Speciaal voor beginners die twijfelen of ze moeten gaan....

Ondabeach

Antwoord #25 November 02, 2006, 17:37:03
edit2Rapporteer  
Leuk en leerzaam om zo’n filmpje te analyseren..Wat gaat er precies fout?...

- Zijn kite is echt te groot
- Hij is duidelijk over powered en houd z’n kite rond 12 uur.. Zo’n vlaag zou je dus kunnen opvangen door je  kite laag te varen en je board vol te kanten
-Zo te zien heeft ie ruim kans gehad om z'n safety te trekken. Hij heeft dit keer mazzel gehad maar als hij de volgende keer deze kans laat schieten... kan het wel eens heel anders aflopen.

De nieuwe generatie kite's met hun super depower lijken "super easy".. maar het blijft een krachtig wapen bij onjuiste maat keuze en verkeerde handelingen.
Ik denk dat daar ook het probleem ligt. Vroegah ging je met een 2 lijner het water op en als je maat keuze te groot was kwam je nog niet eens aan de water kant. Het vereisde best wel stuurman kunst om zo'n ding te varen.
Het zelfde met de eerste generatie 4 lijners.. bijna onmogelijk om een te grote kite te varen omdat je bij voorbaat al van het strand werd af geblazen. Opties zoals safety, super depower, 5th line en easy water launch waren nog niet uitgevonden, dus je bedacht je wel 2x om in gusty situaties te gaan varen.
De kite's van de laatste 2 jaar hebben al veel betere depower en zo lijkt het vaak dat je beter af bent met een maatje groter, tot je de bar aantrekt of je depower strap los gooit dan ontwikkelen ze veel kracht, en in combinatie met de snelheid die in de nieuwere kite’s zit wordt je echt afgeschoten
Sommige mensen gaan nu ook het water op met het idee oh m’n kite is toch voorzien van al die nieuwe safety opties “ik kan het wel proberen” NOT! Zeker zijn van je zaak geeft een veel beter gevoel.. 

Ervaren kiters, en dan bedoel ik niet die gene die een sprongetje kunnen maken, weten gewoon wanneer ze problemen kunnen verwachten omdat ze door de wol gewassen zijn en al zoveel shit hebben mee gemaakt in de jaren.
Neem hun adviezen dan ook serieus, het is niet de bedoeling iemands plezier te vergallen, maar om je te behoeden van de shit die ze zelf hebben gezien en hebben mee gemaakt.
Tom Kite

Antwoord #26 November 02, 2006, 17:43:39
edit2Rapporteer  
ik snap je wel alsof alle bows zo geweldig zijn. hep je het topic niet gelezen over die man die verongelukt is met bow omdat hij safety verkeerd vast heeft gemaakt. bows zijn geweldige uitvindingen maar niks voor mij. ik hou het wel mooi bij een C-shape.

Ik heb een C-shape, en bij mij is het safety systeem vergelijkbaar met dat van die bow kite van dat ongeluk. Alleen bij mij moet ik mijn pols leach er aan vast knopen, en niet met een clipje! anders zou het bij mij ook fout kunnen lopen denk ik.
Tim@school
Gast
Antwoord #27 November 02, 2006, 17:56:19
edit2Rapporteer  
ik zit wel goed is gevoel geworden 1 keer hard tegen mijn chiken loop omhoogslaan en klaar,

Safty release van cabrinha is echt goed in 06 en 07

En dat je per ongeluk de bar loslaat en uit de lucht donderd is echt onzin ik kan mijn bar gewoon loslaten op 5 meter hoogte als je maar weer aantrekt voor dat je nerkomt land je super zacht

en denk na even na in paniek laat niemand zijn bar los.
mazzomrx

Antwoord #28 November 02, 2006, 18:26:45
edit2Rapporteer  
 (geschokt_kitesmiley)

Die heeft een geluk gehad.....geen pak, geen helm, helemaal niks en toch zo ongeschonden eruit komen....

Antwoord #29 November 02, 2006, 18:48:07
edit2Rapporteer  
quote author=TH3-HUNT3R link=topic=20428.msg208997#msg208997 date=1162480361]
in dat opzich is een bow veiliger dat klopt.
maarja ik zou nooit met een bow willen vliegen in elk geval nu nog niet.
gewoon het feit allen al dat als je per ongeluk in de lucht je bar loslaat ben je ook de pineut.
Citaat
je valt niet in 1 sec naar beneden hoor, zit iets van een vertraging in.

maar als je met je kite op 12 uur staat (wat je met geen enkele kite moet doen) en je wordt gelift ben je wel gelijk al je power kwijt als je de bar van je afduwt.

tering he,................die gast heeft echt mazzel!![
Emma

Antwoord #30 November 02, 2006, 19:21:32
edit2Rapporteer  
wat een leipo.....
Ethicus

Antwoord #31 November 02, 2006, 19:25:46
edit2Rapporteer  
Jongens, dit is gewoon een nieuwe discipline: Amfibisch Kiten
reinout

Antwoord #32 November 02, 2006, 21:15:41
edit2Rapporteer  
die heeft echt heel erg veel geluk gehad
Idefixe

Antwoord #33 November 02, 2006, 22:34:18
edit2Rapporteer  
Bij dit soort filmpjes/acties heeft het helemaal geen zin om over materiaal te praten. Zelfs de meest veilige vlieger is in handen van zo'n idioot gewoon levensgevaarlijk. Kiten is en blijft gewoon een extreme sport. Je speelt met de natuurelementen en voordat je het weet spelen deze elementen met jou.
Barrykite

Antwoord #34 November 03, 2006, 00:06:43
edit2Rapporteer  
wel goed voor je adrenaline als je dit meemaakt.
JorritPi

Antwoord #35 November 03, 2006, 19:47:13
edit2Rapporteer  
Over gevaarlijk gesproken moet je dit filmpje eens kijken.

Eerst dacht ik dat het een montage was maar als je het filmpje uit kijkt blijft dit toch heel echt te zijn! Echt bizar!!
Die gast gaat daar echt  loser !

http://www.dailymotion.com/visited/search/kite/video/xj19i_accident-kite
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #36 November 03, 2006, 20:01:40
edit2Rapporteer  
NEEEEE!!!! Niet weer dat filmpje!!
JorritPi

Antwoord #37 November 03, 2006, 20:04:29
edit2Rapporteer  
Ummm zeker oud nieuws? Sorry mensen!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #38 November 03, 2006, 20:10:20
edit2Rapporteer  
Mwoah, is pas zo'n 20 keer voorbij gekomen ofzo  schater  schater  loser
Kondor 11

Antwoord #39 November 03, 2006, 23:01:45
edit2Rapporteer  
Vette beach assault  schater schater
Coen2000

Antwoord #40 November 03, 2006, 23:11:22
edit2Rapporteer  
wallah billah 
Moza

Antwoord #41 November 04, 2006, 00:51:44
edit2Rapporteer  
Zeg Moza en anderen!!
 (bazuin_kitesmiley)een beetje respect voor beginners!!

en wie zijn jullie trouwens om te oordelen of het hier wel om een beginner gaat?
lopen jullie misschien iets te ver naast je schoenen?

Toevallig ben ik een beginner (die al heen en weer vaart, keert, toe side vaart en kleine sprongen maakt.)
En ik heb mijn safety vaak getest. ook op diep water waar ik niet kan staan.
ik weet ook wat self rescue is en hoe daadwerkelijk uit te voeren.
ik weet ook wanneer mijn kite te groot is, doch blijft de natuur onvoorspelbaar.

dit soort dingen kan altijd gebeuren, bij iedereen, denk aan het laatste dodelijke ongeluk.

Sjorske, is geen desrespect voor beginners, ik denk alleen dat het voor beginners handig is om eens te zien hoe snel het mis kan gaan....En aangezien dit een nieuw filmpje is met goede afloop leek het me handig om dat te delen.

Ik heb ook wel eens een gevorderde kiter in een filmpje een surfplank zien missen (staat ook ergens op het forum). Het is gewoon goed om eens na te denken hoe je zelf kan handelen in zo'n situatie!

Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #42 November 04, 2006, 16:51:19
edit2Rapporteer  
ouch!

maar dit hieft zeker geen beginner te zijn hoor. Ik denk dat als je net je eerste paar lessen hebt gehad je zelf juist zeer voorzichtig bent. Het zou me dus niet verbazen als dit al een gevorderd iemand is die zichzelf overschat  ThumpDown
Haring High Richardt

Antwoord #43 November 04, 2006, 17:30:45
edit2Rapporteer  
Citaat
Ervaren kiters, en dan bedoel ik niet die gene die een sprongetje kunnen maken, weten gewoon wanneer ze problemen kunnen verwachten omdat ze door de wol gewassen zijn en al zoveel shit hebben mee gemaakt in de jaren.
Neem hun adviezen dan ook serieus, het is niet de bedoeling iemands plezier te vergallen, maar om je te behoeden van de shit die ze zelf hebben gezien en hebben mee gemaakt.

EN ZO IS DAT !!!!!! ListenToMe ListenToMe ListenToMe
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.