Kite verloren in Cumbuco

Edwardo

Geen avatar

Oktober 26, 2006, 00:45:41
edit2Rapporteer  
Heeey medekiters. Bij deze ff een soort van waarschuwing!! Ik ging met een aantal vrienden een kitetrip doen van cumbuco naar paraguru ( als je het zo schrijft ). We gingen niet met een buggy maar met een busje. Die knakker deed al lekker gogem toen hij de kites op de imperial van het busje "flikkerde". Een vriend van me zag het al niet zitten en heeft zijn kite in het busje zelf gedaan. Na lekker ongeveer 3 kwartier gereden te hebben zei 1 van ons om ff te stoppen voor een check! En ja hoor. 1 kite stond op het punt om eraf te flikkeren en die van mij was dus al pleite. Tegen die chauffeur zeggen dat we een kite kwijt waren en nog nee knikken ook die flapdrol. Helemaal teruggereden natuurlijk, maar die was naruurlijk foetsie. Moraal van dit verhaal. Als je met een busje gaat check dan zelf goed je spullen of leg ze in het busje ( zelf ook natuurlijk stom geweest om het niet te checken) en nog beter en LEUKER is om de trip met een buggy over het strand te gaan. Je zit met je neus boven op de spullen, het is echt super tof en het kost je een drol met z'n alle. Ik had het "geluk" dat ik een goede kite er voor terug kreeg ( huur was voor de organisator van het busje ). Maar voor hetzelfde geld doen ze net alsof ze je niet verstaan en kan je het helemaal shaken.

Mochten jullie dus nog die kant opgaan: Ga lekker met een buggy!! de trip doen!
t2k
Gast
Antwoord #1 Oktober 26, 2006, 00:54:05
edit2Rapporteer  
Check, huur een buggy voor een week ca 80 real per dag.

Lekker dat ding afboeren in de duinen en op het strand ! leuk speelgoed.....  Joepie
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #2 Oktober 26, 2006, 01:14:03
edit2Rapporteer  
zo te horen heb je echt geluk gehad  ThumpsUp Joepie
boardfreak

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 26, 2006, 02:49:49
edit2Rapporteer  
hey,

ik was er ook in cumbucco wij zijn die dag toen ook met de groep van kitecamps richting paracuru gegaan en hoorden het 's avonds in het hotel, was wel klote he!!  Wij deden de trip idd met de buggy, relaxt over het strand een schitterende tocht en je zit met je neus op je spullen, best je spullen wel in een tas doen want sommige lieten struts vol en dan kite gewoon operold op buggy maar dan wordt deze echt gezandstraald. 

Stop onderweg ook ff op de lagune van thaiba, kleine lagune en zit vlug vol maar je vroeg gaat daar ff uurtje kiten en dan weer door naar Paracuru!  Wij huurden een buggy met driver voor 160 real voor een ganse dag, zelf een buggy huren kan ook verkeren want dat zijn meestal wrakken die ze je geven en als er iets aan is kan je betalen.

Edwardo

Geen avatar

Antwoord #4 Oktober 26, 2006, 04:37:58
edit2Rapporteer  
In paracuru zelf zag ik ook nog een briefje hangen in die strandtent dat iemand ook z'n kite verloren was met zo'n bus toertje. Een north Vegas volgens mij. Het gebeurt dus wel vaker!!

Maar goed. Het mooie ook van zo'n buggy, is dat die gasten de hele dag met je mee gaan voor dat geld. Echt lachen hoor. Je geeft ze wat te drinken (eten wouden ze niet) en ze vinden het allemaal wel prima. Inderdaad ook ff een uurtje gekite op Thaiba en toen knallen op paracuru. Joepie
Angela KA

Antwoord #5 Oktober 26, 2006, 16:25:51
edit2Rapporteer  
Hey mensen!! was er ook bij!! Was helemaal SUPER!! en inderdaad: huur een buggy, krijg je ook nog iets van de omgeving te zien. De laatste trip hebben we zelfs een hele tour op de weg terug gedaan! Als je dus op tijd vertrekt vanuit Paracuru (rond een uur of 4) kan je hiernaar vragen (langs de duinen, zon onder zien gaan etc.).. Het lijkt wel of de buggy drivers van vrouwlief niet voor 6-en thuis mogen zijn, dus ze doen er dan alles aan om de trip te verlengen!!!
Voor wie nog gaan: veel plezier!!

PS: neem de tip om je struts ook leeg te laten open van harte! Ten eerste beter voor je kite als die op het dak van de buggy (of bus) vastgezet wordt en ten tweede dus minder kans dat 'ie zomaar verdwijnt!! ;-)
Edwardo

Geen avatar

Antwoord #6 Oktober 26, 2006, 19:17:38
edit2Rapporteer  
Heyyyyy Angelaatje!!! Lekker weer terug ook in ons kikkerlandje!!??
Was echt wel een supervakantie he!!
aanstaande weekend kiten???
Antwoord #7 Oktober 26, 2006, 20:05:41
edit2Rapporteer  
je had toch wel een verzekering hoop ik voor je?
Edwardo

Geen avatar

Antwoord #8 Oktober 26, 2006, 20:16:56
edit2Rapporteer  
Heb met mijn verzekeringsmaatschappij gebeld en die zei dat ik de kitespullen niet kon verzekeren! een maat van me had een hele goede verzekering bij de nl ski vereniging en ook die kon ze kites niet verzekeren.. Weet jij wel een maatschappij die dat wel verzekerd???
Antwoord #9 Oktober 26, 2006, 23:08:53
edit2Rapporteer  
ANWB recreatief verzekering
Angela KA

Antwoord #10 Oktober 27, 2006, 00:06:31
edit2Rapporteer  
Hey Edje!!!!!!!!!!! inderdaad weer terug!!! vandaag nog gevaren op Workum, was MEGA druk en volgens mij de enige plek in Nederland waar de wind niet boven de 11 knopen is gekomen!! Dit weekend zéker kiten, maar dan bij jullie!!! Ik hoor wel waar, wanneer en hoe laat!!
Angela KA

Antwoord #11 Oktober 27, 2006, 00:07:13
edit2Rapporteer  
PS. Ik heb mijn spullen met American Express betaald waardoor ze automatisch verzekerd zijn...
Edwardo

Geen avatar

Antwoord #12 Oktober 27, 2006, 02:52:17
edit2Rapporteer  
Ik geloof dat de boys wel plannen hadden Angie!! Ik laat je het wel weten over het hoe en waar!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.