden op het Weerwater en ik kan het iedere beginner aanraden. Echt heerlijk om eens een paar uurtjes alleen bezig te zijn met je board in plaats van dat je op tig zaken tegelijk moet letten.

Het starten was wel lastig, de kabelbaan kent maar 1 snelheid en bij de start betekend dat dus een flinke stoot op je armen... (30 km/h). Na diverse mislukte waterstarts gooide ze de kleine kabelbaan even open om het starten te leren (deze versneld wel geleidelijk) en dat ging al stukken beter. Daarna maakte ik al snel mijn rondje over de grote baan. Het nadeel is wel dat ik alleen maar met mijn linker been voor heb gevaren, maar wel heerlijk kunnen spelen met de plank, meestal met zwemmen tot gevolg

Helaas door het vele in het water liggen (met wetsuit) nu wel flink last van zwemmersjeuk op mijn bovenbenen... Is daar nou echt helemaal niks tegen te doen? En waarom zijn alleen mijn bovenbenen er gevoelig voor?

Volgende week gaan we waarschijnlijk weer, als laatste voorbereiding op onze vakantie in Fuerte en dan 2 weken oefenen met kite YeSS.
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 September 05, 2011, 07:35:40
edit2Rapporteer  
Probeer het eens achter een speedboat Thijs, veel toffer, zeker voor beginners. Want die keert tenminste om ipv dat je terug moet zwemmen.
Maarre, ik kan me niet voorstellen dat je allergisch bent voor water, weet je zeker dat je dan niet krijgt van je pak? Misschien helpt het als je er iets onder doet?
MonkeySandwich

Geen avatar

Antwoord #2 September 05, 2011, 20:21:19
edit2Rapporteer  
Achter een speedboat heb ik jaren geleden al eens geprobeerd, kon daarna een week lang geen fles meer opendraaien, de pezen in mijn onderarm "een beetje" overbelast .
Bij de kabelbaan viel ik gelukkig bij de bochten die redelijk dicht bij de kant waren, mijn neefje had minder geluk en moest vanaf het midden zwemmen.

Ik ben ook niet allergisch voor water maar heb het vermoeden dat ik gevoelig ben voor zwemmersjeuk (parasiet in het water). Maar het is ook mogelijk een reactie op mijn wetsuit, in beide gevallen heb ik er jaren geleden, toen ik nog aan windsufen deed, nooit last van gehad.

Ik zal het wel merken in mijn vakantie (als ik daar überhaupt m'n wetsuit nodig ga hebben). Ik lees alleen maar verhalen over zwemmesjeuk in zoet water dus als ik er in de zee ook last van krijg zal het wel door het wetsuit komen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.