kiteles wie helpt(omgeving enkhuizen)

superdirk

Geen avatar

September 11, 2006, 02:38:01
edit2Rapporteer  
oke ik wil graag kitesurfen en ja je moet les nemen maar ja kiteset gekocht en das al duur zat
als het niet anders kan neem ik wel les bij een school

is er gaan ervaren kiter wonende in enkhuizen en omgeving die het leuk lijkt om mij een keer te helpen
bv voor een kratje bier of iets anders noem maar wat  
wie weet is hij ook vaak alleen op het strand en is toch leuker met zijn tweeen vooral makkelijker

heb ervaring met wind en water (voorheen visserman op ijsselmeer)
dus zeilen windsurfen buggyen al de sporten beheers ik geen pro maar het gaat goed zeg maar

tja als er niemand is moet ik toch maar les nemen  
dus wie helpt evt
ps nog een probleem later wel handig(lekker rustig op het water) zit nu in ploegendienst dus heb niet vaak een weekend vrij
Leon aero2
Gast
Antwoord #1 September 11, 2006, 03:30:10
edit2Rapporteer  
Je hebt dus als ik het goed begrijp? Al wel een kiteset? Maar je kan nog niet kiten?

"als het niet anders kan neem ik wel les bij een school"

Nee het kan niet anders, doe dit voor de veiligeheid van jezelf en voor een ander!

Kijk voor kitescholen en info hier:

http://www.kitehigh.nl/kitesurfles.php#kitesurfles

superdirk

Geen avatar

Antwoord #2 September 11, 2006, 03:44:01
edit2Rapporteer  
ja ik kon een buggykite ruilen dus heb ik gedaan
ik weet dat het goed is om les te nemen
 maar een ervaren kiter kan dat toch net zo goed en zo ontmoet je nog eens iemand alleen is ook maar alleen
met zijn tweeen is toch leker en handiger
Dangerfield

Antwoord #3 September 11, 2006, 04:25:30
edit2Rapporteer  
Heb je sowieso wel een idee wat voor kites je nu hebt gekregen in die ruil en of ze wel geschikt zijn?

idd een ervaren kiter kan je ook redelijk vertellen hoe of wat, toch is het beter om les te nemen van een professionele instructeur; zij kunnen nl. lesgeven. (denk ook dat iemand voor een kratje bier je een hele dag les gaat geven).

Lessen kosten een paar knaken, maar voor een sport waar je onwijs veel lol over vele jaren aan kan hebben is het peanuts.

dus: wees nu niet zo eigenwijs en neem les! (lees trouwens de recente topics over de ongelukken en veiligheid ook ff, misschien valt het kwartje dan)

suc6
superdirk

Geen avatar

Antwoord #4 September 11, 2006, 04:39:47
edit2Rapporteer  
naish aero's 2 met vijfde lijn zijn wel goed dacht ik zelf om te beginnen
kratje bier is voorbeeld he

en zo ontmoet je nog iemand dacht ik alleen kiten is toch lastiger ook al heb je les gehad
FunkyoneNL

Antwoord #5 September 11, 2006, 05:47:40
edit2Rapporteer  
super dirk neem les! daar leer je uitgebreid de basis. de rest kan je dan met een kratje bier met een ervaren kiter regelen....

met les leer je omgaan met onverwachte situaties zoals je lijnen breken en jij zit een eind uit de kust..... hoe kom je terug? dus voor je eigen veiligheid  neem les en haal het niet in je hoofg om die aero's  achter je huis even te proberen.  suc6!

-jeroen

Antwoord #6 September 11, 2006, 15:36:13
edit2Rapporteer  
Superdirk,

Zeker les nemen! Heb al aardig wat vliegeraars en buggieers gehad in mijn lessen en allemaal komen ze er achter dat het toch heel wat anders is.
Nog beter zelfs (en duurder) neem een prive-les! Vooral als je al veel ervarin g met vliegeren hebt vallen personen zoals jij een beetje tussen wal en schip; je pikt het veel sneller op dan gemiddeld maar kent de basis nog niet dus kan niet mee met de gevorderden les ...

privelesje is duurder maar daarin is ook de mogelijkheid om met je eigen materiaal te lessen (mits het veilig is en de omstandigheden het toelaten) en iig je eigen materiaal te checken en te testen op veiligheid.
peter.

Antwoord #7 September 11, 2006, 19:25:35
edit2Rapporteer  
nee les en laat echt je kites niet achter huis op hoe verlijdelijk dat ook is.
denk dat wij dat allemaal wel eens gedaan hebben zonder suc6 kan ik je vertellen er gaat dan altijd wat mis (ervaring mee)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.