@ Jongeman41.
Laten we vooropstellen dat je echt een " jonge" man bent..... Als je jong bent zie je dingen vaak wat anders dan wanneer je wat ouder bent. Jong is dan in deze niet meteen op jouw leeftijd gericht maar heeft meer te maken met " hoeveel ervaring / kennis " heb je met de materie zelf.
Een trein is bijvoorbeeld een heel ander ding dan een kitesurfer ( gelukkig maar, ik moet er niet aan denken dat we alleen maar van a naar b heen weer kiten...... )
Ik begrijp je bezwaren overigens heel goed maar neem van mij aan dat het kitesurfen zelf , op de verkeerde plaats , tijd, voor de natuur echt veel schade oplevert.
Dan de locatie Mirns
aan de noordzijde ligt daar, een voor de natuur kwetsbaar gebied. Ondiep water, rust, geen verstoring.
Er zitten daar op dit moment grote groepen vogels die flink aan het eten zijn om de trek naar het zuiden te beginnen. Ga je daar met je vlieger doorheen jassen dan begrijp je zelf ook wel dat er wat fout gaat. En, nee er rijden hier geen treinen
Vanuit de natuurorganisaties waren er hier best wel heftige bezwaren dat er in de directe omgeving wordt gekitesurfed. Heel begrijpelijk. Er is samen met de NKV , Natuurbeheer, Rijkswaterstaat gezocht naar een oplossing waarbij we met z'n allen ons ding kunnen doen. Er zijn goede afspraken gemaakt, Kitesurfers gelukkig, vogeltjes gelukkig, iedereen gelukkig.......
en de kitesurfspot in Mirns is groot, heel groot , echt heel erg groot!
Nu zien we echter dat de kitesurfers zelf ( de goede buiten beschouwing gelaten) massaal de gemaakte afspraken negeren. En dat ( even geheel buiten het natuurverhaal) er op de kant er keihard kleine kinderen in gevaar worden gebracht.
Ikzelf was gisteren op Mirns aanwezig en maakte mij regelmatig ( naast de ergernis op het water ) grote zorgen voor wat er op de kant gebeurde. Midden tussen de kleine kinderen lopen knoeien met je kitesurfspullen , knoeien, want ik kan er geen ander woord voor vinden. Vanuit de kitesurfsport zelf kan ik op dit moment geen andere oplossing vinden dan de gemeente te wijzen op haar verantwoordelijkheid op het gebied van de openbare orde en veiligheid en het kitesurfen , in afwachting van een goede regulering EN handhaving, te verbieden.
Ik wil het als kitesurfer en als vertegenwoordiger van de kitesurfsport het absoluut NIET op mijn geweten hebben dat ik straks bij een klein kind in het ziekenhuis op bezoek moet gaan......
Dat is de kitesurfsport onwaardig!
@ Zeeland136. Ik nodig je graag uit om eens een keertje een " overleg betreffende deze materie" mee te maken. Je zult dan ervaren dat er zowel vanuit natuurbeheer, de overheid en de NKV hard wordt ingezet om alle mogelijkheden , goede oplossingen zoveel als mogelijk te benutten. En dat ook op het gebied van kitesurfen! Dat er op het gebied van natuurbeheer in relatie tot het kitesurfen nog veel te verbeteren valt, daar heb je echt een punt. Daar doen we ons stinkende best voor en gaan we stukje bij beetje de goede kant op!