We mogen best trots zijn dat een 100% Nederlands merk een foilkite van dit niveau neergezet heeft. De performace van de prototypes heeft voor mij de doorslag gegeven om voor Peter Lynn te gaan racen komend seizoen en mee te helpen de kite nog sneller te krijgen.
Wil je hem testen, bekijken of heb je specifieke vragen stel ze gerust!
Cool. Werd tijd dat deze matrasvliegerspionier zich aansloot bij de hydrofoil matrassen trend. Evan kiest deze kite vast niet voor niets.. En PL kiest ook vast niet voor niets voor Evan.
Cool. Werd tijd dat deze matrasvliegerspionier zich aansloot bij de hydrofoil matrassen trend. Evan kiest deze kite vast niet voor niets.. En PL kiest ook vast niet voor niets voor Evan.
De persoon Peter Lynn heeft toch helemaal niets meer te maken met de huidige kites? Is toch alleen een licentie op de merknaam?
Van wat ik her en der begrepen heb is dit wel een foil die met de top mee kan komen.
Vliegerop heeft inderdaad de merknaam overgenomen, de huidige designers en meeste testriders komen allemaal uit Nederland.
Andere rider (groene Aero) is Koen Schepers, die al sinds het formula raceboard peter Lynn vaart als het niet langer is. Hij is vorig jaar ondanks het missen van een aantal races door rugklachten toch nog 4e geworden in de Kitefoil Cup Holland en eindigde het jaar ervoor als 1e op het OBK te Knokke.
Bar is een custom carbon stok, je ziet steeds meer racers overstappen op een basic carbon bar en koet toegeven dat het superlichte griploze stokje toch wel erg lekker in de hand ligt. Had in de film een 70cm bar, maar door het gewicht heb je niet het idee een grote bar beet te hebben. Die paar cm extra breedtje is soms wel lekker als je in de low-end (onder de 8kn) de 17m in een dowloop gooit op 14m lijnen. Maar de standaard 62cm bar is meer dan voldoende, op de twintip kom ik nog met gemak uit de voeten met een 45cm bar namelijk en de Aero stuurt een flink stuk sneller dan de Chrono V1/ R1 V1.
Had afgelopen donderdag inderdaad gelijk een Woo-PR te pakken op de twintip, wat een vliegmachine is die 7m!
Kun je (te zijner tijd) een review schrijven, over deze kite. Met met het oog op twintip, kitematen 11,14,17, lift en hangtime, eigenschappen en water launch. Erg mooie kleuren trouwens... Waar is deze kite te testen ?. En welke maten zijn te testen ?.
Kun je (te zijner tijd) een review schrijven, over deze kite. Met met het oog op twintip, kitematen 11,14,17, lift en hangtime, eigenschappen en water launch. Erg mooie kleuren trouwens... Waar is deze kite te testen ?. En welke maten zijn te testen ?.
Wordt aan gewerkt, moet alleen wat vaker de twintip pakken. Moet wel zeggen dat het heel lastig is een minpunt te vinden ten opzichte van alle foilkites die ik tot nu toe gevaren heb, al helemaal als het op vliegeigenschappen aankomt. Ze sturen sneller en directer dan mijn vorige kites en je moet heel erg je best doen om de tips in te laten klappen, die dan meestal vanzelf openen als de spanning weer op de lijnen komt.
Heb ze ook nog niet zo in de knoop gekregen dat het niet meer te herstarten viel, zelfs niet na er compleet onderdoor gevaren te zijn en de kite upwind van me op het water dwarrelde (je maakt wat mee tijdens een foute gijp op hoge snelheid). Als je ze op het strand neerlaat blijft er ook opvallend lang lucht in zitten, normaal kon ik altijd mn bar oprollen en wat kletsen tot de kite leeg was gewapperd maar met de Aero is ben je al helemaal omgekleed en zit er daarna nog steeds lucht in. De echte herstart test komt straks in de lente/zomer als we weer de ondergrens van de wind gaan opzoeken, in de winter doe je toch net wat voorzichtiger en je kite expres het water insturen is toch anders dan een fout maken en je daar uit proberen te redden.
Heb zelf de 7 t/m 17 liggen die onder begeleiding getest kunnen worden, vaar voornamelijk op spots onder rotterdam (Maasvlakte tm Brouwersdam)
Het kan, maar waarom zou je? Simpele backroll of railey is geen probleem maar je wilt geen pass missen, net als elke foilkite blijven ze niet op een wingtip staan aan de rand van het windvenster maar zakken dan als een pudding in elkaar als je een foilkite niet van de grond af stuurt.
Dus suïcide varen en de bar pakken voordat hij het water raakt na een gemiste pass, pop en slack zijn uiteraard ook een stuk minder dan freestyle kites.
Ik vind persoonlijk Peter Lynn helemaal niets, nog nooit een kite van ze vast gehad met serieuze jumps en hangtime. Misschien moet ik ze ook niet met FlySurfer vergelijken.
Lift en hangtime is zeker goed, had vorige week direct een persoonlijk woo-record te pakken en de 7m is snel voor wat snelle correcties of een loop tijdens de landing! Vullen ging ook verbazingwekkend snel en hij is zo stabiel dat je wel hele grove fouten moet maken willen de tips überhaupt inklappen, welke dan ook nog vaak vanzelf weer uitklappen zodra de lijnspanning er weer is.
mooie video, leuk dat het in de winter bij de grevelingen is opgenomen en niet op een verweg locatie. Net als hangtime ben ik ook enthausiast mbt flysurfer, maar dit ziet er ook goed uit. Het overwegen waard, de ontwikkelings kosten zullen hoog zijn geweest, dat komt terug in de prijs.
Opgenomen op een van de weinige zonnige dagen in februari, het resultaat mag er zeker zijn mede door Edwin zijn film en edit-kunsten. Je zou bijna denken dat het ergens in het buitenland is was als we geen dik winterpak aan gehad hadden. Gelukkig hadden wij het warmer dan de mannen die uren op de kant stil moesten staan. Was wel friemelen op dat hele smalle strookje water tussen de mosseltonnen en het strand, downwind konden we er net parallel in blijven varen, upwind moesten we een aantal keer steken waarbij je alweer moest tacken voordat je op snelheid was. Tussen de tonnen zitten af en toe horizontaal een kabel gespannen dus daar wil je echt niet tussendoor foilen.
Ze zijn zeker niet goedkoop, maar ook weer niet zo duur als de concurrerende R1 of Diablo terwijl er dezelfde materialen en technieken in verwerkt zitten. Het doel was om de snelste racekitekite te ontwikkelen en het lijkt er heel erg op dat ze daar in geslaagd zijn.
Ik vind persoonlijk Peter Lynn helemaal niets, nog nooit een kite van ze vast gehad met serieuze jumps en hangtime. Misschien moet ik ze ook niet met FlySurfer vergelijken.
Evan, kun je hier iets over vertellen?
Over welke kites heb jij het dan? De enige mogelijkheden die ik ken zijn de eeuwenoude Arc of de nieuwe LEI's van dit merk. En beide kun je natuurlijk niet vergelijken met de hangtime van een moderne Flysurfer