Transavia is nogal krom met hun eigen regels.
Er zit geen maximum aan lengte van een tas als hij maar door de bagage deur past. Zo is te lezen op hun site.
Voor een kiteboard moet je wel weer bijlappen wat discriminatie zou zijn. Schilderspullen zijn gratisch.
Ik moet zeggen dat ze totaal niet moeilijk deden over een boardbag toen wij met nederland-kitetravel naar tarifa gingen van de week.
140x40x15 is mijn tasje en dat was geen enkel probleem. 23KG.
Daarnaast een koffertje met 10kg handbagage.
Een koffer hadden wij wel geboekt als 23 KG ruimbagage geen kiteboard.
Gisteren werd ik gebeld door Transavia en de dame vertelde mij dat ik alleen mijn board in mijn kitebag mag stoppen en verder niks. Ik heb toen aangegeven dat dit vreemd is en dat bij andere vliegtuigmaatschappijen dit wel mag. Ze gingen toen nog even overleggen met haar manager (15 min. in de wacht gestaan) en daarna vertelde ze mij dat ze intern er ook niet allemaal over eens waren wat de regels nu precies zijn.
Uiteindelijk zijn ze er uitgekomen dat je kitebag max 15. kg mag wegen en dat daar alleen je kitemateriaal in mag zitten. Wetsuit valt hier niet onder omdat dit als kleding wordt gezien.
Na 1 april veranderen alleen de regels voor standaard bagage boven de 25 kg. De prijs wordt hiervoor goedkoper.
Dit klopt zeker niet
Stel je boekt een Kiteboard 15KG en een koffer 23KG dan mag je in totaal 38 KG meenemen. Hoe je dit verdeelt doet er niet toe mits het bagage stuk niet zwaarder is dan 32 KG.
Dit staat ook als "Tip" bij bijzondere bagage.
Dat ze niet op de hoogte zijn van de regeltjes werkt redelijk in het voordeel.