Eigenwijze (zelfmoord) KITER (beginner) bij 45 knopen Hoe te handelen ???

Haring High Richardt

Augustus 15, 2008, 19:03:15
edit2Rapporteer  
Afgelopen woensdag waaide het 45 knopen

Op schellinkhout was op een gegeven moment iedereen van het water omdat het te hard waaide.
Iedereen ging van het water af. De meesten kiten  op dat moment met een 7 meter kite.

Ik zelf vond het ook te gevaarlijk omdat er super harde vlagen bij zaten ThumpDown

Toen  kwam er een voor mij onbekende kiter die zijn 11 meter FUEL ging oppompen.
Na aandringen van iedereen werd tegen hem gezegd dat het gevaarlijk was en dat hij beter niet kon gaan kiten. De dag daarvoor was hij er ook en hij kon amper hoogte lopen ThumpDown ThumpDown

Ondanks alle protesten ging hij toch het water op  ThumpDown ThumpDown ThumpDown. Het ging allemaal weer net aan goed maar toch  ThumpDown

Wat moet je nou met zo,n knuppel ???

Lijnen doorsnijden, in mekaar rammen, kite lek steken ??? Hij wou niet luisteren  ThumpDown ThumpDown

Is een filmpje van gemaakt van die gast (knuppel)  ThumpDown

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23361.6650

http://www.youtube.com/watch?v=Z3B7wrr8ffE&eurl=http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23361.6650

Wat moet je met zo,n gast doen ?????????
piede

Antwoord #1 Augustus 15, 2008, 19:09:52
edit2Rapporteer  
gewoon de stop uit zijn kite trekken. Weet hij dat het meenens is en beschadig je niets. btw; het is een Rev. Misschien iets meer depower maar toch te groot.
wazzaah

Antwoord #2 Augustus 15, 2008, 19:11:11
edit2Rapporteer  
Is een REV, das toch een kite met een 100% depower? Dus kan er niks gebeuren  loser
Heeft ie uiteindelijk nog op zn board gestaan? Grin
xray

Antwoord #3 Augustus 15, 2008, 19:18:48
edit2Rapporteer  
Spullen afpakken.
Veel tegen weinig, legt ie zeker af!
timmuh

Antwoord #4 Augustus 15, 2008, 19:33:54
edit2Rapporteer  
wat een snorkel..
ik zou niet eens zijn kite voor hem oplaten, maarja hij is waarschijnlijk ook dom genoeg om zelfs dat nog zelf te proberen.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #5 Augustus 15, 2008, 19:42:15
edit2Rapporteer  
Hij heeft in iedergeval de verschillende forums gehaald en nu denk hij helemaal dat hij Len10 heet  Roll Eyes
danus3

Antwoord #6 Augustus 15, 2008, 19:50:01
edit2Rapporteer  
wat een balie laat gewoon niet zijn kite op kan het teminsten niet jou schuilt zijn als hij een paar minuten later dood tussen de koeien in het weiland ligt
Marsie

Antwoord #7 Augustus 15, 2008, 20:01:10
edit2Rapporteer  

Beetje jammer !!!!

Ik zou hem in ieder geval niet helpen om z'n kite op te laten !

Gelukkig niets gebeurt maar is meer geluk dan wijsheid !

Je ziet hem ook naar vorengetrokken worden.
(Als je niet naar achter kunt lopen met je kite stop dan of pak een kleinere) !!!!!!

Marsie.
Haring High Richardt

Antwoord #8 Augustus 15, 2008, 20:05:04
edit2Rapporteer  
Citaat
wat een snorkel..
ik zou niet eens zijn kite voor hem oplaten, maarja hij is waarschijnlijk ook dom genoeg om zelfs dat nog zelf te proberen.

Wij kwamen met een groep kiters van het water omdat het te hard waaide voor een 7 meter kite.  ThumpDown
wij hebben hem ook niet geholpen om zijn kite op te laten.

Later heeft hij toch iemand gevonden die hem wel wilde helpen ThumpDown ThumpDown
De persoon is hier later ook over aangesproken om dat nooit meer te doen  ListenToMe
LF Ruud

Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #9 Augustus 15, 2008, 20:09:47
edit2Rapporteer  
Dan moet je met ze allen op die gast toe stappen en hem weigeren het water optegaan en de stoppen uit zijn kite trekken (politie_kitesmiley)dan maar de politieagent uithangen toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar heeft ie wel op de plank gestaan dan zo tezien niet je moet blij wezen dat het goed afgelopen is want door zoon gast kun je de spot wel op je buik schrijven als het slecht was afgelopen ThumpDown
Mark-Fizzer

Antwoord #10 Augustus 15, 2008, 20:11:08
edit2Rapporteer  
Stanleymes!
Frank77

Antwoord #11 Augustus 15, 2008, 20:22:20
edit2Rapporteer  
Je hebt er altijd eigenwijse knakkers bij zitten...
rikdekker

Antwoord #12 Augustus 15, 2008, 20:27:59
edit2Rapporteer  
wie was het toch...matjas toch? die jongen met die schaar schater
crahsdummie
Gast
Antwoord #13 Augustus 15, 2008, 20:33:06
edit2Rapporteer  
debiel datte dr rond liep
Leon aero2
Gast
Antwoord #14 Augustus 15, 2008, 20:45:32
edit2Rapporteer  
Ik heb ergens heel veel respect voor mensen die ook gewoon durven te handelen als ze zien dat iets niet goed gaat, hoe eigenwijs mensen ook zijn.
Heb Ron Rodeo uit topic Rdam dit ook keer levende lijve zien doen, en petje af! Hetzij goedschiks, dan wel kwaadschiks.

Geklungel in condities van boven de 30 knopen moet niet kunnen.

Sluit me geheel aan bij xray, in die condities is het geen spelletje meer, en als je het zijn gang laat gang wat erg fout gaat op den duur. Neem je het jezelf kwalijk dat je er eerder niks aan gedaan hebt.

Zorg dat er ervaren mensen achter je staan! Dan is een beslissing nemen makkelijker  ThumpsUp
Youri Blokdijk

Antwoord #15 Augustus 15, 2008, 21:11:48
edit2Rapporteer  
diezelfde pannekoek heb ik dinsdag ook al 3x aangesproken  in verband met het neerlaten van een kite die hij elke keer aan de trailing edge pakte ipv leading edge ik heb het m 3x uitgelegd en evengoed de 4e keer weer gewoon aan de trailing edge pakken , heb ook gevraagd of hij uberhaupt wel les heeft gehad en hij zei van wel maar ik twijfel daaraan. en het was inderdaad een slingshot rev
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #16 Augustus 15, 2008, 21:12:07
edit2Rapporteer  
Le@n dank je. toch schrik ik weer van dit verhaal én dat filmpje.
Haring Harrie verteld goed hoe hij heeft gehandeld. is ook de juiste manier.
weten jullie nog? normen en waarden, zelfs bij dit soort mofo's.
100% depower? me reed, bestaat niet en gaat ook nooit bestaan zeker niet bij 40 knoopies.

MAAR HET HOUD WEL EEN KEER OP.
nood breekt wet, mobieliseer desnoods een maat om met z'n tweeen of drieen tegelijk naar zo iemand toe te gaan, maakt ook vaak meer indruk. eigenlijk is het al te laat, die kite had gewoon nooit omhoog gemogen.
vergeet niet, hij brengt niet alleen zichzelf én andere in gevaar maar ook de spot!!

gewoon de deflate eruit trekken. dan maar een knokpartijtje. Grin

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Augustus 15, 2008, 21:17:22
edit2Rapporteer  
Daar heb je toch tegenwoordig van die hamertjes voor, waarmee je je ruit van de auto in kan tikken. Helpt was ook op een holle schedel van zo'n hersenloze Roll Eyes Tongue

Ik hoor de laatste tijd dat dit type beginner steeds vaker gesignaleerd wordt. Een aantal weken geleden gebeurde iets dergelijks ook voor mijn ogen, wilden ook niet luisteren....en al snel liet de wind ze het wel voelen. Toen waren ze gelijk om. Godzijdank niemand echt gewond geraakt ThumpDown

Lastig verhaal iemand tegenhouden het water op te gaan. Ron Rodeo is de grote held, hij heeft mij ook in het voorjaar nog gered toen mijn safety brak in 7 Bfrt en ik mijn kite net wilde losgooien
xray

Antwoord #18 Augustus 15, 2008, 21:28:34
edit2Rapporteer  
Ook op Horst al een paar keer mensen met een grote bek gehoord. Ik ben er snel klaar mee, spullen weg en laten ze het maar komen halen.
Stanley

Antwoord #19 Augustus 16, 2008, 00:14:28
edit2Rapporteer  
Lijkt mij dus gewoon niet helpen met oplaten mocht hij dan noch zo eigenwijs zijn om het zelf te gaan proberen dan inderdaad stop er uit en kite leeg laten lopen.

Had woensdag ook iemand op Mirns die vroeg voor een launch met z'n waroo 13.
Vriendelijk verteld dat met 26 knopen ik geen 13 ging launchen.
Was gelukkig wel zo verstandig om er van af te zien.
diederik

Antwoord #20 Augustus 16, 2008, 00:25:54
edit2Rapporteer  
die gasten zie je meer en meer...het lijkt erop dat de sport zo 'booming' is dat er meer beginners zijn dan die van de 'oude' stempel. Ik denk dat het goed is dat er vroeger minder veilige kites waren...op die manier kreeg je wel respect voor de omstandigheden en je gear!

Ik ben (na een aantal keer een grote bek krijgen) gestopt met aanspreken van mofos e.d. Kiten is jammer genoeg een massasport geworden...dan moet die massa het zelf maar uitzoeken... 
WaZuP

Antwoord #21 Augustus 16, 2008, 02:06:35
edit2Rapporteer  
zijn quick release trekken dat zijn lijnen in een grote shit zitten dan heeft ie zeker geen zin meer.

degene die de kite heeft opgelaten kun je niet veel kwalijk nemen zo'n persoon kan elke persoon kiter/geen kiter aanspreken om ff die kite zo vast te houden en los te laten als ik ja roep.
Dutchy

Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #22 Augustus 16, 2008, 08:17:24
edit2Rapporteer  
en degene die zn kite toch oplaat....loop anders wat meer het windvenster in en laat hem gelijk op zn muil gaan weet ik zeker dat ie zelf zn deflate eruit  trekt...maar persoonlijk ga ik voor de optie van rodeo.....met de dikke vuist :-).......kost je wel je kite-spot als het goed fout gaat
Frank77

Antwoord #23 Augustus 16, 2008, 08:22:32
edit2Rapporteer  
zijn quick release trekken dat zijn lijnen in een grote shit zitten dan heeft ie zeker geen zin meer.

degene die de kite heeft opgelaten kun je niet veel kwalijk nemen zo'n persoon kan elke persoon kiter/geen kiter aanspreken om ff die kite zo vast te houden en los te laten als ik ja roep.
Ja helaas overkwam me het laatst ook (liep langs het strand, was niet aan het kiten): Vader zat te klungelen om een kite op te laten bij een lonely kiter op scheef. Dus ik pak snel kite over en lauch de kite. Het was ecther een oude grote maat X4 in best hardere wind. De jongen (beginner achteraf ) had gelukkig snel door dat het hem niet ging worden, maar dat zie je zelf pas op het moment dat zijn kite in de lucht hangt.

Kortom: idd elke keer ff kijken naar de kite maat voordat je een kite start.

Haring High Richardt

Antwoord #24 Augustus 16, 2008, 09:38:33
edit2Rapporteer  
Citaat
vergeet niet, hij brengt niet alleen zichzelf én andere in gevaar maar ook de spot!!
Citaat
kost je wel je kite-spot als het goed fout gaat

Dit vindt ik eigenlijk het allerergste  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Dat hij het niet overleefd of invalide raakt is zijn probleem
Stel dat je een groot ongeluk had gehad of erger dat hij het niet had overleefd dan krijg je deze problemen, het sluiten van de spot Schellinkhout ThumpDown ThumpDown
En dat is eigenlijk mijn opzet van deze TOPIC, hoe moet je dit voorkomen ???

Citaat
degene die de kite heeft opgelaten kun je niet veel kwalijk nemen zo'n persoon kan elke persoon kiter/geen kiter aanspreken om ff die kite zo vast te houden en los te laten als ik ja roep
.
Persoon is hier later over aangesproken om dit nooit meer te doen ThumpDown

Kan iemand deze (knuppel) kiter trouwens ??? Ik had hem zelf nog nooit gezien  ThumpDown ThumpDown

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.