Daar noem je eens wat. Dat is ongeveer vanaf NL de verste plek op aarde. Heb eens gegoogled maar ziet er inderdaad wel echt heel cool uit. Maar als ik het ook goed begrijp de beste wind van Mei tot Oktober. Dan is de vraag of Januari wel echt zo'n goed idee is. .
ja 2 tot 4 rootjes voor een ticket ben je zo kwijt. maar als je gaat moet je nu gaan zoals je zegt het is nu het seizoen. check de forecast maar voor volgende week. vandaar mn post. hele sicke golven daar en vette wind. iets van de carribean (bft4 5) of ZAF (6 7 8) in jan is goed.
De 2e week van maart met de badgastuh naar de Kaap(ver) dische eilanden geweest. Naar het eiland SAL in het dorp Santa Maria. Ja het is ver. 6 uur vliegen met Transavia. Met een tussenstop op Boa Vista. Vlieg je met Arke dan heb je een tussenstop in Gambia. Je kan met euro’s betalen. Er is daar in de winter 2 uur tijdverschil en in de zomer 3 uur. Sal is het meest noordelijke eiland van deze eilanden groep. Hele jaar door tussen de 20 en 30 graden. Ga je met je vriendin dan kan je beter ergens anders heen gaan. Er is weinig te doen. Ik bedoel niks te doen op het eiland. Het hele eiland is net een maanlandschap.
Kitespot/water/wind
In het dorp aan het strand kan je kiten maar is ruk. Vlagerige wind en schuin aflandig. Beste wind schuin aanlandig heb je op de kitespot “kitebeach” Hier heeft de wel bekende Mitu zijn kite school en restaurant. Beste periode november t/m maart. Watertemp goed te doen in deze periode. Neem wel een shorty mee. Schoenjes zijn niet nodig want het is een mooi zand strand. De bodem van de zee aan de kant geeft wel wat rotsen maar daar heb je weinig tot geen last van. Het water is zeer helder en de golven zijn fantastisch. Deze zijn tussen de 1 en 3 meter hoog. Wind is tussen de 13 en 30 knopen. Tussen de golven aan de linkerkant van Mitu’s kiteschool/restaurant zitten hele mooi vlakke stukken.
Eten/drinken/huren/taxi
Op de kitespot heeft Mitu een restaurant/kiteschool/verhuur toko neergezet waar je prima kan eten en drinken. Halve liter bier 4 euri. Goed dik broodje tonijn 3 euro. Bord spaghetti 7 euro. Je kan ook boardjes/kites en weet wat niet meer huren. Taxi (pickup truck) waar je met max 5-6 man in kan met je gear kost 5-6 euro enkele reis. Van het dorp naar de kitespot is ongeveer 5 minuten. Eten in het dorp kost niet veel. Voor 10 euro ex drinken heb je een goede maaltijd. Bij restaurant Tam Tam kan je lekker eten. Ga niet naar Barahonda dat is ruk. Verder genoeg vreet tenten waar het prima eten is.
Dorp
Best leuk daar ThumpsUp . Groter als Cumbuco. Veel vreet tenten en redelijk wat uitgaangelegenheden. Winkeltjes om te sjoppen zijn er ook genoeg.
Tips - Neem wel een lekker warm vest mee want ook al is het 20-25 graden op het strand kan het best fris worden met de harde wind. Ook voor in de avond. - Huur bij Mitu eens een directional. - Ga vroeg naar de kitespot. Je kan dan een mooi plekje op het stand vinden achter een bult en het is minder druk op het water. - ListenToMe Drink geen koffie bij Mitu. Verlopen olie smaakt beter.
Al met al super daar. Volgend jaar eind februari weer die kant op. Maar eerst in september naar Cumbuco met 13 gekken. Genaamd “de Kitekings” Gezelli…
In Januari naar Costa Rica geweest, van de 3 weken 1x niet kunnen varen, voor de rest vaak met de 7 en een paar keer met de 9.5. wij zaten in Bahia de Salinas ofzo, vlak bij de grens van niguragua. Hebben niet veel rond kunnen kijken omdat me maat ze voet brak maar ik heb wel behoorlijk wat gekite.
Euh herstel Haringhapper! Dat zou december ook moeten zijn maar ben een paar dagen bijna van men plank geblazen met een 10m in de lucht.. En als ik mij goed kan herinneren hebben jullie de laatste keren zeer weinig woei gehad in een wind zekere periode. kortom, altijd een verrassing!
Isla Coche in Venezuela is een echte aanrader, elke dag wind die periode. Leukste is verblijf op Isla Margarita (El Yaque) en dan het bootje naar Coche nemen elke dag, kost toch haast niks. Overkiten kan je ook gerust eens doen