|
doeiknietaan
Gast
|
Alleen het feit dat je het zelf niet weet lijkt me tevens het antwoord gewoon lekker bij moeders warme choco drinken en wegblijven van het water.
|
|
|
chico
|
Alleen als je 300 kg weegt.
|
|
|
Wouter
|
Aan je vraag te zien ben je nog "redelijk" beginnend (ik zie geen vermelding van gewicht, kite, board etc)
In dat geval is 25 knopen met je 12 teveel. Gewoon lekker thuisblijven en rustiger lenteweer afwachten. Zou zonde zijn als je je materiaal kapot vaart of jezelf/iemand anders iets overkomt. Het seizoen begint en er komen nog veel prachtige dagen voor je! Vrijdag lijkt me een beter dag voor je.
|
|
|
Alferink
|
Zaterdag 25knp??
Waar?
Ik dacht dat zondag zo werd.
Maar, ik zou het niet doen als ik jou was, zeker geen c-kite.
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
welke kite heb je? hoe zwaar ben je?? wat is je niveau??? ik ben 95kg en hou wel van 'n btje beulen dus 25k begint het net leuk te worden voor mij met m'n 12m R2!!! maar bij twijfel niet doen!!!
|
|
|
Marten
|
Hallo,
Ik zie dat het morgen ( zaterdag ) rond de 25 knopen gaat waaien.. is het verantwoord om met een 12 meter te gaan kiten aan de kust ?
Gr.
is het morgen al zaterdag?? beterrrr!
|
|
|
xxedguyxx
|
zondag ben ik van de partij:p dat wordt beulen..weet alleen nog niet waar.....iemand suggesties?
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
zondag ben ik van de partij:p dat wordt beulen..weet alleen nog niet waar.....iemand suggesties?
zuid afrika???? schijnt wel mooi te zijn nu!
|
|
|
kentyman
|
hey vet! ik heb vrijdag een deadline maar als het morgen alweer zaterdag is dan ... is die deadline dus vandaag ongemerkt voorbij gegaan! wat relaxed :-)
een 12m is te groot voor 25 knopen 8 a 9m zou beter zijn maar kiten bij 20+ knopen is niet aan te raden voor beginners: een foutje komt veel harder aan bij zulke harde wind!
|
|
|
|
wouterb
|
hey vet! ik heb vrijdag een deadline maar als het morgen alweer zaterdag is dan ... is die deadline dus vandaag ongemerkt voorbij gegaan! wat relaxed :-)
Die deadline heb je dus niet gehaald, macho! lol
|
|
|
Unhooked21
Gast
|
Hahahaha word even afgestraft hier , maar ik bedoel dus overmorgen. En kitebink wat heb ik aan dat soort reacties ?
Ik weeg 74 kg en vaar 12 m Boxer uit `06 met 1.33 bord. Naja niveau ik ben 3 maal op het water geweest maar kan gewoon al goed varen opzich alleen met linkervoet voor is het nog een beetj 1 drama. Maar er werd mij verteld dat de windrange van mijn 12 tussen de 12 en 25 knopen zat. Maar met 12 knopen kiten vind ik niet echt denderend. Maar vandaar mijn vraag of het misschien bij 25 knopen wel kan , zonder dat je het centrum in word geblazen.
Gr.
|
|
|
Jolien.
|
Zaterdag op Brouwersdam wordt er 16 knopen gegeven. Als je dan al perse wil kiten, moet je ff kyken of dat voor je aan te rijden is. Ik ben er iig Zondag wordt not-done voor my op brouwersdam (tot 27 kn)
|
|
|
Idefixe
|
Hahahaha word even afgestraft hier , maar ik bedoel dus overmorgen. En kitebink wat heb ik aan dat soort reacties ?
Ik weeg 74 kg en vaar 12 m Boxer uit `06 met 1.33 bord. Naja niveau ik ben 3 maal op het water geweest maar kan gewoon al goed varen opzich alleen met linkervoet voor is het nog een beetj 1 drama. Maar er werd mij verteld dat de windrange van mijn 12 tussen de 12 en 25 knopen zat. Maar met 12 knopen kiten vind ik niet echt denderend. Maar vandaar mijn vraag of het misschien bij 25 knopen wel kan , zonder dat je het centrum in word geblazen.
Gr.
Unhooked: het antwoord van kitebink is vast niet zo lullig bedoeld als dat het misschien over komt. Het heeft natuurlijk ook een beetje te maken met de vraag die je stelt. Als je dat bijvoorbeeld gaat vergelijken met de motorsportwereld zou de vraag kunnen zijn: Hi, ik heb net m'n 3e les motorrijden gehad en ik wil zaterdag op het TT circuit van Assen ff lekker uit m'n dak gaan............... Hanteer bij het kitesurfen de volgende regel: Als je op het gebied van veiligheid ook maar even twijfelt: NIET DOEN. Je zult in de toekomst merken dat zodra de wind boven de 20 knp komt, kitesurfen echt een hele andere sport wordt. De opgegeven windrange van je vlieger zijn "maar cijfertjes". Naast de technische aspecten van je vlieger is het voornamelijk de rider die zowel low- als highend van een vlieger bepaald.
|
|
|
diederik
|
Gr.
NIET DOEN!!!! ik zou als ik jou was met je 12 tot 20 knp varen....zaterdag is voor jou een topdaggie zondag lekker thuis blijven!
|
|
|
Erik de Berik
|
@Idefix en kitebink,mooi gezegd.Sluit ik me bij aan.Ook vooral je nog niet goed beide kanten op kunt varen.Geen kritiek alleen voorzichtigheid.Ter vergelijking,ik vaar mijn 11 nog in 40 knopen,maar dat is dan ook een Instinct (mega depower) en ik weeg 100kg. Sucses met de sport! (wil je toch perse,zoek een mooi binnenwater op waar je lang kunt staan.Muid.-Horst-Schellink-Enk.,zee kan behoorlijk ruig zijn)
|
|
|
xxedguyxx
|
zuid afrika???? schijnt wel mooi te zijn nu! ohww melvin!
|
|
|
Gwensio
|
zuid afrika???? schijnt wel mooi te zijn nu! ohww melvin! nou ed moeten we maar vast boeken!
|
|
|
Unhooked21
Gast
|
Tnx tnx tnx !
|
|
|
|
Dieter
|
alee kitebink kalm
|
|
|
Unhooked21
Gast
|
Vrij nutteloos opzich bink , wat je doet.
|
|
|
|