Vind die van Nobile even wat genialer, daar heb je geen gereedschap voor nodig dat zit er gewoon in verwerkt. Maar ja Splitboards worden al jaren gemaakt, heb er in de laatste jaren diverse voorbij zien komen. Vorig jaar op het kitehigh event in Ouddorp stonden ook de mannen van woodboard die hadden ook een mooi splitboardje. Maar die had een rechte split met allemaal schroeven er in.
Splitboards zijn er idd al langer als vandaag, het verschil is dat men eerder gewoon een normaal board doormidden haalde en het weer aan elkaar schroefde. Nadeel is dan de zaagsnede, er is materiaal weggehaald dus heb je geen goede passing meer. Resultaat; een minder sterke constructie.
De huidige splitboards; Flyboard,Nobile en Woodboard hebben een constructie die gewoon supersterk is!
Het idee is een split die niet onderdoet voor een normaal board.
@ Theo, je hebt toch een inbussleutel nodig met die Nobile??? en allemaal losse schroefjes???? Tenminste zo zie ik het
Dat is het Woodboard Erwin je ben in de war. Bij Flysurfer heb je een losse inbus nodig en bij Nobile zit de vergrendeling verwerkt in het dek van het board onder die rubberen flappies.
Vind de bevesting van Nobile beter, die elastiekies bij de Flysurfer zullen naar verloop van tijd uitgerekt worden. Ze lijken niet beschermd waardoor zand schelpen e.d hun slijtagewerk kunnen doen, tijdens het kiten stuk gaan en die pennetjes trillen er uit tijdens het kiten oeps
Let op een aantal van die splitboards passen niet in je koffer . Je moet je koffers maar eens opmeten en je hebt normaal maar 71.5cm tot 72cm binnenin. En voor te grote buitenmaatse koffers kun je ook meemaken dat je moet bijbetalen.
Ik heb al een paar jaar een zelfbouw woodie splitboard (elk deel 71.5cm en 127.5 lang) en vergt 6minuten monteren. Er is iets verlies aan performantie vanwege de naad maar jespaart veel geld op verre reizen. Op de heenvlucht kan ik splitboard + 2 kites + bar + trapeze + pomp + shorty + lycra en surfbotjes <20kg. Shorty en lycra dien om de lading te beschermen want koffers worden onzacht behandeld. Op de terugvlucht kom ik over de 20kg vanwege een vochtige trapeze, shorty lycra, lijnen en kite - er blijft meer water in je materiaal achter dan je verwacht (e n de laatste dag ga je kiten tot de zon bijna ondergaat).