Die gegevens komen inderdaad via veel wegen naar ons toe. Er staan in Ijmuiden ook meerdere windmeters. KNMI heeft er 1 aan het eind van het havenhoofd, maar het knmi heeft er 1 dichter bij het strand. Ik houd het al een tijdje in de gaten omdat ik een tite aan het bouwen ben die ook op onder andere deze data gebaseerd is. (
www.soarcast.nl ) Tijdens de laatste outage heb ik voor de ijmuiden meter maar overgeschakeld naar KNMI. Die lijkt nu beter beschikbaar te zijn (Is ook niet altijd zo geweest, maar de laatste tijd wel)
Ben trouwens wel benieuwd hoe ze dat bij actuelewind.nl doen. Die heb ik namelijk zowel tijdens een KNMI- als een rijkswaterstaat-outage gewoon zien werken. Is die site toevallig van iemand hier?
Voor Ijmuiden staan er dus wel 2. "IJmuiden Zuid Havenhoofd" is Rijkswaterstaat "Ijmuiden WP" is KNMI Voor locaties van alle Rijkswaterstaat, KNMI (En Airtime
) windmeters zie:
http://www.soarcast.nl/sc/weerstations.kmlDe namen in capslock zijn van KNMI. Die zonder capslock zijn van rijkswaterstaat. (Behalve natuurlijk die in Katwijk. Die is van Airtime. )