Kiters uit Rotterdam , meld je!

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10700 Oktober 26, 2008, 11:32:19
edit2Rapporteer  
Geen 7m2 weer, wel 9m2 SLE en 8/9m2 C: hij begint nu pas te klimmen op AWD: 19kn gem met vlagen van 30kn.

Ik kijk al de hele ochtend naar buiten en wordt erg zenuwachtig van die boomtoppen. Misschien hard doorwerken vandaag, misschien vanmiddag nog ff mits het niet te nat wordt.
ROBST3R

Antwoord #10701 Oktober 26, 2008, 11:35:30
edit2Rapporteer  
eej R.B Ik d8 dat je was overvallen in de stad!
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #10702 Oktober 26, 2008, 11:41:25
edit2Rapporteer  
Haha, en ik heb weer aardig kunnen knallen met mijn 9m2, wat een low-end heeft mijn "oude" kite toch Joepie YeSS Joepie YeSS

Nee, het was prut Tongue
Aantal keren uitgehaakte railey ingezet, de meeste keren was op het moment van pop de wind weer weg, een enkele keer werd ik gelijk afgevuurd (wel geland Roll Eyes).

Morgen word het echt 7m2 weertje, eind van de dag voor iets grotere maten. Echter wordt het dan gelijk natter als onder het wateroppervlak Undecided

Was wel weer ff leuk om elkaar weer eens tegelijk op de kant te zien en te spreken. Echter niet dat ik jullie niet aardig vindt, ik zie je toch liever OP het water loser Grin

beetje jammer van gistere MBdos, we hadden beter vandaag kunnen gaan.
gistere was wel goed om voor mij uitgehaakt railey's te oefenen, ging aardig met de 11m.

kan er nog steeds niet helemaal bij dat die gasten zoals hengelooos helemaal uit Hengelo komen rijden, 2,5 uur één kant op en dan krijgen ze zo'n prut dag als gistere. er is toch wel iets dichter bij voor die gasten.
was igg wel erg lache en gezellig met die gasten gistere.

veel plezier voor de dudes die vandaag nog gaan. ThumpsUp
Mriek

Antwoord #10703 Oktober 26, 2008, 12:00:35
edit2Rapporteer  
Gisteren was een rare dag. Rare wind en zo goed als frontaal op een andere kiter gebotst. Geen idee wie fout was, 't ging zo snel, typisch gevalletje te lang twijfelen. We gingen rakelings langs elkaar heen (aan de verkeerde kant) waarna onze lijnen in elkaar draaiden. Safety toch maar getrokken en toen kon ik met kite en al terug naar de kant, waar nota bene m'n moeder me erop moest wijzen dat m'n ene bridel gedraaid zat. En ik me maar afvragen waarom m'n kite scheef stuurde! loser schater Nou ja, gelukkig goed afgelopen en tussendoor toch wel lekker kunnen varen. M'n ouders hebben minstens 70 pica's geschoten dus daar moet wel wat leuks tussen zitten. Eindelijk eens zien hoe ik sta te wankelen op dat plankie! Hoop dat iedereen die nu buiten is lekker kan knallen. Zit zelf ziek thuis Sad
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #10704 Oktober 26, 2008, 12:06:46
edit2Rapporteer  
beterschap Mriek!
wie had er vorrang?
wie had de blauwe kant van de bar omhoog?
wie voer er aan lager wal?
Alferink

Antwoord #10705 Oktober 26, 2008, 12:29:14
edit2Rapporteer  
Ff snel op paalya satéh koeken,   laat wat wind voor me over en haal alvast wat regen uit de lucht.
Mriek

Antwoord #10706 Oktober 26, 2008, 12:47:26
edit2Rapporteer  
"Bakboord gaat voor op stuurboord, dit geldt voor kitesurfers onderling (dus niet met andere watersporters). Je vaart over bakboord als je linkerhand de achterste hand aan je bar is."

Ik voer over stuurboord, dus van het strand weg. Volgens mij had ik downwind gemoeten. In dat geval toch mijn fout. Maar volgens mij hield hij z'n kite laag, waardoor ik niet anders dacht te kunnen dan toch maar upwind passeren. Of zoiets...  Undecided
thomasr

Antwoord #10707 Oktober 26, 2008, 12:56:50
edit2Rapporteer  
het is toch gewoon: rechts voor heb je voorrang, links voor geef je voorrang?
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10708 Oktober 26, 2008, 13:06:57
edit2Rapporteer  
klopt thomasr, als de rode kant van je bar omhoog steekt heb je voorrang. maar dat werkt alleen als de ander partij dat ook weet. dus: geef ruimte, hou elkaar in de gaten en geef duidelijke gebaren wat je gaat doen.
Jeroen Oomen

Antwoord #10709 Oktober 26, 2008, 14:01:22
edit2Rapporteer  
klopt thomasr, als de rode kant van je bar omhoog steekt heb je voorrang. maar dat werkt alleen als de ander partij dat ook weet. dus: geef ruimte, hou elkaar in de gaten en geef duidelijke gebaren wat je gaat doen.

Je kunt ook gewoon denken aan een stoplicht, is de rode kant van je bar voor (dus als je naar links vaart), dan heeft de andere voorrang.
Mriek

Antwoord #10710 Oktober 26, 2008, 15:12:03
edit2Rapporteer  
Nou als ik nu nog ga twijfelen... Grin Thanx guys!
Michiel.
Moderator

Antwoord #10711 Oktober 26, 2008, 15:16:36
edit2Rapporteer  
Je kunt ook gewoon denken aan een stoplicht, is de rode kant van je bar voor (dus als je naar links vaart), dan heeft de andere voorrang.

En zo is het! ThumpsUp

Ik snap niets van die informatie hier van welke kant van je bar "omhoog" zit Roll Eyes
Bij mij is mijn bar altijd horizontaal, het is geen fietsstuur Tongue

@ Mriek: ik zag je idd. opeens met je kite onder je arm afdruipen, en met twee mensen aan de babbel gaan.
Klote allemaal. Zijn je lijnen zelf ook niet beschadigd? Als kitelijnen met volle druk langs elkaar heen schuren, dan slijten ze heel hard, of kunnen elkaar zelfs doorsnijden.

Had zelf ook een bijna aanvaring. "Officieel" was ik fout, keek niet om toen ik wilde keren vlak bij de kant. Echter diegene voer heel dicht op mij (bumperklever) en ik zat al in 10cm diep water, zo'n 10m van de werkelijke waterlijn af, dus ik kon sowieso al geen kant op.
En hij had nog commentaar ook Tongue

Tja, blijft oppassen op zo'n druk playa, en beginners kunnen niet uitwijken, en snappen niets van kite laag of hoog houden Undecided

@ H2H: idd. lekker om railey's te poppen, jouw 11m2 heeft net iets meer juice in zo weinig wind als de mijne. Bij mij was het lastig.
Michiel.
Moderator

Antwoord #10712 Oktober 26, 2008, 15:17:40
edit2Rapporteer  
Alle barren (op een na naar mijn weten: North 2006 bar geel-zwart) hebben allemaal een rode (linker/bakboord) kant. Kan dus niet missen volgens de stoplicht regel van Jeroen ThumpsUp
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10713 Oktober 26, 2008, 15:28:04
edit2Rapporteer  
Michiel! bar evenwijdig aan de kite houden (gaat trouwens vanzelf) of heb jij 'm alleen maar op 12u staan...
kitedwerg

Antwoord #10714 Oktober 26, 2008, 16:24:47
edit2Rapporteer  
He h2h,

Valt nog mee 2uur rijden maar dan heb je ook wat.Strand horst is ook niet wat toch,veel te klein.Ik vond het gisteren nog wel meevallen met de wind je kon leuke dingen uitproberen.OK het was geen 20 knopen maar het is niet altijd feest.En Playa is gezellig!

groeten uit tukkerland.
kitedwerg

Antwoord #10715 Oktober 26, 2008, 16:28:15
edit2Rapporteer  
Over wie er voorang heeft allebei naar rechts uitwijken of zit ik mis?
R.B.

Antwoord #10716 Oktober 26, 2008, 17:24:35
edit2Rapporteer  
Zoww hehe eindelijk een lekker dagje gehad vandaag. Beetje jammer dat ik op een houten plank stond maar verder was het wel lekker. Weer lekker rondgevlogen.
Michiel.
Moderator

Antwoord #10717 Oktober 26, 2008, 17:53:43
edit2Rapporteer  
Michiel! bar evenwijdig aan de kite houden (gaat trouwens vanzelf) of heb jij 'm alleen maar op 12u staan...

Aha, zo varen jullie dus....ikke niet. Bar gewoon horizontaal Grin
Probeer maar eens uit te haken met de bar evenwijdig aan de kite Tongue

Wat een pleurisweer. Volgens mij moeten diegene die geweest zijn wel een lekkere bak wind hebben gehad, maar ook een door en door nat pak.
Leon aero2
Gast
Antwoord #10718 Oktober 26, 2008, 17:55:03
edit2Rapporteer  
Was zekers een lekker dagje! Lekker springen en vliegen dit hadden we echt even nodig!

Werd trouwens wel link op gegeven moment, alles zat op een kluitje waardoor ik menig keer excuus heb moeten brengen omdat ik bijna in de lijnen van een ander zat na paar doorlifts (waaronder die van Lex, die ondanks dat er mooie loops uit gooide)  ThumpsUp

Ook denk ik dat slippers dragen in nat weer op het playa verboden moeten worden. En er dus nog een paal bij moet komen met een bord erop waarop dit duidelijk wordt aangegeven!

Glee me een partij op mijn plaat op de terugweg! Levensgevaarlijk die dingen in nat weer!

Voor de rest top dag!  Grin ThumpsUp
Lex

Antwoord #10719 Oktober 26, 2008, 18:02:22
edit2Rapporteer  
Haha ja idd alles op een kluitje. Was best link. Verder heeerlijk dagje! Leon, dat is geen springen meer hoor, dat is kunst Wink

Michiel.
Moderator

Antwoord #10720 Oktober 26, 2008, 18:13:28
edit2Rapporteer  
K$t, weer wat gemist Angry
En ik hoor niemand over die regen, dus moet het wel super geweest zijn ThumpsUp

Aankomende week zie ik weer een O in de voorspellingen (nee, helaas niet Olten) en temperaturen overdag rond de 5 graden +  Undecided
Alferink

Antwoord #10721 Oktober 26, 2008, 18:20:34
edit2Rapporteer  
Was niet echt veel regen, beetje miezer maar niet echt boeiend.

Af en toe viel die wind ineens weg, voor 7/8m c's vond ik het wat magertjes. Maar in de vlagen wast wel lekker,  kwam er alleen achter dat me kite langzaam leegliep,  lekt rond de deflate volgens mij. Even kijken wat het precies is.

Leon,  koning met ze 11 hahaha, zat ook paar keer bijna in je lijnen  Roll Eyes

Classic radio !!  loser
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10722 Oktober 26, 2008, 18:29:31
edit2Rapporteer  
Was een topdag mensen!
Michiel.
Moderator

Antwoord #10723 Oktober 26, 2008, 18:33:31
edit2Rapporteer  
Le@n & Rauwepower: check hanglos over de Fuel 2009, de eerste reviewtjes komen al los, en er wordt al gesproken als de grootste verandering sinds 2004. Hij ziet er wel heel vet uit die nieuwe fuel ThumpsUp
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #10724 Oktober 26, 2008, 19:16:55
edit2Rapporteer  
Was bikkelen vandaag op de Sluf. Was er om 9.00 en toen al aardig druk. Ik had gerekend op laag water, maar kwam echt mega snel opzetten en dus veel geklots en veel golven. Omdat de wind nogal onshore was vond ik dat wel lastig soms, dan krijg je ineens een golf over je board heen en lig je weer...

Na een mislukte backroll transition nog een kiteloop-to-kite-invert gemaakt...kreeg hem gelukkig wel weer omhoog met gekruiste lijnen, maar lukte zowel om naar de kant te komen. En vreesde nog voor mn kite omdat er een lijn omheen zat..liep goed af..

Verder niet echt mijn dag...geen lekkere omstandigheden om tricks te testen...en vind mn 11 toch lekkerder varen, stuk kalmer...ga nu zelfs twijfelen of ik weer een 7 moet kopen of beter een iets rustigere 9 die ik wellicht ook tot 30 knopen kan houden....Hmm...

Maar goed..eerst mn 2007 kites verkopen...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.