Hangt er vanaf wat je zoekt...
Ik vind net als Ed een waveboard geen lichtweer alternatief.
Ik heb steeds airush sector gevaren, tot de laatste sector v4 60 deze is behoorlijk technish en vraagt veel kracht als de wind ietsie pietsie aantrekt, grootste kite is 13 m ozone edge...de combinatie had een heel sterke lowend maar moest zoals een raceboard heel vlak op de vinnen gevaren worden...bij meer wind ietsje aankanten en de rail bijt zich vast...en daar ga je dan.
Echte lowend haal je alleen met de 4 fin setup, bij 3 fin setup ligt het board veel losser en kan je bvb met meer golven erop staan zoals bij een grote malibu...maar het blijft steeds 200% concentratie vragen...
Resultaat ik heb het ding verkocht, na bijna alle types van sector gevaren te hebben. Wil je een ''sofa cruiser'' moet je uitkijken naar een sector V2.
Ikzelf ga nu voor de slayer bij licht weer ( vanaf 9knt)...ik ben helemaal geen freestyler maar wil relaxed cruisen en makkelijker gijpen, geen stress aan mijn kop...zit nog net te twijfelen tussen Slayer v2 54 of 58...
Kan misschien één van de dagen slayer v2 54 testen....
Waarom slayer :
Board heeft geen raceboard allures en is in lowend beter dan een lichtweer waveboard, dat in feite zijn doel heeft in plaatsen waar je wel swell hebt met weinig wind, zo denk ik erover.
Slayer zal ook makkelijker hoogte lopen wat bij het lichtweer rondcruisen en tochtjes maken meer voordeel heeft op het lichtweer waveboard.
Dude