Best Waroo 2007 stopballetjes uit oppomp stuk

jeroendezwart
Gast
Augustus 15, 2007, 02:34:57
edit2Rapporteer  
Bij mij komen de balletjes uit het opblaas stuk springen na opblazen van de struts, zijn hier meer problemen van bekend? wat is hier aan te doen of hoe is dit op te lossen?
Mark-Fizzer

Antwoord #1 Augustus 15, 2007, 02:41:47
edit2Rapporteer  
Heb ik ook, bij  2 struts.... tja, wat doe je eraan..beetje dichtknijpen als je je pomptuutje eruit trekt???
HansNet83

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 15, 2007, 03:03:29
edit2Rapporteer  
even wat posten op forum.bestkiteboarding.com
a. ze weten van het probleem
b. best heeft goede service, dus wellicht doen ze wat voor je
slemper

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 15, 2007, 12:26:17
edit2Rapporteer  
ik heb daar ook last van
heb al verschillende xlen moeten zoeken
ben benieuwd naar de reaktie van Best
Spike_L

Antwoord #4 Augustus 15, 2007, 12:29:45
edit2Rapporteer  
Hmmm..bij een maatje van mij, die vaart ook met de Waroo 07, daar zitten de balletjes muurvast in de ventiel als je de kite wilt laten leeg lopen. Dan moet je echt met een sleutel of iets dergelijks die balletjes terug duwen... Kortom, de ventielen van de 07 Waroo zijn niet echt super hoor ik... maar verder is het een top-kite!
TableTopje

Antwoord #5 Augustus 15, 2007, 12:54:52
edit2Rapporteer  
Bij mij zaten ze in het begin ook vast. Ook lopen pielen met sleutels en zo... Ze hebben dit jaar veel te kleine stopperballetjes gebruikt.... Ze moeten toch ergens op bezuinigen om die kites zo geodkoop te houden  Joepie ...

Wat ik doe is voordat ik het ventieldopje eruithaal het ventieldopje even naar binnen duwen, zodat het stopperballetje niet (meer) klem zit. Dan het ventiel een beetje ingeknepen houden en het ventieldopje eruit halen en kleeg laten lopen.
jeroendezwart
Gast
Antwoord #6 Augustus 15, 2007, 14:06:14
edit2Rapporteer  
http://forum.bestkiteboarding.com/viewtopic.php?t=5754&highlight=valve

hier lossen ze t op met een tirerap, maar vind t niet echt netjes...
Jozef

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 15, 2007, 14:26:26
edit2Rapporteer  
Heb hetzelfde probleem, voor deflate in ventiel knijpen, ventiel openen en blijven knijpen tot grootste druk eraf is. Daarna gaat het goed....
deeman

Geen avatar

Antwoord #8 Augustus 15, 2007, 14:44:21
edit2Rapporteer  
Bij de 2006 Waroo ook problemen met de ventielen.

Ik heb bij sommige ventielen touw omheen gewikkeld om te zorgen dat ze echt luchtdicht afsluiten (stopje zit er dan strakker in). Dit is mooier en beter dan een tyrap. Tevens heb ik een balletje wat juist de tube zelf is ingeschoten. Die rammelt nu dus lekker rond. Verder is het geen probleem. Gewoon snel het stopje erop doen.

Afgezien van dit kleine probleem erg tevreden over de Waroo. De slijtende plekken waar de katrollen over de bridels lopen heb ik opgelost dmv elektronische krimpkous. Je doet het er omheen. Aansteker erlangs halen en het krimpt zich mooi om het touw. Aanraderrrrrrrrrr

Aloha, Dennis Joepie Joepie Joepie
dk23

Antwoord #9 Augustus 15, 2007, 15:38:54
edit2Rapporteer  
bij mij 11 zijn ze ook verdwenen uit de kleinste struts en de maintube. ik dacht dat dit aan de warmte lag doordat het in el gouna gebeurde, maar klaarblijkerlijk schieten ze er zo ook uit. beetje jammer
Emiel

Antwoord #10 Augustus 15, 2007, 15:43:50
edit2Rapporteer  
hang het ventiel een tijdje in warm water, dan hersteld het rubber zich en krimpt het daarna weer tot originele grootte zodat het balletje er niet meer uit komt.
HansNet83

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 15, 2007, 18:10:03
edit2Rapporteer  
Bij de 2006 Waroo ook problemen met de ventielen.

Ik heb bij sommige ventielen touw omheen gewikkeld om te zorgen dat ze echt luchtdicht afsluiten (stopje zit er dan strakker in). Dit is mooier en beter dan een tyrap. Tevens heb ik een balletje wat juist de tube zelf is ingeschoten. Die rammelt nu dus lekker rond. Verder is het geen probleem. Gewoon snel het stopje erop doen.

Afgezien van dit kleine probleem erg tevreden over de Waroo. De slijtende plekken waar de katrollen over de bridels lopen heb ik opgelost dmv elektronische krimpkous. Je doet het er omheen. Aansteker erlangs halen en het krimpt zich mooi om het touw. Aanraderrrrrrrrrr

Aloha, Dennis Joepie Joepie Joepie

Wat is "elektronische krimpkous" ? ... krimpkous ken ik wel ... maar elektronische ?
Coen2000

Antwoord #12 Augustus 15, 2007, 18:37:34
edit2Rapporteer  
das 1tje met een batterij erop aangesloten
Psychotic

Antwoord #13 Augustus 15, 2007, 23:41:20
edit2Rapporteer  
kijk uit met krimpkous! Dyneema heeft een smeltpunt van ongeveer 150 graden, dus er met een aansteker langs fakkelen is een slecht idee..... Daarnaast is het niet zozeer de wrijving tussen katrol en lijn die de slijtage veroorzaak maar het buigen van de lijn over de katrol heen, hierdoor breekt na verloop van tijd de vezel intern. Zo kun je dus voor de verassing komen te staan dat zonder zichtbare slijtage je lijntje toch ineens over midden gaat.....
Rich

Antwoord #14 Augustus 16, 2007, 02:11:53
edit2Rapporteer  
Hi guys,

Als de stopper balletjes uit de ventielen zijn gepopt, neem dan contact op met je lokale dealer waar je de kite hebt gekocht. Indien dit binnen de garantie termijn is gebeurd, dan zullen we uiteraard de struts gratis vervangen.

BEST regards,
Richard Siwaletti
BEST Kiteboarding
jeroendezwart
Gast
Antwoord #15 Augustus 16, 2007, 04:43:35
edit2Rapporteer  
Thanks ! Ik ben vanavond al naar mn shop gegaan en geinformeerd voor een oplossing, ze gaan bellen met de importeur dus hopelijk hebben ze struts waarbij de balletjes een stuk groter zijn, Ik laat weten hoe het verloopt Smiley
Bedankt voor de reacties iig !
Antwoord #16 Augustus 16, 2007, 19:49:35
edit2Rapporteer  
de pomp er rustig uit trekken dan schiet het balletje er niet zo hard voor dat ie eruit vliegt!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.