'Bijna dood ervaring' met Waroo

Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #50 Januari 29, 2007, 06:50:02
edit2Rapporteer  
@Bartk, Waar staat die 'k' voor??? Ik heb wel een idee...
Jij beweert dus dat er materiaal bestaat wat op den duur niet slijt???
Jij vaart met staaldraad ofzo???
Dus als ik Topmerk kite heb waarbij dit gebeurt, heb ik genoegen genomen met shit???

Nogmaals: als je realistisch bent zie je gewoon in dat een gebruiksvoorwerp kan slijten...
Zie je dit niet in, dan moet je eens naar een dokter ofzo...
Het neemt niet weg dat het wel ontzettend balen is als het je overkomt.


100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #51 Januari 29, 2007, 07:07:32
edit2Rapporteer  

bij de 07 versie hebben ze het stuk lijn waar de katrol over heen gaat vervangen door een DIKKER stuk lijn waardoor dit zou moeten voorkomen worden


lijkt me dus dat het bij best bekend is en het niet informeren hier over lijkt mij dus grove nalatigheid.
hoevaak hoor je niet dat 'n bepaalt type auto terug gehaalt word om dat er 'n foutje in zit.
gewoon ff in de media kleine aanpassing en je bent van al het gez#$k af.
maar nee hoor.
ik zou het volledige aankoop bedrag van bijde kites terug eisen.
en hoeveel vertrouwen kun je nou hebben in 'n bedrijf die zo met jou leven om gaat?
zoals je zelf al zei je had wel dood kunnen zijn.
je kunt nu toch ook niet meer met 'n gerust hart met je 12 varen!?!?

mischien word het tijd voor 'n soort ce keurmerk?
niet dat ik denk dat het er goedkoper op wordt maar als het je je leven kan kosten heb je niets meer aan het geld
en ik blijf er bij""aanklagen die gasten""
ze wisten er van en hebben er niet aan gedaan.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #52 Januari 29, 2007, 07:13:44
edit2Rapporteer  
je hebt nu toch last van je nek en kunt waarschijnlijk nooit meer heledagen werken.
nou dat is 'n hele tijd in jou geval.
is dus ook 'n heleboel geld wat je misloopt.
in amerika was je dus al millionair geweest.
nou in nederland nog.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #53 Januari 29, 2007, 07:15:58
edit2Rapporteer  
best komt uit de states

dus su there asses!!!
Wilco
Gast
Antwoord #54 Januari 29, 2007, 07:55:04
edit2Rapporteer  
had je op hun forum allang kunnen lezen (gaan ze denk ik niet op ieder nationaal forum planten), nog meer erzelf op letten... en het is bekend dat je bij een touw met een outer shell en een inner core, je de slijtage amper ziet totdat de lijn breekt, daarom neem je beter een lijn zonder shell, dus bijvoorbeeld spectra (pigtails)...dan kan je aan het pluizen/rafelen zien hoever je lijn aan het slijten is...
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #55 Januari 29, 2007, 12:54:54
edit2Rapporteer  
ok als het op de site staat wordt het lastiger.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #56 Januari 29, 2007, 12:57:17
edit2Rapporteer  
maar goed jij koopt het in nederland en wedden dat het er niet in het nederlands op staat.
maar dan is het denk ik de fout van de verkoper.
ik neem aan dat je als consument niet geacht wordt om ook nog 'ns engels te kunnen lezen.
is toch vet moeilijk engels.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #57 Januari 29, 2007, 14:30:59
edit2Rapporteer  
Wat een onzin om dit aan één merk te hangen.
Alles wat katrollen heeft zal snel doorslijten.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=15018.msg147775#msg147775
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=21936.msg231000#msg231000

Voorlopig is Best nog wel de enige die hier een oplossing standaard op de 2007 SLE's heeft.
Waar zijn de andere merken zoals Naish, Cabrinha en alle andere merken die katrollen in de bridle hebben, die een simpele vervangbare pigtail hebben in de bridle??? Nee die laten je gewoon dokken voor een compleet nieuwe bridle.
Grappig dat de vaste Bestbashers er weer gretig op inhaken, en dat voor een probleem dat niet merk gebonden is.
Jeks one

Berichten: 883
Antwoord #58 Januari 29, 2007, 14:39:52
edit2Rapporteer  
ik heb na een paar weken de bridle doorgeknipt en een vervangbaar deel ertussen geplaatst, conform de 2007 uitvoering, ik heb een dikkere en slijtvaster touw gebruikt en ben hier erg tevree mee. ook draag ik al jaren een kiteknife want je weet maar nooit.
Dit is toch een verontrustend verhaal want er zijn nogal wat waroo's in gebruik. eigenlijk zal best net als een automerk die een defect constateerd alle kites aan moeten passen (kosteloos)
gelukkig is het weer goed afgelopen.
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #59 Januari 29, 2007, 14:57:44
edit2Rapporteer  
ik snap niks van je verhaal. je zat in de lucht en je pakte in de lucht al je safety en je o shit handle? en daarna zat je met je benen in de lijnen? hoe ben je dan gevallen? hoe kom je met je benen in de lijnen als je kite aan het loopen is? dan moeten de lijnen toch eerst slap zijn geweest.

ps lees je verhaal een keer na op schrijffouten want dat maakt het niet duidelijker allemaal. maar je zat waarschijnlijk onder de adrenaline maar toch.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #60 Januari 29, 2007, 15:16:00
edit2Rapporteer  

Maar Best en Cabrinha hebben dit al einige in 2007 aangepast.


Beetje onzin he jongens. OceanRodeo ONE had al een uitwisselbare gedeelte bij de pulley vanaf 2006. Is ook al vanaf 2006 model gewoon veel dikker spul dan dat wat de waroo gebruikt.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #61 Januari 29, 2007, 15:40:39
edit2Rapporteer  
Goed te horen dat alles oke is afgelopen....

Is je kite nu einde verhaal of kun je hem nog oplappen?
Hoe zit het nu met je vertrouwen in je materiaal na deze ervaring?

Groetjes en hoop je snel weer in actie te zien  Joepie

Kite haalde ik gek genoeg in een stuk volgens mij uit de boom, nog geen super nadere inspectie gedaan.
Vertrouwen in de kite is zo goed als weg. Sta vaak op spots waar iets als dit het verschil uit kan maken tussen lekker kiten of op de snelweg belanden achter een vrachtwagen of gespiest worden op paaltjes voor de kant. Heb ze hier ook een mailtje over gestuurd dat het vertrouwen in die kite volledig weg is en ze maar eens met een HELE goede oplossing voor me mogen komen.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #62 Januari 29, 2007, 15:47:24
edit2Rapporteer  
ik snap niks van je verhaal. je zat in de lucht en je pakte in de lucht al je safety en je o shit handle? en daarna zat je met je benen in de lijnen? hoe ben je dan gevallen? hoe kom je met je benen in de lijnen als je kite aan het loopen is? dan moeten de lijnen toch eerst slap zijn geweest.

ps lees je verhaal een keer na op schrijffouten want dat maakt het niet duidelijker allemaal. maar je zat waarschijnlijk onder de adrenaline maar toch.

Was in de lucht, knapte iets, had toen geen idee wat. Wist dat ik voor het trekken van m'n safety moest wachten tot de kite in het water lag anders zou die minuten lang door blijven loopen. Gewacht tot de kite dus ondersteboven op het water lag en trok toen de safety en hield 1 o-shit-handle bij me zodat mijn kite niet weg kon vliegen. Probleem was alleen dat ik al zo erg in de lijnen en bar verstrikt zat dat het geen nut had en de kite bleef opvliegen en kracht geven. Toen ook mijn laatste leash losgegooit in de hoop dat ik vrij kon komen uit de lijnen maar ook dit lukte niet, kite trok me onderwater mee. Kwam toen na paar meter terecht in een boompje op een dijkje dat downwind van me lag en ben toen naar het dijkje gezwommen om de lijnen van me af te krijgen.
bandito

Berichten: 253
Antwoord #63 Januari 29, 2007, 16:04:32
edit2Rapporteer  
Best weer ....

Ga nou eens een fatsoenlijk merk varen
dat slaat nergens op dat had ook met een ss kunnen gebeuren
xxedguyxx

Berichten: 443
Antwoord #64 Januari 29, 2007, 16:22:03
edit2Rapporteer  
Best weer ....

Ga nou eens een fatsoenlijk merk varen
dat slaat nergens op dat had ook met een ss kunnen gebeuren

Inderdaad.. laat ze maar lekker verder dromen

Maargoed wel flink balen (met de pet op) dat de het zo'n ontiegelijke ramp is geworden met al die lijnen. Veel van deze punten zijn bij de waroo 07 verholpen, is nog BEST wel over nagedacht.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #65 Januari 29, 2007, 16:29:20
edit2Rapporteer  
slingshot verkoopt kites omdat ze en goede naam hebben en inversteren in kwaliteitspullen best is gewoon low budget en dat werpt zo geen vruchten af
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #66 Januari 29, 2007, 16:32:55
edit2Rapporteer  
Pffffff, hoop zoiets niet mee te maken zeg.Kite-engeltje op je schouders.. Waar was je bezig in Lelystad???
terrorwally
Gast
Antwoord #67 Januari 29, 2007, 17:44:52
edit2Rapporteer  
ja hij was bezig in Lelystad en ik kon hem uit het water vissen in die kou.

idd, ik maak mij op dit moment ook zorgen over mijn waroo.
job

Geen avatar

Berichten: 248
Antwoord #68 Januari 29, 2007, 18:07:25
edit2Rapporteer  
Tis gewoon Vincents eigenschuld!!! Heeft 2 Nieuwe Spitfire's liggen... 10 en 14 en wat neemtie mee  loser

Maargoed, mijn mening over zo'n topic: Ik vind het jammer (zacht uitgedrukt!!) dat er persee Waroo bij moet staan. Dit kan ELK merk overkomen. Kite is veel gebruikt, en ik durf te wedden dat je nog nooit naar je toom hem gekeken... op slijtage plekken...

Ik neem het echt niet voor BEST op. Maar een Bridle lijn die breekt hoort er eenmaal bij. het had ook een depowerkoord kunnen zijn etc etc. als je je spullen vaak gebruikt moet je ze zorgvuldig controleren!!! Van de buitenkant hoef je van slijtage niks te zien. Ook de Kern kan gaan slijten door dat daar vocht zit.

En tja om dit bijna dood ervaring te noemen? whahaha beetje overdreven... (ja ik was d'r bij!)

klote dat het is gebeurd, maar hoort er eenmaal bij als je vaak vaart. dan gaat d'r wat stuk Wink en daarbij kwaliteit van de waroo's was bekend bij aankoop!!! altans... werd het 1 en ander op hanglos over gezegd
EW-OUD

Berichten: 158
Antwoord #69 Januari 29, 2007, 18:11:08
edit2Rapporteer  
je hebt echt mazzl gehad man.     maare ik zou opzich wel graag de reactie van die zaak willen weten  je zou wel een vergoeding moeten krijgen man dit is niet zomaar wat
Emma

Berichten: 624
Antwoord #70 Januari 29, 2007, 18:15:28
edit2Rapporteer  
yayks... gelukkig dat het goed is afgelopen!!!
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #71 Januari 29, 2007, 18:17:49
edit2Rapporteer  
shit man, dat is echt kloot'n!!
Wel goed dat je nog leeft en verder ook niet zwaar bent beschadigd.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, materiaal pech kan iedereen krijgen!

Maareh, je zat dus verstrikt in je lijnen, blijkbaar had je geen lijnen-mesje bij je!
Deze keer liep het goed af maar de volgende keer zitten je lijnen misschien wel om je nek!!

Koop een lijnen-mesje en hang het aan je trapeze ergens waar je er makkelijk en snel bij kan...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #72 Januari 29, 2007, 18:27:19
edit2Rapporteer  
De meeste 4 lijn SLE's hebben geen echte safety (kite volledig drukloos) Of een safety zoals bij oude 4 lijners, waarbij de safety leash irritant in de weg zit bij rotaties (en dus maar weggelaten wordt door de rijder)

Wanneer er iets kapot gaat dan ben je dus echt de L.L! Ik verbaas me er altijd over hoeveel vertrouwen wij in ons materiaal hebben (mijzelf inclusief, ik betrap me er zelf ook op)

Een kite knife hoort vind ik bij je standaard uitrusting, de meeste kite harnassen die ik sinds 2002 heb versleten hadden er standaard een!

Gaat nu niet om de Waroo, alle kites met pulley's of ringen hebben meer slijtage. Dat is een feit. Mensen, check gewoon je materiaal goed voordat je op het water gaat!

Het alternatief met luchtslang lijkt me er een om te testen. Goedkoop en zonder al teveel werk zo toe te passen.
bartk
Gast
Antwoord #73 Januari 29, 2007, 18:35:57
edit2Rapporteer  
gaat om de bridle niet om de bijna doodervaring etc waren we niet bij kan ik niks over zeggen.
dat het best wat slijtvaster mag bij Bowkites inhet algemeen is duidelijk.
is Fer heeft helemaal gelijk geen exclusief Best probleem eerder een probleem van de meeste kitews met een bridle.
inderdaad heeft best dit in de 2007 versie wel naar een oplossing gezocht door een dikker touw te gebruiken dat je kan vervangen over het stuk waar het door de katrollen schuift..was te lang gelden dat ik de waroo 2007 in mn handen gehad heb en was me niet opgevallen heb het even nagegeken en het is er wel.

@mark Icon tuurlijk alles kan kapot en ik vaar niet met staaldraad, wat ik wil zeggen is dat je niet zo snel tevreden moet zijn van het  zal wel zo moeten zijn.

Een klimtouw breekt ook niet na 1 seizoen gebruik en is geen staaldraad. Of kom je dan ook met het commentaar: alles kan kapot moeten we het anders maar van staaldraad maken. Ik wil maar zeggen binnen zekere grenzen kun je iets behoorlijk hufter en ongevallenproof maken.

Dat is bij de bridle van bowkites nog niet het geval, is dus voor sterke verbetering vatbaar, want als je bridles breken kun je aardige problemen krijgen. Dan hoef je geen staadraad in te zetten maar iets ander/dikker touw volstaat waarschijnlijk al.

op het moment is het heel verstandig om regelmatig je bridle lijnen te vervangen ( het stuk waar katrollen overheen gaan) Ik heb er 3 gebroken na 60/ 70 keer gebruik, dus ik zou ze om de 20/30 keer gebruik vervangen. In ider rgeval bij mijhn kleine bow die ik opzet als het knetter hard waait.

zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #74 Januari 29, 2007, 18:38:19
edit2Rapporteer  
Ik vaar sins begin 2006 ook met de Waroo,s en heb het ook een keer gehad dat de bridle brak ,En dat is inderdaad geen leuke ervaring, je kite begint te tollen ,De kite is niet onder controle te krijgen,En het enigste wat je dan kan doen is je gehele kite te "dissen" .En ik weet dat is zeer onveilig ,De kite kan alles en iedereen raken .
Maar ik kite al sins 2000 en ik heb met mijn gewone 4 lijns C-kite ook een aantal keren in precies dezelfde situatie gezeten ,Ik heb met mijn C-kite een aantal keren (2) een stuurlijn gebroken,(Waar de safty op zit)
En dan gebeurd precies hetzelfde ,een tollende kite die niet onder controle te krijgen is ,Wat ik hiermee wil aangeven,het kan met alle kitesoorten Bow -C-shape en Foilkites als er een lijn breekt ben je altijd in de problemen ..
Ik vind wel dat Best het probleem van het snel doorslijten van de bridle in de 2006 modellen een beetje onderkent,ze zouden op ze minst op hun site daarvoor moeten waarschuwen .. 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.