Weer iemand van in de 40 . De komende 7 jaar maar niet kiten daarna loop ik weer minder risico
@kiteruitschell, ook bij mij een beetje bezorgdheid over t weer. Toen wazzaah een v onderstaande plaatjes postte op zn fb toen trok ik -voor mijzelf- wel de conclusie, dat deze super el ninjo (met zn thunderstorms) wel meer slachtoffers zal gaan maken. Kitesurfers vooraan....
@damsko, niet iedereen op dit forum leest de stukken of links in een buitenlandse taal.
Er zijn 2 redenen waarom ik post en ook de bronvermelding vertaal: bewustzijn creeren, (in de hoop dat er minder doden en ongelukken vallen). Je kunt nl niemand dwingen iets te doen of na te laten, echter bewustzijn creeren, ...als dat komt dan ben ik happy. Het interesseert mij ook niet wat voor kopje er bij een stuk staat welke ik post, en of dat 1000 keer gewijzigd wordt door de mods, ik zet het online, en dan heeft ieder de vrijheid om t te lezen (bronvermelding), of mijn vrije vertaling, te wijzigen, aan te passen. Ik spreek 6 talen, en ik typ net zo snel als ik lees. Maarreh, ik nodig je graag uit om de bronvermeldingen te vertalen. Graag zelfs!
Bron: KF (uk rip thread)
@Tone post het volgende over wat er gebeurt is.
Ik schrijf dit, diep bedroefd. Gisteren kreeg Mark een ongeluk bij het oplaten van zijn kite bij Point Clear. Onmiddellijk zijn de ambulances RNLI en locale hulpdiensten gebeld. Na bijna een uur van hulpverlening is Mark overleden aan zijn verwondingen.
De medische staf deed alles wat ze kon. De toewijding en waardigheid waarmee ze in de situatie te werk gingen was buitengewoon. De mensen in het publiek, die mij hielpen, deden mij eraan denken, dat er zo veel goede mensen op de wereld zijn en dat we dat niet moeten vergeten.
Zij die Mark kenden, zullen hem herinneren voor zijn liefde, en de uren die hij op zijn race board spendeerde of meer recentelijk zijn hydrofoil. Zijn passie om zijn board sneller en sneller te maken, zijn kunde om harder te gaan dan 50 mijlen in a sessie, zij die hem kennen zullen weten dat hij hield van wat hij deed.
Dit ongeval heeft zijn vrienden en in het bijzonder zijn familie heel hard geraakt.
Wanneer ik mijn raceboard en hydrofoil zal pakken, zal ik altijd aan hem denken. We houden allemaal van onze raceboards, onze hypdrofoils, hebben allemaal dezelfde smakken gemaakt en overwinningen. We houden allemaal van onze sport door dik en dun.
Wat er exact fout ging, zal met de tijd komen. Voor nu bieden wij onze respect en condoleances. Mark laat na zijn vrouw Andrea en zijn zoon Jack.
RIP
Wat mij opvalt: bij de link v idefixe zegt de pers dat de kiter overleden is na een crash tegen een zeeweering.
Op 30 augustus 2012 is ook een kiter ongelukkig gecrahed tegen Southend zeeweering, toen hij aan het kitesurfen was. Ik denk dat de pers het bericht uit 2012 gevolgd heeft.
De getuigeverklaring hierboven meldt dat t gaat om een ongeluk bij het oplaten van de kite. Dit soort verschillen -vind ik- belangrijk.