nieuwe bularoo 13m of crossbow 12m 2006 houden

mart225

Juni 16, 2008, 23:50:33
edit2Rapporteer  
Hey mensen

even een kleine vraag van een medekiter.
Ik ben een redelijke beginner ben nu een aantal keren naar oostvoorne geweest met mij eigen setje. (crossbow 12m 2006 en jimmy lewis 160 board)
Nou kwam ik op het internet wat leuke aanbeidingen tegen van de best bularoo, Zou dat wat voor mij wezen??

Ik twijfel een beetje om mijn crossbow dan te verkopen en een bularoo te kopen een mooie nieuwe kite maar is dat verstandig volgens jullie?
En zo ja welke maat/maten zouden jullie advieseren? (ben 1,92m en weeg 90kg)
thanks alvast
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 Juni 16, 2008, 23:59:55
edit2Rapporteer  
Vanwaar de twijfel  Roll Eyes
Kunt misschien beter even je skills helemaal op orde hebben zodat je dan andere kites kan testen.
Het lijkt mij dat je op dit moment een prima setje hebt om je kitecarrière te starten..

Ps boardtje miss iets te groot maar dat komt nog wel.
Later ff kijken naar een board tussen de 130/135x40 cm

Succes
mart225

Antwoord #2 Juni 17, 2008, 00:09:54
edit2Rapporteer  
Jaaaa waarom die twijfel...

Ik ben er ook tevreden mee hoor maar ja soms wil je wat anders toch?
en als je dan zo`n leuke aanbieding ziet en alle reactie van de kite positief zijn begin je wat te twijfelen he..

maar jou idee is oefen lekker dit jaar met dit setje en koop volgend jaar wat moois nieuws??
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Juni 17, 2008, 00:52:56
edit2Rapporteer  
Tja... je geeft zelf aan dat je nog maar een paar x met je eigen setje bent gaan varen.
Dus doe nu gewoon zoveel mogelijk ervaring en lees en laat je veel informeren zodat je straks gerecht naar een nieuw kite en baord kan gaan kijken..

Punten die van belang kunnen zijn:
Waar vaar je straks het meest?
Welke windkracht?
Wave/freestyle/old of new school?
Wil je een kite met een 2:1 setting op de bar (katrol)
Welk board pas dan het beste bij mijn kite enz. enz enz..

Ps er komen ook wel weer nieuwe aanbiedingen dus je hebt alle tijd

Succes
Pijlstaart

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 17, 2008, 01:03:49
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar begonnen met kiten en het geleerd met een crossbow 12m2. Een absolute top kite om het mee te leren (stabiel, depower, relaunch) en ook om nog verder mee te varen. Ik heb afgelopen jaar een nieuwe bularoo 10m2 bijgekocht, maar vaar ook nog steeds graag met de crossbow. Conclusie van het verhaal.. ga zo vaak mogelijk het water op met je crossbow en geniet ervan.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Juni 17, 2008, 01:26:44
edit2Rapporteer  
Ga eerst leren varen met je huidige set, koop dan eerst een nieuw board, en als je dan weet wat je stijl is koop dan pas een nieuwe kite! Succes!
mart225

Antwoord #6 Juni 17, 2008, 02:18:30
edit2Rapporteer  
hey gasten

thanks voor jullie info ik gaat dan eerst lekker met mij setje oefenen
Ik weet dat mijn board niet echt een top board is maar ik kreeg met mij lessen als advies mee dat ik beter eerst een cheap groot board kon kopen en als ik dan eenmaal lekker vaarde naar een kleiner board kan gaan kijken.

Zijn jullie het hier mee eens of zeggen jullie je kan beter een anders board kopen want dan vaar je makkelijker en snelller?
En welk board zouden jullie mij advieseren??..
(HJ) MINI-ME

Antwoord #7 Juni 17, 2008, 02:40:56
edit2Rapporteer  
MART225...

Er zijn zoveel meningen dus je zult wel ...tig reacties krijgen voor verschillende boards.
Je moet gewoon zelf ff kijken wat je niveau is en dan zelf je conclusie trekken.
Wanneer je al lekker kan varen en bij iets hardere wind het water op gaat dan is het geen slecht idee om te gaan kijken naar een ander board MAAR wanneer je nog steeds langer in het water ligt dan op je plant staat dan zou ik ff wachten tot dat je wel kan varen en eventueel kan testen.

Ps kan dat board dat je nu hebt 2 kanten of maar een kant op varen?
mart225

Antwoord #8 Juni 17, 2008, 03:33:37
edit2Rapporteer  
mini-me

ten eerste bedankt voor je reactie`s en je adviesen.
Ik weet dat het een ruime vraag is en dat ik honderd reactie kan verwachten dus ik denk dat het inderdaad beter is om gewoon eerst lekker te kunnen varen en dan waar mogelijk een board te testen.
En als ik dan nog specifieke vragen heb post ik ze dan wel.

En of mij board 2 kanten kan varen hoe moet ik zien?? sorry beginner he!!!
Hij heeft wel een een 5de vin in het midden van het board aan 1 kant..
Moet ook zeggen dat ik de keren dat ik geweest ben meer in het water lag dan aan het varen was..
mart225

Antwoord #9 Juni 17, 2008, 03:44:36
edit2Rapporteer  
http://hanglos.nl/media2/news/newspics/pic2008425Tejkoe4b.JPG

een foto van het board dat ik ook bezit..
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Juni 17, 2008, 03:44:52
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je net zoiets hebt als de Brunotti Centouwer, is ook door Jimmy Lewis geshaped.
Die is ook 1.60m en heeft een 2de vin zoals je zegt. Dus het zal wel een twintip zijn.

Jep die kan je 2 kanten op varen.
Nature

Antwoord #11 Juni 17, 2008, 03:54:21
edit2Rapporteer  
balans op een groot board is heel anders dan op een kleintje is mijn ervaring. geef mij maar een 127.5 x 37 Batwing Te geil Grin
mart225

Antwoord #12 Juni 17, 2008, 03:56:59
edit2Rapporteer  
Ja het is wel een twintip..
Ik dacht dat hij bedoelde op de 2 lengte kanten.. ;-)
Geronimo79

Antwoord #13 Juni 17, 2008, 20:50:46
edit2Rapporteer  
wat ga jij gelukkig worden op een normaal board....Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.