Graag wil ik mijn nieuwe North Rebel 2013 eerst op het land (b.v. een weiland) uitproberen voordat ik het water op ga. Het lijkt mij op het land namelijk handiger om de kite nog af te stellen, mocht dat nodig zijn. Hebben jullie dit wel eens gedaan of is dit levensgevaarlijk? Alvast bedankt.
Speedwing, ik vind het helemaal geen slecht idee om eerst even dingen uit te proberen. Afhankelijk van op wat voor spot je normaal kite is het absoluut niet prettig om ergens op een zeer kleine launch zone er achter te komen dat je materiaal net iets anders is dan je dacht.
De Rebels hebben geen afstelling nodig je kunt er zo mee gaan kiten. Als ze nieuw zijn moet je alleen wat plasticjes/schuim loshalen en weggooien.
Als je toch wat wilt uitproberen, zoals bijvoorbeeld even als oefening de safety trekken zodat je kunt zien wat er gebeurt met de 5th line van je Rebel dan kun je dat nog het beste doen op een groot strand zoals IJmuiden, op een dag dat niet toevallig iedereen net een strandwandeling aan het maken is.
Sowieso is het beter om voor jouw trial momentje niet alleen te zijn. Neem iemand mee die je kite kan aanpakken zodat je nog wat kunt verstellen indien je dat wilt of die je vast kunt houden aan je harnas als je twijfelt aan de kracht van de kite.
Veel plezier met de Rebel!