El Gouna Met Martin Air

Sky Ron
Gast
September 17, 2006, 18:05:31
edit2Rapporteer  

(hangloose_kitesmiley)

Wie kan mij een tip geven???

Ik de 26e september met zijn 2 naar EL Gouna Egypte.
We vliegen met Martin Air  (tong_kitesmiley)

Er zijn een hoop topics over je spullen meenemen etc. etc. (maar kom er niet uit) :Smiley
Uitleg op de martina Air site is ook  schater

We nemen mee twee boardjes 129x40 en 145x40
2 KITES.

Wat voor tips kunnen juliie geven.

1.Moet ik extra bagage (kiteboadbag) aanmelden van te voren ja/nee
2.Formaat boardbag ???? Moet ik nog kopen  (misschien heeft iemand nog een tip hiervoor)
3.Boardjes meenemen geheel gedemonteerd ja/nee
4.Wie heeft er tips voor El Gouna.

Alsvast bedankt.

Gr

Ron

Vlaardingen

Antwoord #1 September 17, 2006, 18:43:38
edit2Rapporteer  
Heel simpel, golftas halen van 150 cm, inpakken en klaar. Je mag 15 kilo extra bagage meenemen zonder bijbetaling. Let even op dat ze de juiste bestemming op je tas plakken (die van mij ging naar Cairo).  Over El Gouna is op dit forum al veel geschreven gewoon ff zoeken.

Zo nu toch maar op de Slufter kijken, wie weet.......
kuik73
Gast
Antwoord #2 September 17, 2006, 20:11:02
edit2Rapporteer  
hmmmm 15 kilo extra met Martinair?? Zou dat nog ff heeeeeel goed navragen. Ben net naar Egypte gevlogen met Arkefly.nl. Zover ik heb kunnen uitvogelen hoef je bij Arke en Transqavia NIET bij te betalen mits je binnen je bagagelimiet blijft en een tas onder de 1,50 meter hebt. Je moet het WEL van te voren aanmelden.

Ik heb juist niet voor martinair gekozen omdat ze voor surfspullen (wat dan ook) 80 euro extra vragen!!!!

ik zou ze nog ff bellen als ik jou was!

Succes!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 September 17, 2006, 20:26:07
edit2Rapporteer  
Ik weet niet waaron iedereen met 1.50 cm zit te kloten.... Het is max lengte van 1.65 binnen de toegestane 20 kg... Aanmelden is niet nodig... Wanneer je bij Martienair verteld dat je een kiteboard mee hebt moet je 80,- retour betalen maar dan mag je wel 15 kg extra kitespullen meenemen (natuurlijk moet je het dan wel van te voren aanmelden want dan kun je er zelf rekening meehouden dat je een extra koffer mee kan nemen) Wanneer je niets aanmeld en onder de 1.65 cm en 20kg blijft en je houd je mond over het woord "board" dan is er niets aan de hand  ThumpsUp in het ergste geval moet je dan 80,- betalen (dit bedrag is per set en als set tellen ze het aantal boards) Bij Transavia is het onder de 1.65 en 20kg gewoon gratis (ook al zeg je dat het een kiteboard is)....  Oja dit alles is exclusief handbagage.. Dus 5 plasticzakken volproppen met kleding en een trolley meenemen...... ThumpsUp

Ps vertrouw je het niet moet je gewoon ff met Martinair bellen en de situatie uitleggen...
milamber

Antwoord #4 September 17, 2006, 22:44:49
edit2Rapporteer  
Ik ben in Mei geweest met Martinair. Kost je 80 Euro. Die criteria om eronder te blijven ga je niet aan voldoen. Moet iets van 1.65 maximaal zijn, dit is echter wel lengte plus breedt plus hoogte. Vergeet het maar! Ik had geen eens overgewicht maar vanwege de afwijkende lengte moet je dokken.

Gebruik anders effe de zoekfunctie is al zeerveel over geschreven.
wokkie
Gast
Antwoord #5 September 18, 2006, 00:32:03
edit2Rapporteer  
Ben al diverse keren naar Hurghada gevlogen en nul noppes nada betaald.
Je moet het inpakken als zijnde geen kitespullen. Je houdt een lulverhaal en klaar is kees. Martin Air mag niet in je tassen kijken alleen de douane en Kmar mag dit. Gewoon voet bij stukhouden dat het een bijv. strijkplank is voor een vriend aldaar. Je kan je kiites en bar heel klein (plastic houdbaarheidsfolie = 1 euro bij de AH) en deze als handbagage meenemen.
Trouwens goede plek waar je heengaat,
Succes.
 loser
Vlaardingen

Antwoord #6 September 18, 2006, 00:50:08
edit2Rapporteer  
Voor alle zekerheid had ik me duurste kite als handbagage meegenomen. Tja zekere voor het onzekere. Bij Martinair betaalde ik niets, zoek wel een vrolijke meid uit bij het inschecken. Zo'n vliegnicht wil nog wel eens moeilijk doen, ondanks een vriendelijke glimlach. Veel plezier daar!!
Bazaki Louis
Gast
Antwoord #7 September 18, 2006, 06:08:36
edit2Rapporteer  
Zeytuna Beach moet je wezen op El Gouna.   Niet doorvertellen hoor, want het is nog lekker rustig. Iedereen gaat naar mangroovybeach (kitepower enzo). lijkt workum wel zo druk is het !

Ik maak van de week een mooi filmpje van El Gouna    (ben net terug)  ThumpsUp
Eddy Hangtime

Antwoord #8 September 18, 2006, 15:52:27
edit2Rapporteer  
2 weken terug met Martin Air naar Tarifa gevlogen. Voor de zoveelste keer mijn shit gratis meegekregen:
Board 130 helemaal kaal in een boardbag (zo plat mogelijk houden en geseald met huishoudfolie),
3 kites in een grote sportas,
Handbagage lekker grote kiterugtas helemaal volgestouwd met alle zware dingen (handbagage is bij nog nooit gewogen of gemeten)
Ik moet er bij zeggen dat ik de luxe heb dat de rest van mijn kleren etc bij mijn vriendin in de koffer kunnen...
Als laatste heel vriendelijk zijn bij het inchecken.

De jongen achter de balie vond het allemaal prima (4kg overgwicht) en vroeg na het labelen van mijn board nog ff wat het was... Martin air bedankt weer!

De terugweg is altijd nog makkelijk de da heenweg...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.