Ik heb ook al een aantal jaren nu last van pijn in mijn ellebogen na het vele kiten. Dit is meer een pijn echt aan de binnenkant van je ellebogen. Meestal is de pijn afhankelijk van hoe vaak en hoe fanatiek ik bezig ben geweest na een dag of 1 tot 5 helemaal weg. Pijn aan de binnenkant is een golfersarm/kitersarm, pijn aan de buitenkant is een tennisarm. Vaak komt dit wel doordat je kite vaart met hoge bardruk of veel kite met weinig wind.
Er zijn heeel veel filmpjes over te vinden met oefeningen door het draaien van armen met speciale hulpmiddels of het gebruik van arm-staps om bepaalde spieren te ontspannen en/of te onderdrukken. Beide werken op zich wel een beetje, maar bij mij komt het toch na een aantal keren flink de beuk dr in gooien toch altijd weer terug helaas. Ik ben ook nog van kite gewisseld afgelopen jaar en dit gaf wel iets verbetering, maar nog steeds niet de volle 100%.
Vorige jaar ben ik ook een keer naar de fysio geweest nadat ik er veel last van had en hierbij is toen ook via röntgen gekeken naar mijn armen. Eindconclusie hierbij was dat het pure overbelasting was en een advies om zo veel mogelijk van die strech oefeningen te doen en meer krachttraining te doen. Ik probeer in het weekend aan de bar mijn krachtoefening wat bij te houden, maar vooralsnog moet ik denk een tandje bij zetten