@markus, dat is echt prima. Van die jobe lijn kan je 50 meter opspoelen en dan is je spoel voel. 2.5mm dyneema heeft al een breeksterkte van 750kg, is ruim zat.
Waarom zwaarder peter? Bij ons bevalt de 2.5 prima, nog nooit gebroken of versleten oid. Hoogstens is de 3mm wat minder scherp aan je handen.
Wat betreft lengte moet je even kijken wat je precies gaat doen met je winch, wil je alleen in slootjes wakeboarden is een kilo ruim genoeg. Wij hebben 1,5 kilo erop zitten En gebruiken heel af en toe de vollediige lijnlengte, voornamelijk met sneeuw winchen.
De website die peter heeft gelinkt is de juiste, is de goedkoopste die ik toen kon vinden en de kwaliteit is dik in orde.
Bedankt iedereen voor de ervaringen en ideeën,
Big vin, hebben jullie toen ook de lijn besteld bij winchline.nl? Wij hebben in gedachten rond de 250m erop te zetten dus die van 2,5mm zou dan op zich een goede optie zijn.
Ik zie dat je zegt dat die weinig sleit en nog niet gebroken is. Mag ik vragen hoe lang jullie die lijn er al op hebben en hoevaak die zoal gebruikt word.
Ook deze site heb ik gevonden...
http://www.winchen.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=8&Itemid=1Klopt het dat dit dezelfde lijn is? En ik lees iets over een laspen. Is het slim om die erbij te nemen. Ga ervan uit als jij zegt dat die niet zo snel versleten is en of breekt dat ik die laspen weg kan laten.
Hoor het graag!