gekopieerd van hanglos: alleen het woord verongelukt even vervangen door gewond geraakt, klinkt iets minder dramatisch
http://www.hanglos.nl/forum/282964/kiteforum-kitesurfer-zwaar-gewond.htmlQuote: kuik73 - 28 november, 2011 (10:48)
Hi, Wij kwamen net aan bij Nautique toen de helicopter opsteeg.
Van wat ik heb begrepen (2de, 3de handse info, dus pin me er niet op vast), waren ze met 2 man.
Nadat de ene z'n kite in de lucht had, heeft ie, hooked-in, de ander geholpen. Daar is iets mis gegaan en de man die als 2de gelaunched werd is toen
verongelukt [edit]gewond geraakt.
De precieze toedracht is niet bekend. Het strand was erg smal en de wind was pal aanlandig, 30+ knopen.
Met 11 jaar kite ervaring durf ik wel te zeggen dat ik zelfs al zenuachtig werd van de windrichting, het smalle strand en de duinen die 2 slechts lijnlengtes verder weg stonden.
Enfin, overbodig om te stellen dat het niet de juiste keuze was van de mannen om elkaar op deze wijze te launchen, met zo weinig ruimte.
WIl namelijk wel stellen dat ik ook deze launch wijze toepas met vrienden, maar wel met minder wind en met heul veel meer ruimte. De techniek is goed te doen.
De omstandigheden op Zandvoort leenden zich er niet echt voor. Vooropgesteld dat dit de ware toedracht is.Sterkte aan de twee mannen.
grt, Reinoud
einde quote