'Bijna dood ervaring' met Waroo

Rowin

Berichten: 616
Antwoord #25 Januari 29, 2007, 04:05:41
edit2Rapporteer  
zo zeker geluk gehad

ik heb een switchblade.

zijn bridles die (soort) toomlijntjes bij je kite aan je LE of bij je bar ?

bij mij worden die lijntjes bij de bar een beetje wit ik denk door het zout

later

bij je kite ja.......
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #26 Januari 29, 2007, 04:06:07
edit2Rapporteer  

zijn bridles die (soort) toomlijntjes bij je kite aan je LE of bij je bar ?

die lijnen die aan je kite zitten
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #27 Januari 29, 2007, 04:08:42
edit2Rapporteer  
Niet meteen weer negatief over Best jongens. Dit gebeurt, zoals je kunt lezen bij alle merken!
En indd bij mijn 2007 zit dus dat vervangbare stukje bridle... Dat is toch prima te voorkomen daarmee. Het slijt nu eenmaal. Enig idee hoeveel krachten er op je kite en lijnen worden losgelaten... Natuurlijk is het er voor gemaakt, en moet het tegen een stootje kunnen, maar we moeten wel realistisch blijven.
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #28 Januari 29, 2007, 04:13:24
edit2Rapporteer  
Niet meteen weer negatief over Best jongens. Dit gebeurt, zoals je kunt lezen bij alle merken!
En indd bij mijn 2007 zit dus dat vervangbare stukje bridle... Dat is toch prima te voorkomen daarmee. Het slijt nu eenmaal. Enig idee hoeveel krachten er op je kite en lijnen worden losgelaten... Natuurlijk is het er voor gemaakt, en moet het tegen een stootje kunnen, maar we moeten wel realistisch blijven.

Tuurlijk gebeurt dit bij alle merken, maar wat ik voorbij zie komen op internet zijn toch steeds vaker negatieve punten over Best (kapotte struts/lekke LE's). Dat 'negatieve' over Best is eerder een constatering van het feit dat...
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #29 Januari 29, 2007, 04:26:16
edit2Rapporteer  
mijn persoonlijke mening is dat best gewoon een bedrijf dat puur op winst uit is

met zo min mogelijk inverstering (slechte materialen) zo veel mogelijk verkopen en zoveel mogelijk winst maken, ze hebben geen zin om een paar jaar een goede naam op de bouwen door kwaliteitskites te maken
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #30 Januari 29, 2007, 04:28:18
edit2Rapporteer  
oke bedankt

die aan me kite ziiten zien er nog goed uit
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #31 Januari 29, 2007, 04:34:20
edit2Rapporteer  
Het slijt nu eenmaal.

Toch vind ik dusdanige slijtage dat je iedere 30 sessies je shit moet vervangen niet echt normaal. Als je daarbij neemt dat je mogelijk niet aan de bridle kunt zien dat deze versleten is vind ik het toch eigenlijk onverantwoord.

Als nu blijkt dat dit inherent is aan het ontwerp, dat wanneer katrollen onder spanning over de bridles lopen deze slijtage optreed en niet te voorkomen is, dan werk je met een waardeloos ontwerp en wordt het serieus tijd om een redesign te doen.
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #32 Januari 29, 2007, 04:36:00
edit2Rapporteer  
mijn persoonlijke mening is dat best gewoon een bedrijf dat puur op winst uit is

met zo min mogelijk inverstering (slechte materialen) zo veel mogelijk verkopen en zoveel mogelijk winst maken, ze hebben geen zin om een paar jaar een goede naam op de bouwen door kwaliteitskites te maken

Inderdaad, Best is heel erg commercieel ingesteld. Bekijk voor de grap een de site www.bestkiteboarding.com en vergelijk deze is met een site van één van de vele andere merken. Dikke overflow van hun zgn. 'aanbiedingen'.
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #33 Januari 29, 2007, 04:47:26
edit2Rapporteer  
soo damnnn als je zoiets gebeurd zit de schrik er wel ff in beter datje er goed vanaf kwam ja
diederik

Berichten: 908
Antwoord #34 Januari 29, 2007, 04:51:38
edit2Rapporteer  
Volgens mij zijn merken als naish en north ook op winst uit...deze merken gebruiken dezelfde materialen/grondstoffen en de afwerking is sinds 2006 nagenoeg even goed. De grote merken (waaronder best nu ook valt) vragen (op best na) enorme bedragen voor hun kites die ook gewoon kapot gaan. Ik denk dat alle bows de komende jaren zwaar in ontwikkeling gaan en dat de 2006 modellen over een jaar al lachertjes zijn. Kortom de bows van nu hebben veel kinderziektes..inverteren?????, 100%depower?????(niet dus), veiligheid????? De c-kites hebben jaren van ontwikkeling doorstaan en je weet wat je eraan hebt (of niet hebt). Ik hou het voorlopig nog even bij mijn 2005 best kites (c-shapes uiteraard)!!!!Nooit problemen mee gehad!
Je moet niet vergeten dat er achterlijk veel waroo's verkocht zijn logisch dat er dan in verhoudiung ook meer kapot gaan. Denk ook dat ze vol met onontwikkelde gadgets zitten die zichzelf dit jaar moesten bewijzen. Daar ga je nu het gezever over krijgen. Blij dat ik zo'n ding (nog) niet aangeschaft heb!
bartk
Gast
Antwoord #35 Januari 29, 2007, 05:00:23
edit2Rapporteer  
een van de redenern dat ik geen bows meer hoef, bij mijn waroos 3 keer gehad.

je ziet niks tooming ziet er goed uit en achter elkaar bij 3 bows van best de tooming geknapt.
denk dat intern er iets kapot gaat, beter touw gebruiekn.

weer een voorbeeld van dat bows nog niet uit ontwikkeld zijn.
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #36 Januari 29, 2007, 05:00:31
edit2Rapporteer  
nou ben ik een beginner maar ik denk dat het materiaal ook reageerd op hoe er gevaren word
met welke windkracht misschien elke keer zwaar overpowerd / het gewicht van de kiter / de grote van de kite /alleen vlak water /of golven het word natuurlijk wel getest maar alleen met de perfecte omstandigheden misschien en hoeveel risico neem je zelf
zie bijvoorbeeld genoeg mensen nog varen zonder vest /helm /reddingsmes in je vest moet je zelf weten maar weet de gevaren gelukkig is er deze keer niks gebeurd
er kan altijd wel wat gebeuren wat je niet in de hand heb dus wees voorzichtig allemaal op het water   hans
bartk
Gast
Antwoord #37 Januari 29, 2007, 05:03:48
edit2Rapporteer  
Enig idee hoeveel krachten er op je kite en lijnen worden losgelaten... Natuurlijk is het er voor gemaakt, en moet het tegen een stootje kunnen, maar we moeten wel realistisch blijven.

echt heel dom commentaar, je kan best iets maken dat niet kapot gaat sterker touw met name intern en of andere constructie en/of andere katrollen dit is gewoon erg gevaarlijk.

dat jij snel tevreden bent met shit is jouw probleem.

Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #38 Januari 29, 2007, 05:22:09
edit2Rapporteer  
bartk, doe eens ff normaal reageren.
Beetje anoniem gaan zitten flamen hier is niet tof 
bartk
Gast
Antwoord #39 Januari 29, 2007, 05:29:41
edit2Rapporteer  
heeft niks met flamen te maken je moet wel lezen ijsberg !
mijn commentaar is gebaseerd op ervaringen en heeft inhoud.

die lijtjes in combinatie met de constructie bij de waroo 2006 zijn gevaarlijk zie het verhaal van vincent had erg slecht kunnen aflopen daar wil ik mensen voor waarschuwen.
al die beginnrs die reageren onderschatten wat de kite met je kan doen zeker bij wind waarmee je gepowered staat met een waroo 7 meter.

dus Best had het beter moeten maken.
maar zoals gezegd de bow is niet uitontwikkels.
bij de waroo 2007 is het ook niet opgelost, WANT JE ZIET DE SLIJTAGE NIET AAN DE BRIDLE HIJ KNAPT GEWOON IN 1 KEER TERWIJL ALLES ER PERFECT UITZIET.
dUS JIJ DENKT ALLES ZIET ER NOG GOED UIT EN TOCH KANPPEN DIE BRIDLE LIJNEN, WAARSCHIJNLIJK GAAT ER INTERN IN DE KOORDJES IETS STUK DOOR DE WRIJVING EN MOGELIJK HITTE ?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #40 Januari 29, 2007, 05:37:56
edit2Rapporteer  
als je iets wilt maken wat niet kapot kan, gaat dat gruwelijk tenkoste van de performance van je kite,

ontwerpers proberen altijd de duurzaamste, beste materialen te gebruiken, maar toch zo licht mogelijk. Daardoor krijg je een goede kite.

Als dat inhoudt dat ik onderhoud moet doen aan me kite, GRAAG. Ik houd bij hoevaak ik iets gebruik. En vervang zonodig tijdig.

neemt niet weg dat dit kinderziektes zijn, en dat het wel een belangrijk punt is wat verbeterd dient te worden in de toekomst
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #41 Januari 29, 2007, 05:39:23
edit2Rapporteer  
Dat hoef ik nog even niet mee te maken hoop ik ThumpDown
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #42 Januari 29, 2007, 05:50:14
edit2Rapporteer  
nog een keer dan......................

dunne luchtslang om je bridle lijn heen doen!!!! Nooit ergens meer last van.

je hoeft niks meer te vervangen ook niet naar 10000 keer.

zie mijn post een hele tijd terug heb toen foto'tje gepost.


martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #43 Januari 29, 2007, 05:51:44
edit2Rapporteer  
gewoon doen!!!!!


 ook geen gevaarlijke situaties meer en stuur deze tip maar naar Best hebben ze ook wat om over na te denken

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=19478.0
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #44 Januari 29, 2007, 05:53:11
edit2Rapporteer  
Voor de veiligheid zelf had Best natuurlijk beter even een soort van bericht uitgebracht dat die bridles na een aantal keren varen vervangen moeten worden. Door verandering van het systeem op de 2007 kite geven ze zelf al aan dat het 2006 systeem niet optimaal is.
Aangezien de firma Best als een stelletje parasieten op alle internetsites meelift hadden ze zo'n berichtje makkelijk uit kunnen brengen. Slechte zaak! Ook zouden dealers die nu nog 2006 waroo's verkopen de afnemer moeten wijzen op het risico van breken.
Ik vind het overigens pure bullshit dat één en ander kan liggen aan de omstandigheden waar je in vaart. We praten hier niet over een vlieger uit het jaar nul maar over een "volgens Best" kwaliteitsproduct uit 2006!

bartk
Gast
Antwoord #45 Januari 29, 2007, 05:55:25
edit2Rapporteer  
quote:
als je iets wilt maken wat niet kapot kan, gaat dat gruwelijk tenkoste van de performance van je kite,

ontwerpers proberen altijd de duurzaamste, beste materialen te gebruiken, maar toch zo licht mogelijk. Daardoor krijg je een goede kite.


je kan in je ontwerpproces meenemen dat dit iets is dat nooit kapot mag gaan, ik denk dat iets duurder touw dat beter tegen hitte en wrijving kan eeb hele stap, mvooruit is dat is er echt wel.
alleen helaas worden dit soort eisen niet altijd gesteld laat staan vewerkt inhet ontwerp en hup de kite heft het in de 2 weken testen goed gedaan op de markt, daarna komen de kinderziektes eruit dit is er een van.

wordt echtb wel, opgelost maar niet door zoals best gedaan heeft een vervangbaar stuk te maken ze haddene het moeten zoeken in ander touw.

vincent ongeluk zal nog vaker voorkomen.
maar is gene best probleem alllen ken meerdere bows waarbij spontaan de bridle lijnen knappen , is dus een kinderzioekte van de bows in het algemeen.

wel iets omgoed inje hoofds te houden.,

zoals gezegd voor mij een reden om terug te gaan naar c, is toch veiliger en minder gevoelig voor "storingen""
Harm

Berichten: 865
Antwoord #46 Januari 29, 2007, 06:04:44
edit2Rapporteer  
Dit kan bij elke SLE kite gebeuren, ja dat was 2006 de ontwikeling van de BOW.
Maar Best en Cabrinha hebben dit al einige in 2007 aangepast. De naish boxer SLE en vele andere SLE`s  heeft dit dus probleem dus ook nog in 2007 :S:S
Dit probleem is zo easy op te lossen en te voorkomen, en ja een SLE vraagt gewoon meer onderhoud!!
xray

Berichten: 3688
Antwoord #47 Januari 29, 2007, 06:05:09
edit2Rapporteer  
De oplossing is heel simpel, geen kite met bridle varen..........en dat kun je met superveel plezier en erg veilig doen. Raven 3 met dd bar of Rhino 7 bijvoorbeeld....
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #48 Januari 29, 2007, 06:40:54
edit2Rapporteer  
Goed te horen dat alles oke is afgelopen....

Is je kite nu einde verhaal of kun je hem nog oplappen?
Hoe zit het nu met je vertrouwen in je materiaal na deze ervaring?

Groetjes en hoop je snel weer in actie te zien  Joepie
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #49 Januari 29, 2007, 06:40:54
edit2Rapporteer  

bij de 07 versie hebben ze het stuk lijn waar de katrol over heen gaat vervangen door een DIKKER stuk lijn waardoor dit zou moeten voorkomen worden


lijkt me dus dat het bij best bekend is en het niet informeren hier over lijkt mij dus grove nalatigheid.
hoevaak hoor je niet dat 'n bepaalt type auto terug gehaalt word om dat er 'n foutje in zit.
gewoon ff in de media kleine aanpassing en je bent van al het gez#$k af.
maar nee hoor.
ik zou het volledige aankoop bedrag van bijde kites terug eisen.
en hoeveel vertrouwen kun je nou hebben in 'n bedrijf die zo met jou leven om gaat?
zoals je zelf al zei je had wel dood kunnen zijn.
je kunt nu toch ook niet meer met 'n gerust hart met je 12 varen!?!?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.