|
Jacobus
|
He Erik, Probeer ook eens de Strap/Pad-system van spleene, www.spleene.com. Deze zijn te bestellen bij www.flysurfer.n. Ik had het zelfde probleem als jou, uitschieten van de voet bij golfjes en springen. Heb de bindingen van spleene besteld, na onderzoek op dit forum (veel positieve reacties), en heb er geen spijt van gehad. Ze zitten super! Vergeleken met andere bindingen zijn deze ook nog eens heel betaalbaar, 70 euro. Als je niet overtuigd bent, probeer dan eens de zoekfunctie.... Succes met kiezen.
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Je hebt het over spleene bindingen is dit incl. pads of aleen de bindingen?
Ik denk namelijk dat de bindingen van North Oke zijn, maar dat de pads aan de achterkant te laag zijn. Het lijkt me fijner een pad met een opstaand randje waar je voeten net voldoende inblijven zitten, maar wel dat je je board kan uit trappen.
Gister had ik weer het probleem na de sprong bij de landing dat mijn voet uit de strap vliegt zeer irritant.
Misschien vind ik op das boat betaalbare pads, die van NSI vind ik nogal prijzig.
Of zijn er andere oplossingen?
|
|
|
WIMPIII
|
Spleene pads zijn voetbanden en plates ineen. Dus plates opschroeven en klaar. Heel goed te verstellen. Wel een opstaand randje bij je tenen niet bij je hiel. Hele fijne voetbanden. Als dit je niks lijkt moet je eens kijken naar de set van liquid force. schijnen ook erg fijn te zijn.
|
|
|
Jacobus
|
Klopt wat WIMPIII zegt. Super straps/pads!!!! Zit inderdaad randje bij je tenen (waar je tenen beginnen) en voor dat randje zit een kuiltje waar je goed in blijft zitten ( met de bal van je voet). Dat opstaande randje waar je het over hebt is niet, maar wel dat kuiltje. Dit voorkomt samen met het randje bij je tenen het schuiven.
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Klopt wat WIMPIII zegt. Super straps/pads!!!! Zit inderdaad randje bij je tenen (waar je tenen beginnen) en voor dat randje zit een kuiltje waar je goed in blijft zitten ( met de bal van je voet). Dat opstaande randje waar je het over hebt is niet, maar wel dat kuiltje. Dit voorkomt samen met het randje bij je tenen het schuiven.
Dit klink goed. i.p.v. een randje achter de hiel, eentje waar je bal van je voet in blijft zitten. Ik wist niet dat pads deze optie ook hebben. De spleene pads worden intressant. Ik denk dat ik ze maar ga bestellen. Kan teminste nog een of twwe maandjes door kiten voordat het echt yte koud wordt
|
|
|
Cozmo
|
Let wel goed op dat de insert afstand overeenkomt. Ik weet van de nieuwe nobile pads dat ze niet zomaar op elk board passen. Nobile heeft voor 2007 ook het systeem dat pads en straps in 1 zitten. Check dus even goed de insert afstand voordat je ze besteld.
|
|
|
Jacobus
|
Cozmo heeft gelijk, de insert afstand bij deze pads zijn 16cm. Ik vaar een nobile board uit 2005 en hier passen ze precies op.....
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Cozmo heeft gelijk, de insert afstand bij deze pads zijn 16cm. Ik vaar een nobile board uit 2005 en hier passen ze precies op.....
globaal gemeten is de afstand tussen de inserts van de jaime ook 16 cm. Ik heb de vraag uitgezet bij de winkel of ze spleene pads nog leveren aangezien deze pads niet op de site voorkomt.
|
|
|
Jacobus
|
Klopt dat deze (nog) niet op de website staan. Heb ze ook eerst gemaild, komt wel goed, goede service daar.
|
|
|
cozmo werk
Gast
|
Bedenk wel dat er geen speling zit in de insertafstand, althans, niet bij Nobile 2007. Bij spleene weet ik het niet, maar je moet wel precies de afstand weten. Met globaal kan je toch net naast de boot vallen. Beste is gewoon om even met je board naar de shop te gaan en even te passen.
|
|
|
Emiel
|
liquid force suction kit!!! zeker de beste die er op de markt is! www.liquidforce.com of .nl kan je beide kijken. Ik heb laatst zon setje gekocht en ze zijn echt top!!!!
|
|
|
Eddy Hangtime
|
liquid force suction kit!!! zeker de beste die er op de markt is! www.liquidforce.com of .nl kan je beide kijken. Ik heb laatst zon setje gekocht en ze zijn echt top!!!! Klopt idd, ik heb ze ook al besteld en veel pro's hebben ze ook: o.a. Hadlow etc
|
|
|
ItsMe.Erik
|
liquid force suction kit!!! zeker de beste die er op de markt is! www.liquidforce.com of .nl kan je beide kijken. Ik heb laatst zon setje gekocht en ze zijn echt top!!!! Ik vind de prijs wat aan de hoge kant. 114 euro tegen 70 van spleene. Dat is best een groot verschil. Voor 114 euro heb ik ook zeer goede pads van NSI. (zie bovenstaande links)
|
|
|