Fré
|
Hebt een type kneedbare epoxy... Vaak te vinden bij de loodgieter-spullen in de doe'tzelfzaak. Zijn 2 dikke pastas die je samen kneed en 't boeltje wordt dan goed hard.
Heb't echter nooit geprobeerd voor inserts...
Je kan je gekneed bolletje erin duwen en je vijs heel licht insmeren met beetje olie ofzo en er dan mee induwen. En na een tijd gewoon uitdraaien...
Of je tapt een nieuwe draad in je huidige insert en je pakt een iets dikker vijsje...
|
|
|
Morres
|
hm, laatst ook een crazyfly met zelfde probleem gezien, ik denk dat je beste opnieuw kan tappen, dat had hij ook laten doen.
|
|
|
Joy-rider
Geen avatar
|
hehe morres, Ik heb m nog niet laten maken zoals ik weet joy-rider aka Ron:D
|
|
|
Morres
|
nee,was een ander:P jij had dat ook idd, was ik alweer vergeten, wanneer gaan we weer los Dacht dat jij andere joy-rider was, er is een met een naam die op de jouwe lijkt...
|
|
|
Elevation
|
beetje off topic, kan je het verplaatsen naar lounge of zo...
|
|
|
Morres
|
Is niet offtopic, ik reageer op zijn opmerking. Jouw post aan de anderen kant, hehehe.
Aaaanyway, kan remy niet ff schroefdraad tappen? En anders uitboren en dan nieuwe insert erin lijmen met epoxy(heb bij Bart ook gedaan)
|
|
|
prokiter
|
Heyy, Je zal er dan waarschijnlek wel omheen moeten frezen....en dan kan je er gelijk mooi een snowboard insert in gooien, en niet van die troep die ze in alle Fabricaat boardjes gebruiken.....wat ik gezien heb..... Echt dan snap je die fabrikanten toch niet....er zit in sommige boardjes gewoon als insert een sprijd mofje....dat werkt toch ook niet....!!!!!! Greetings...Pro KIter.... (hangloose_kitesmiley)
|
|
|
Morres
|
Heyy, Je zal er dan waarschijnlek wel omheen moeten frezen....en dan kan je er gelijk mooi een snowboard insert in gooien, en niet van die troep die ze in alle Fabricaat boardjes gebruiken.....wat ik gezien heb..... Echt dan snap je die fabrikanten toch niet....er zit in sommige boardjes gewoon als insert een sprijd mofje....dat werkt toch ook niet....!!!!!! Greetings...Pro KIter.... (hangloose_kitesmiley) Ja idd, brunotti gebruikt die dingen ook weet ik, waardeloos, gaat kapot, hoe dan ook. Snowboardinserts zijn idd veel beter, iig iets wat meer vlees heeft dan die moffies
|
|
|
Elevation
|
misschien is het een idee om met een 7 gaten boor de 18 mm boor eruit te halen, in het midden even ene 6 mm boor en dan kan j eer netjes omheen boren, dan heb je en mooi gaatje waar je zo de nieuwe insert weer inlegd..
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Ik zou de insert laten zitten en zo'n helicoil laten zetten, die gebruiken ze in de garages veel om binnenschroefdraad te herstellen. http://www.helicoil.com/products/helicoil.aspAls je schroefje een engelse draad heeft ( http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25845.0) wordt het lastig. het idee is: opboren oude draad, speciale helicoil binnendraad tappen en helicoil er in. Ga niet met die kneedpasta epoxy aan de gang, ik heb daar nog nooit iets fatsoenlijks van gezien, met name de hechting is heel erg niks door de enorme toevoeging van vulstoffen. Een andere oplossing is om het hele zaakje om te gooien naar M8, lekker courant, dan boor je voor met 6.4 of 6.5 en pak je een blind tap (waar je tot op de bodem draad mee kan snijden), groter boutje er in en klaar. Check wel even of de insert aan de buitenkant dik genoeg is.
|
|
|
Joy-rider
Geen avatar
|
Kijk El rudo hier heb ik wat aan, thanx. ik zal m proberen zo goed mogelijk te maken ik hoor op hanglos ook meerdere over een helicoil zou dus wel het beste zijn. ik zou dr binnekort maar me bezig. At morres, vrijdag ben ik dr weer heb ik geen school en geen werk. mzl
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Okay Joy-rider, doe wel voorzichtig met tappen want je draait zo'n insertje er zo uit: scherpe tap, goed snij olie erbij en na iedere 1/4 slag of zo even terug draaien. Niks machinaal, gewoon met het krukje!
|
|
|
Morres
|
ja, en om je insert ff de boel afplakken met schilderstape ofzo, mocht je uitschieten heb je dan geen/minder schade.
|
|
|
Robbedoes
Geen avatar
|
Gewoon naar de Brunotti werkplaats in Scheveningen brengen. Voor 15 euro aetten ze er een nieuwe in. Heb ik vorige week laten doen
|
|
|
Joy-rider
Geen avatar
|
Robbedoes, heb je wel gelijk is dan gebeurt het tenminste goed. hellaas dat ik in leeuwarden woon, kan ik dr wel heen gaan maar kan ik m net zo goed maken. kan ik m wel opsturen maar ben ik me boardje zo lang kwijt. nu t af en toe nog lekker weer is maak ik m liever zelf.. thanx guys ik ga t vibriceren. mzl
|
|
|