shorty?

martijn

Antwoord #25 April 27, 2007, 14:47:52
edit2Rapporteer  
gaat in de zomer iedereen in een shorty??
Jolien.

Antwoord #26 April 27, 2007, 16:01:17
edit2Rapporteer  
Ben het met tom kite eens.
Wat een onzin om nu al in shirty's te willen varen.
Wat bewijs je er mee?
En als je zegt dat het om comfort gaat, heb je gewoon een slechte full suit, want die dingen zijn tegenwoordig mega comfortabel.

Helemaal mee eens. Je moet niet je keuze maken op wat stoer is of niet.
Maargoed, jullie pakkie an.
Van de zomer, als het water warmer is kan je in je shorty gaan. dan is een 5/3 VEEEEL te warm
Merc
Gast
Antwoord #27 April 27, 2007, 18:58:21
edit2Rapporteer  
gaat in de zomer iedereen in een shorty??

Idereen vast niet. Maar degene die er een hebben en dit heerlijk vinden vast wel.
wouterb

Antwoord #28 April 27, 2007, 19:10:40
edit2Rapporteer  

Vroeger gingen we met deze temperaturen zwemmen....
Merc
Gast
Antwoord #29 April 27, 2007, 19:16:57
edit2Rapporteer  
En had je door wanneer je het koud had en kwam je er uit. Tijdens het varen heb je niet snel door wanneer je het koud hebt, door de kik die je krijgt van het kiten.
wouterb

Antwoord #30 April 27, 2007, 19:44:25
edit2Rapporteer  
Toen waren we jong en onbezonnen....bl bla gaap.
anyway: nee hoor niet icm 20graden +. Maar verglijking gaat een beetje mank omdat je na gezwommen te hebben uit de wind in de zon gaat liggen En al kitend minstens 4bft op je (natte) donder krijgt, en daar word je koud van.
*Maximus*

Antwoord #31 April 27, 2007, 22:57:04
edit2Rapporteer  
Shorty.... brrrrrrrrrrrrrrr 2 weken geleden kreeg ik nog kramp in mijn voeten van het koude water. Ok ben een mietje maar toch.....

ik ging gisteren kiten bij oudorp thekje, kreeg ik toch ineens gramp in mijn grote teen.
dus ik zal nog niet met een shorty gaan kiten.
stefkiter

Antwoord #32 April 28, 2007, 00:19:19
edit2Rapporteer  
ik heb ook al met boardshort en lycra gevaren.. inderdaad niet lang maar wel te doen (toen was het 3 april ofzoiets...)  vaar nu ook in dun pak(2mm) en is meer als genoeg! (pak = korte armen-lange benen)
Lex

Antwoord #33 April 28, 2007, 02:33:28
edit2Rapporteer  
is het trouwens overbodig om een pak met lange benen en korte armen te hebben naast een 5/3 steamer en lycra+boardshort?
michiel v geel

Antwoord #34 April 28, 2007, 02:50:44
edit2Rapporteer  
ben vandaag tyot 7 uur savonds in shory doorgegaan

super ThumpsUp
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #35 April 28, 2007, 02:54:08
edit2Rapporteer  
vandaag heerlijk in 3/3 gevaren. Was echt perfect!

Ook nog een jongen gezien in zijn zwemshort, maar dat is toch wel een stoere hoor
Xstream
Gast
Antwoord #36 April 28, 2007, 06:29:54
edit2Rapporteer  
De een zegt van wel de ander zegt van niet.
Mede door deze topic zat ik erg te twijfelen of het vandaag ( autostrand ) wel te doen was met een shorty.
Had voor de zekerheid me PshycoII (2/3) wel meegenomen.

Toch na het lopen van de parkeerplaats naar het strand en vervolgens me kite opgepompt te hebben brak het zweet me goed uit. Omtrent deze reden heb ik toch gekozen voor me shorty ( Mystic Crossfire 3/2 )
En het was heerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrlijk niet te koud en niet te warm. zeker in de ondiepe stukken is het water gewoon warm.

Voor de opmerkingen dat het eventueel STOER moet zijn en dat mensen er vervolgens iets mee zouden willen bewijzen is  ListenToMe KANT EN KLARE ONZIN !!! Heeft NIETS met stoer zijn te maken het zit gewoon een stuk vrijer om je heen ( persoonlijk ) En nee mijn PshycoII zit comfortabel genoeg.  ThumpsUp

Echter voor een beginneling die meer IN het water dan op het water kite KAN en shorty te koud worden op een gegeven moment. Je kan het natuurlijk ook overdrijven als de persoon die afgelopen week met 23 graden in een 5/3 steamer / Cap / Handschoen / schoenen aan het kiten was. Moet er niet aan denken wat daar na 4 uur kiten voor lucht uit zal komen  schater.

Kortom het was weer een lekker dagje op het autostrand  Joepie.
Myzrael
Gast
Antwoord #37 April 28, 2007, 07:03:56
edit2Rapporteer  
De grooste fout is er vanauit gaan dat je als gevordert kiter zonder shorty kunt omdat je immers vooral boven het water staat en niet in het water ligt.
Ook als gevordert kiter heb je gewoon kans dat je voor langere tijd in het water komt te liggen. De meeste ongelukken die ik zie gebeuren in het algemeen zijn problemen van gevordere kiters die risico's onderschatten. Met onderkoeling moet je niet spelen. Is het binnenwater en kun je er staan? Shorty kan vast prima want mensen zwemmen al in hun zwembroek. Tuurlijk is dat van korte tijd en wat anders dan kiten maar het toont aan dat het qua temparatuur voor korte duur prima te doen valt. Zee? Wees dan verstandig.
Armband

Antwoord #38 April 29, 2007, 16:30:56
edit2Rapporteer  
Nog ff over die shorty van de Lidl: is het verstandig zoiets te kopen of gewoon iets beters?
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #39 April 29, 2007, 16:54:22
edit2Rapporteer  
Maat van me had vorig jaar een pak gekocht bij de Lidl, en op zich zag het er best goed uit. Alleen zat het niet goed. Veels te veel ruimte in het pak. En ja het was de goede maat en nee, hij is niet de klokkenluider van de Norte Dame!

Ook bij mij was het idee om mijn shorty te pakken al bij me opgekomen. Wakeboarden doe ik al weken in shorty (maar dat is binnenwater en redelijk ondiep)

Toevallig op Oostvoorne van de week een dame in het water gezien met bikini! Als er een groep het snel koud heeft......

En idd. het water is super. Maar toen ik een km of wat op zee was en toen ff onder ging, dan merk je wel dat het nog steeds April is. Onderkoeling ligt nog steeds op de loer! En vergeet ook de chill-factor niet door de wind. Daardoor had ik het zelfs af en toe koud in mijn shorts op Bali in 5Bfrt, terwijl het water daar 30°C+ was, en de luchttemperatuur 35°C+

Ik zeg altijd maar zo: beter te warm dan te koud!
Myzrael
Gast
Antwoord #40 April 30, 2007, 01:29:16
edit2Rapporteer  
Of die shorty van de LIDL goed is? Geen idee, maar voor 35 euro neem ik lekker de gok. Mijn ervaring is dat LIDL producten meestal uitstekend zijn maar gewoon een lage prijs hebben.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.