Vanaf het begin af aan met een ION Apex 2012 gevaren, beviel eigenlijk wel prima. Maar inderdaad wat ik hierboven ook las, die metalen anti-slip dingen waar de strap doorheen gaat om de haak naar beneden te houden... die doen niet altijd hun werk even goed. Heb ook geen idee hoe ik dat kan verbeteren eigenlijk, maar ik forceer het dingetje dan altijd maar dicht zodat ie beter klemt en dan is het over het algemeen geen probleem meer. Heb niet het idee dat ie opkruipt, maar wel regelmatig last van m'n onderste ribben omdat die de trapeze tegenhouden..
Tijdje terug ook een Dakine Fusion gekocht omdat ie redelijk goedkoop was (mooie aanbieding ergens) en ik op de langere dagen, vooral met veel wind, wat minder last van m'n ribben wilde hebben de drie dagen erna.. Dus vorig jaar zo nu en dan gebruikt, maar sinds ik m'n rib kneusde in April heb ik de Apex maar 1 of 2 keer gebruikt. En nee, ik ben niet maar 3x geweest, zodra er wind is sta ik er. Grootste nadeel vind ik toch wel de verminderde bewegingsvrijheid, krijg het board amper aan m'n voeten
Overigens was die rib er niet erg aan toe, wel lang last van gehad (week of 8-10 denk ik) maar eigenlijk alleen als ik op m'n zij had gelegen 's nachts, en ik kon er dus wel mee kiten
De Apex zat echter vervelend op die plek en dan ging het na een half uur goed zeer doen. Met de Fusion kon ik het makkelijk een paar uur uithouden.. Dat ik er dan weer een dag of twee last van had dat moest dan maar
Echter ben ik sindsdien niet meer overgestapt naar de Ion.. Komt wel weer.