Heb je zelf nu al met je Element kunnen varen? De website beloofd een hoop bij deze kite
Ik heb de Element gevaren bij een 10 tot 15 knopen met mijn waveboard, alleen was de windrichting gelijk aan de stroming, dus dat was niet veel soeps kwa hoogte lopen.
De kite doet wat gezegd wordt, hij is een snel draaiende kite, een stuk minder bardruk dan de Method, er is nog altijd wel wat bardruk. De kite hangt heel stabiel in de lucht, reageert snel op stuurimpulse. Heel makkelijk te herstarten, één stuurlijntje en hop daar is ie. Voor mij een goede kite, ik vermoed dat er meer mensen de kleinere maten zoals 11 9 7 ook voor wave zullen gebruiken, wegens een stuk minder bardruk dan de method. het driften heb ik niet echt kunnen uitproberen... Ik zou zeggen, gewoon proberen te testen, dan kan je zelf voelen of het wat voor jou is ! Dude
Ooh ja en de matrassen komen er ook aan...Switch heeft niet stil gezeten...
Is er al meer bekend over die matrassen? Als het een beetje betaalbaar is en goed z'n werk doet heb ik er wel intresse in.
Voor het snowkiten? Kom dan eens een frenzy proberen
Idd Ed voor het snowkiten en eventueel mountainboarden. Heb je een test kite liggen voor mij dan?
Zeker, 9 en 11m, met een 9m ben je voor de meeste wind wel voorzien! Als je ze eens wilt proberen dan horen we het wel, je zou er ook even mee in de buggy kunnen stappen bij gebrek aan sneeuw..
Is goed man, we spreken binnenkort wel weer een keer af. Thanx voor het aanbod!
SWITCH KITES LAUNCH ELEMENT - ALL TERRAIN KITE After huge amounts of R&D, testing and then more testing, the ELEMENT has been tweaked to perfection and has finally arrived at our warehouses worldwide ready to order.
ELEMENT Specs - A low-aspect 3-strut SLE, packaged in an open 'C' shape. Versatility to die for. More stability than an aircraft carrier with the response of dual-wielded SMGs on a hair trigger.
If you want fat air at full throttle on your landboard, carve wads of fresh powder in the snow, or get supertubed by a 12-footer Macca in the surf – kit up with the Element.
This kite will cope with whatever you throw at it. Stable – predictable – light bar pressure – speed and ripping turn power.
The Element suits all skill levels from greenhorns to Gonad Men. Globe-trotting with space for only one kite? This is the one.
Key Features:
- ROCK-SOLID AND STABLE - ALL-TERRAIN ACTION - SURF, WAKE, LAND, SNOW - TIGHTER TURNING CIRCLES - HUGE WIND RANGE - LIGHT BAR PRESSURE - REVERSE LAUNCH
Available in 7, 9, 11 and 13m2 sizes.
Quotes from Team Switch:
"I have now been kiting for 14 years and have had the chance to fly many kites from various brands ranging in size and style. I have never been able to find a larger style kite that will get me going in light air and do what I want it to do. Turn when I want it to turn and drift flawlessly and have great loft for some strapless jumps. After endless hours of R&D the Element was born and I have to say I'm super stoked with the outcome. I now have a kite which will get me out there and make things super fun in light air." - Felix Pivec
Element Design Brief: "When designing the ELEMENT I was focused on creating a kite that satisfied the needs of a wide variety of users in a wide range of conditions - from beginners to experts and flat water freestyle to waves. Important required traits included high stability, quick turning with low bar pressure, great wind range and de-power, good upwind and super easy relaunch. To blend these features, a slightly open, swept tip, active-bridled 'C' was chosen as the most versatile planform. After substantial testing I'm confident we have created a kite that does it all. Versatile and easy to handle, the ELEMENT can truly be used in any element and is accessible for all skill levels." - Bill Hansen
For more information, photos and video of the new ELEMENT kite please check the following link:
Zo.. Das een mooie advertentie Evan.. Riekt commercieel...
Edit; Ik zit te geinen. ;-) er vergeten bij te zetten, maakt mij niet uit hoor of er wel of niet commercieel getinte items staan, hoe meer info van merken en producten hoe beter.
« Laatste verandering: Januari 27, 2012, 09:45:25 door Janus »
Krijg dit gewoon in mn mailbox op deze manier, waarom zou het reclame zijn als we dit van iedere kite proberen te doen? Zijn al die andere filmpjes van kites tijdens de launch de ook reclame en wat maakt dit meer reclame dan de rest?
Maar goed, bij deze dan maar samengevoegd met het 1,5maand oude andere element-topic
Janus..... Je had gewoon naar me moeten luisteren, en niet die scheermesjes van je moeten kopen, had je ook goedkoop gezeten hahahaha, nu zie je een beetje groen ...en die nageltjes op te vreten...en constant die pan ontwijken...en dat blauwe helmpie heeft ze afdrukken ook al achtegelaten... Tja Swicht man...en je bent ook happy...hahahah Zak ik nog even de prijsjes erbij zetten, en doorsturen aan het vrouwtje van je...
13m € 650.00
11m € 605.00
9m € 565.00
7m € 530.00 Free shipping. Price excludes control bar.
Groetjes aan het vrouwtje.. ps: ik heb een slot op de pannenschuif gezet....je ziet , die belgen zijn toch niet zo dom
Door alle tussenhandel eruit te laten. Je koopt de kite rechtstreeks van de fabrikant/merk. Bij bijvoorbeeld Naish moet eerst Kubus een centje aan de kite verdienen, daarna de winkel ook nog. Dat drijft de prijs natuurlijk op. Naish is het enige merk waarvan ik de importeur/agent weet, vandaar Naish als voorbeeld.
@faxie, afwerking is gewoon netjes! Goed lijnensetje, swiffle werkt goed plus je kan beneden bij de bar ook de twist uit je powerlijnen draaien door je safety blok te draaien. Verders uitgevoerd met stopperbal en verstelbaar clamcleat systeem op slaglengte van depowerkoort ala North. Depowerkoort slijt niet sneller dan soortgelijke systemen. Zandvrij houden en waxen verlengt de levensduur van het koort. Ik heb mijn bar nu 8 maanden , en redelijk veel gebruikt en nog steeds mijn eerste koort. Ik vind het gewoon een compleet uitgevoerde bar, alleen moeten ze de grip wel wat zachter, lees minder ruw maken
Ik overweeg deze kites serieus als opvolger voor m'n Bandits. En dan een Element of een Nitro.
Wat ik wel vreemd vind is dat de Element als all-terrain neergezet wordt, en de Nitro als freeride, maar de Element beter is in freestyle, en geschikter is voor beginners...
Wat mis ik? ...
Welke is aan te raden voor freeride/freestyle dan uiteindelijk?
Leuke kreten allemaal, freestyle/ freeride..... De nitro is vorig jaar neergezet als freestyle kite. Een gedowntunede Combat, wat een rasechte c-kite is, die als wake-style kite werd neergezet. De nitro heeft in tegenstelling tot de Element meer bardruk . Iets wat me op een gegeven moment tegen ging staan. Verders geeft de nitro een flinke boost bij kiteloops. Springen gaat hoooooog met de nitro en de hangtime is super. Direktheid met sturen is wat minder met de Nitro. Hij heeft een systeem dat ook door Cabrinha werd gebruikt. Een soort constructie van de bridles waarbij de power en stuurlijnen dmv een katrol met elkaar zijn verbonden. Dit geeft toch een beetje een zompig stuurgedrag , wat ik persoonlijk minder prettig vind. Verders is het een behoorlijk aggresief beesie, dit merk je vooral bij flink insturen bij bijvoorbeeld een transition. De kite geeft dan behoorlijk veel druk die bijna niet te temperen is. De Element is een stukkie minder agressief maar stuurt direkter, bij depoweren geeft deze veel minder kracht en is daardoor beter te doseren. Springen en hangtime zijn bijna net zo goed als bij de nitro. Kiteloops zijn minder krachtig bij de Element... Uitgehaakt heb ik geen ervaring met beide kites. Ik denk dat de Element wat meer freeride georienteerd is. Voordeel van de Element vind ik dat ie zoals gezegd breder inzetbaar is, dus ook met een directional is ie prima te varen. Qua shape lijkt ie best wel op de naish park.
Verschil in lowend van de 11 en de 13 is maar 1 knoop. Duidelijk dus dat mijn grootste maat de 11 is met 87 kg. Ik vaar vanaf 16 knopies op vlak water met 131*40 . Verders boet je ook in op snelheid als je voor de 13 gaat.......
Direktheid met sturen is wat minder met de Nitro. Hij heeft een systeem dat ook door Cabrinha werd gebruikt. Een soort constructie van de bridles waarbij de power en stuurlijnen dmv een katrol met elkaar zijn verbonden. Dit geeft toch een beetje een zompig stuurgedrag , wat ik persoonlijk minder prettig vind.
Peet, heb je het al een keer uitgeprobeerd om dit deel van de bridle (en deze katrol) er tussenuit te halen waarmee dan iig de beide stuurlijnen direkt met de kite zijn verbonden?
« Laatste verandering: Juni 03, 2012, 08:13:22 door @loha »